Het influencertopic #22

Haar wijn, haar leve. Hoe heb jij hier last van?

38 likes

Hahahaha leuk dat je het vraagt maar het antwoord is nee.

4 likes

Omdat ze net een baby heeft? Waarom vind je daar wat van?

3 likes

Open op viva een moedermaffia topic, dan kan je daar deze trieste mening kwijt

35 likes

Wat is belachelijk vaak? En is het belachelijk omdat ze net moeder is geworden of is het sowieso teveel volgens jou? En waarom vind je daar wat van?

1 like

Misschien kan je de nieuwsbrief van Cynt tippen?

6 likes

Raar dat er zo laconiek wordt gedaan over iedere avond wijn drinken. Nu volg ik Leonie niet maar als je elke avond van de week meerdere glazen wijn drinkt ben je gewoon een alcoholist.

42 likes

Volgens mij gaat het hier niet om iemand die elke avond wijn drinkt, maar om iemand die net moeder is geworden en in de ogen van iemand hier ‘belachelijk vaak’ en ‘al weer’ wijn drinkt.

20 likes

De definitie van een verslaving is afhankelijk zijn van een middel, als dat is wat jij bedoelt met ‘alcoholist’. Leonie zegt dat ze maanden niet gedronken vanwege haar zwangerschap dus volgens mij valt die afhankelijkheid wel mee. Ik hoop dat ze geniet van al het lekkere eten en drinken!

19 likes

Ik lees hier (en in haar stories) niks over meerdere glazen wijn per dag en dan ook nog eens iedere dag, dus dat lijkt me schromelijk overdreven. 4 van de 7 dagen per week 1 glas maakt je geen alcoholist, toch?

4 likes

Ja dus? Je weet dat bijna iedereen in Nederland volgens de officiele regels alcoholist is? Als je 1 keer per week 6 glazen in 1 ronde drinkt als vrouw, maar de rest van de week niet ben je het al.

4 likes

En dat maakt het minder erg, omdat iedereen dan dus alcoholist is?

28 likes

Oh man, ze is niet zwanger, ze geeft geen borstvoeding en drinkt af en toe een glas wijn bij het eten. Give her a break.

49 likes

Zelfs als je borstvoeding geeft mag het, mits je goed timed. Dus gezeur om niks in mijn ogen.

14 likes

Spoiler voor onpopulaire mening, maar ik vind ook dat ze veel nadruk legt op het “eindelijk weer wijn kunnen drinken”. Vind haar verder heel leuk om te volgen maar dat je er op afknapt, of dat het je opvalt, dat snap ik wel!

12 likes

Vind ik wel. Ik vind het dat iedereen gewoon lekker zelf mag weten hoeveel je drinkt en dat het pas problematisch is als je er zelf nadelen aan ondervind en dat de grens van alcoholist al erg snel bereikt is.

1 like

Je kan dingen ook volledig uit zijn verband rukken. :joy:
Een avondje schilderen en wijn drinken kan hartstikke leuk zijn en ik ga er vanuit dat je dat niet elke dag doet. Maar die nadruk op wijn (en andere alcohol) drinken en ook dagelijks vind ik moeilijk ja.
En het knelt bij mij dat er zo de nadruk op ligt zoals @anon50301661 zegt.

Maar goed ik zie ook wel in dat hoe ik het heb verwoord ook totaal niet genuanceerd is en rellerig overkomt.

3 likes

Wie zegt dat Leonie iedere dag heel veel drinkt? Dat blijkt toch nergens uit? Neem aan dat ze zich niet klem zuipt want dat zou onverantwoord zijn als je voor een kleine baby moet zorgen.

3 likes

een forummer die haar niet volgt maar haar wel er van beschuldigt een alcoholist te zijn :+1:

5 likes

Ik heb in geen enkele post iemand alcoholist genoemd. Maar fijn dat jij dat uit mijn post opmaakt @tessel. :+1:

Edit:
En grappig dat je zegt dat ik haar niet volg want ook dat klopt niet.

8 likes