Het influencertopic #23

Jaaa ik wilde deze toch even delen hier
Toch een ander beeld dan bij Noor de Groot

14 likes

Jaaaaa ik vind haar echt zo leuk!

Ik ben vast naĂŻef maar ik denk echt wel dat alle beetjes helpen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe weinig vegetarisch spul (broodbeleg, vleesvervangers, tempe etc. groente en fruit was er natuurlijk wel) er vroeger in de supermarkten en restaurants was en dat er nu zelfs veel vegan varianten van dingen zijn. Dit komt toch omdat heel veel individuen een keuze hebben gemaakt. De grootste vervuiling komt vanuit bedrijven en het lijkt alsof we daar niets aan kunnen doen, maar als ze meer kunnen verdienen aan producten die minder vervuilen komt dat echt wel op gang.

Plus ik ben gewoon echt doodsbang voor hoe de wereld er over 50/100 jaar uit ziet als we zo doorgaan. Ik ben er dan niet meer en ik heb ook geen kinderen dus ik zou kunnen zeggen dat het niet mijn probleem is. Maar ik wil dan toch kunnen zeggen dat ik tenminste iets heb geprobeerd.

21 likes

Er zijn meer opties vega(n), maar mensen zijn gemiddeld niet tot nauwelijks minder vlees gaan eten. Dus echt helpen doet het vooralsnog niet.

7 likes

Jeeeetje wat verwend zeg

9 likes

Ja superverwende tiener was ik toen nu denk ik daar natuurlijk helemaal anders over maar ik wilde de influencers/celebs na apen. Ik weet nog dat ik helemaal ging nadenken over mijn vliegveld outfit en dat er zelfs een topic op EGF was met vliegveldoutfits (LC was mijn favoriet hierin).

14 likes

Ah toevallig!
Ik zag ergens foto’s voorbij komen van dat Shein event en die bloemen stukjes in (?) de goodie bag deden me al aan de Kardashians denken. Die gaan ook helemaal los met bloemen corsages etc bij feestjes, grappig dat dit Anna’s bedrijf is (vlg mij heeft ze zelf ook vaker benoemd dat ze erg fan is van Kylie/Kris)

5 likes

Ja dit herken ik heel erg! Ik wilde persee een beker van de starbucks, die mijn vader toen bij Schiphol had gekocht, ik hoefde het drankje niet eens

7 likes

Dee is ook bevallen: Guusje heet ze!

24 likes

Oh dat vind ik zo’n leuke naam! Zou m’n dochter zo noemen

7 likes

Deels mee eens maar ik vind het in het geval van de zusjes Boers echt bizar hoe normaal ze het vinden om telkens op en neertjes te doen.

2 likes

Ik snap dit helemaal, de kwaliteit etc van Shein is ruk. Maar wat wil je voor zo’n prijs? Ben bang dat de medewerkers van Shein door dit soort videos alleen maar strakker getrokken worden. Jammer dat niet juist de vervuiling/omstandigheden voorop staan.

6 likes

Jaa hele lieve naam!

Aiii dit is wel ongemakkelijk trouwens

82 likes

Dat is wel gĂȘnant ja

10 likes

Zo echt wel, was bij Selma Omari ook eens gebeurd en toen had ze alles gepost en de werkgever van dat meisje (modellen bureau dacht ik) ook getagd van: vinden jullie dit normaal gedrag?

6 likes

Dat vind ik dan weer onnodig om iemand z’n werkgever te gaan taggen.
Ja, het is onaardig van die persoon maar waarom moet diens werkgever daarvan weten?

22 likes

Tja, het meisje was echt heel grof ah schelden. Selma had ook bij een andere jongen die racistische uitingen deed (was toevallig ook een model! wtf) zijn werkgever een berichtje gestuurd. Het contract van die jongen werd toen beëindigd

6 likes

Voor alleen schelden vind ik dat wel heftig. In het geval van racisme zou het netter zijn geweest om dan privé een bericht te sturen naar die werkgever, maar mensen kicken er helaas op om dat publiekelijk te doen. :upside_down_face:

4 likes

:’) Uiteraard.

3 likes

Waarom zou je iemand die publiekelijk racistische uitspraken doet privé moeten aanspreken op zijn gedrag? Misschien heeft het iets te maken op erop kicken zoals jij zegt, maar ik vind het eigenlijk niet zo raar dat de consequenties net zo publiekelijk zijn als de acties. Racistische uitingen hebben op (veel) meer mensen dan alleen Selma Omari impact.

15 likes

Als het je doel is om iemands werkgever op de hoogte te brengen van het gedrag van zijn werknemer hoeft dat m.i. niet publiekelijk, want dan schiet het z’n doel voorbij. Daarnaast ging het om een DM toch? Dat zijn geen publiekelijk racistische uitingen (natuurlijk wel evengoed vreselijk), dus zou ik er zelf ook geen publiekelijk ding van maken. Daarnaast bestaat ook het risico dat jouw volgers zich er mee gaan bemoeien, dan ontstaat er een olievlek waar je uiteindelijk zelf geen grip meer op hebt. Maar dit is vooral hoe ik het zie, ik zou influencers er ook niet op aanspreken als ze het anders zouden doen.

3 likes