Het influencertopic #22

Maar dan heb je dus “per ongeluk” 22,5K belasting niet betaald? Ik vind dat toch knap hoor

23 likes

Per ongeluk of opportunistisch ondernemen/ influencen?
Het zal mij benieuwen.
Een boete van 10% vind ik nog laag. Het is dat ik geen ondernemer ben + een redelijk scherp afgesteld moreel compas heb, maar de lage pakkans afgezet tegen deze boete is een aanvaardbaar ondernemersrisico…

6 likes

Maar deze hele discussie over hoe dom het wel niet was van Bram hebben we al een paar keer gehad toch? Ja was dom, maar hij ziet het onder ogen en zit nu op de blaren. Juist goed ook dat hij er open over is, misschien inspireert hij Megan Koekerond er nog mee.

24 likes

Waarschijnlijk gaat het over meerdere jaren waarin hij structureel dingen fout heeft gedaan. Dan kan het bedrag snel oplopen.
10% boete valt ook wel mee. Dat is niet echt afschrikwekkend

2 likes

als je zoekt op connecting the dots en je typt max.ime in dan heb je em

3 likes

Ja dat is misschien wel waar. Ik dacht alleen me te herinneren dat het niet over een megalange periode ging en hij oprecht niet leek te weten dat hij die belasting had moeten betalen en ik vind het wel knap om 20K aan belasting te missen in dat opzicht haha. Ben zelf geen ondernemer hoor dus geen idee hoe ingewikkeld dat precies is, maar als ik aan m’n eigen inkomstenbelasting denk klinkt dit niet als iets wat ik zou kunnen missen. Ik had eerder zelf toch een kleiner bedrag in m’n hoofd denk ik, vandaar dat ik er nu toch even opnieuw van opkeek!

4 likes

Idd, ik vond haar in Echte meisjes juist opvallend ‘normaal’ uit de verf komen

5 likes

Ik vind het vooral knap dat Bram sinds november al 20k heeft kunnen sparen wat hij nu direct af kan betalen aan de belasting. Ik weet natuurlijk niet hoeveel spaargeld hij eerst had, maar al heeft hij 10k gespaard in zo’n korte tijd. Hoeveel krijg je dan wel niet per opdracht jemig. Het is nou niet alsof hij de afgelopen maanden niks leuks heeft gedaan of extreem zuinig is geweest voor zover je in de vlogs terug ziet.

11 likes

In dat opzicht ben ik wel jaloers op influencers. Wat kunnen wij (loondienstmensen/kantoorslaven) doen om op zo’n korte termijn zoveel te sparen? Ik kan niks bedenken. Ik dacht aan mijn inboedel verkopen, maar dat gaat niet eens 5K opleveren denk ik :sweat_smile:
Als influencer kan je wat domme goed betaalde ads aannemen en je bent er zo.

13 likes

Nee dat geld zou mij nooit lukken, al helemaal niet als alleenstaande. Nu heeft hij natuurlijk ook duidelijk benoemd veel meer opdrachten aan te gaan nemen om tot dit bedrag te komen, maar dan nog zijn die bedragen denk ik absurd. In mijn ogen is hij namelijk ook totaal geen grote youtuber. Niemand in mijn omgeving kent hem en ik ken hem zelf ook alleen maar van het forum.

10 likes

onlyfans of verkoop je ondergoed

serieus waarom doe ik dit niet gewoon

21 likes

Hij had toch ook een project met Bonnie opgezet hiervoor? En dat podcast platform hiervoor.

En ja, ergens is het heel dom. Maar ik vind het wel mooi dat hij het erkent maar er wel eerlijk over is en er openheid over biedt.
Kan me goed voorstellen dat het gros zich er voor zou schamen.

7 likes

Ondergoed verkopen zou ik nog wel overwegen, maar volgens mij blijft het nooit bij alleen ondergoed opsturen maar willen die mannen meer en kun je op den duur naar je geld fluiten. Zelfde als fotos van je voeten enzo.
Ik heb iig nog geen succesverhalen gelezen/gehoord.

5 likes

Hij heeft ook nooit gezegd dat het slim van m was. Hij heeft ook vaker gezegd dat het echt z’n eigen schuld is. Ik heb een klein beetje freelance inkomsten en de belasting die ik over die inkomsten moet betalen is zo hoog, kan me best voorstellen dat je denkt dat t oké is als t maar de helft van de daadwerkelijke belasting zou zijn.

4 likes

€1000 per potje?? Iets voor mijn vriend dit, zijn we miljonair binnen een week

23 likes

Je kan je eigen inkomstenbelasting niet vergelijken met de boekhouding van een ondernemer. Jouw werkgever heeft al heel veel belasting afgedragen voor jou. Daarnaast is praktisch alles al ingevuld en veel minder ingewikkeld.

11 likes

Huisgenootje van een vriend doet dit met voetenfoto’s en zij verdiend er vrij goed mee (van wat ik hoor.) Zij heeft een tinder aangemaakt voor haar voetenfotos, liked iedereen en kan ze dan via daar doorverwijzen naar onlyfans of iets anders waarbij ze er geld voor kan vragen.

Elke keer weer vind ik het ook zooo aantrekkelijk klinken hahah.

15 likes

Not me die nu naar haar voeten kijkt en denkt “hmm :money_mouth_face:

14 likes

Oke offtopic, maarrr

Ik houd van filmpjes over financiën en via mijn algoritme kwam ik op een amerikaans ‘waar doet ze het van’ kanaal uit. Een jonge studente zette haar inkomsten en uitgaven uiteen:

Uitgaven; oa een grote hoveelheid stringetjes van Target

Inkomsten; verkoop van verkochte gedragen stringetjes.

Meevaller; een vaste klant had een ontmoeting bedongen waarbij hij aan haar oksels mocht snuffelen.

:joy::joy::rofl:

Wie is hier nou gek? Hij? Zij? Of de rest van de mensen die níet op deze manier een zakcent bijverdient?

16 likes

Maar volgens mij begon hij niet op 0 in november? Hij had al een buffer van spaargeld die hij sinds november inderdaad goed heeft kunnen spekken door extra opdrachten dacht ik

3 likes