Nee, zeg ook nee tegen dit soort aanvragen. Maar schrik soms van de bedragen die ik in de mail krijg voor een samenwerking.
Echt niet jaloers op influencers hoor. No way dat ik mān leven en kind ga delen op insta/YouTube, dan maar geen bakfiets cadeau.
Ram! Zoan grote vuurbal jonge!
Precies. En ik snap ook nooit zo goed dat er wordt gezegd dat ze niet hard zouden werken. Het lijkt me echt veel werk om altijd (of in ieder geval vaak) bezig te moeten zijn of iets wel leuk overkomt op een foto of in een video/tiktok. En dan ook nog editten tot je tevreden bent. En die verplichte interactie met je āfansā. En ook nog altijd kritiek en ongevraagde tips op je afgevuurd krijgen. Ik zou na een paar dagen gesloopt zijn, vooral mentaal.
Ik ken dus iemand die haar business gebouwd heeft op Instagram. En nog steeds dagelijks uren bezig is met haar āfansā. En het nu moeilijk vindt om dat wat meer los te laten, omdat die fans ervoor hebben gezorgd dat ze haar business heeft kunnen uitbreiden⦠terwijl ze merkt dat het haar langzaam opbreekt. Zelfs op vakantie is ze continu bezig.
En wanneer het algoritme weer is aangepast dat gelijk merkt aan de engagement en er dus paniek ontstaat. Waardoor er nog meer gereageerd moet worden op iedereen om het weer omhoog te krijgen.
Ik vind het echt enorm heftig en zou het echt niet zelfs kunnen.
En een manager of influencer agency die ook van alles van je wil.
Volg Je Me Nog? is een interessante documentaire die Instagrammers achter de schermen volgt.
Staat op 2doc: Volg je me nog? - 2Doc.nl
Ik denk ook niet dat het influencer leven altijd zo rooskleurig is als hier soms wordt gedacht/voorgesteld door sommigen. OkĆ© ze krijgen gratis spullen en sommigen verdienen veel geld, maar meestal gaat daar een jarenlange opbouw aan vooraf waar er wel veel tijd in geĆÆnvesteerd wordt + continu die druk om relevant te blijven lijkt me ook zeer vermoeiend. Ook bij quasi alles denken of iets leuke content zou kunnen zijn. Het lijkt me ook soms eenzaam en wat āleegā. Ik kan me best voorstellen dat mensen er een deeltijdse job naast willen om interactie te hebben met collegaās en deel uit te maken van een groter geheel.
Alsnog lijkt het me zeker in veel opzichten een job waar āmakkelijkā geld mee kan verdiend worden en ik heb zeker geen medelijden, maar het is ook niet alleen maar leuk denk ik.
Ik vind laviesanne wel echt talentvol trouwens.
Nee inderdaad, de mensen die denken dat influencers lekker lui veel geld verdienen zonder ooit iets uit te voeren weten echt 0,0 van (social media) marketing, contentcreatie, algoritmes etc.
Of je dat een serieuze of ābelangrijkeā baan vindt is een andere discussie, maar ik merk nu ik een insta account van mezelf (over een hobby) wat meer volgers wil laten krijgen hoeveel werk er in gaat zitten: nadenken over hoe lang je content moet zijn/welke vorm/welke hashtags/etc, dan wanneer je het moet plaatsen zodat je je potentiĆ«le volgers bereikt, consistent zijn in je content, engagement stimuleren door polls, reacties vragen, etc, reageren op anderen⦠En dan maar hopen dat een algoritme iets doet :ā)
En dan is dat maar gewoon een accountje wat ik als hobby bijhoudt en 100 volgers heeft haha, kun je nagaan als je (honderd)duizenden volgers hebt
Dit klinkt alsof ze wel een serieus probleem heeft, dat gaat je op een dag opbrekenā¦
Het is wel een probleem geworden ja. Door eigenlijk wat @crazyplantlady zegt wat er allemaal nodig is.
Ze wil ārelevantā blijven omdat het haar inkomstenbron is. Het is lastig om dan even pauze te nemen want je voelt het gelijk in je portemonnee. Ook als het algoritme tegen je lijkt te werken wat dus ook weer veel stress oplevert.
We werken nu aan het inrichten van andere marketingkanalen om zo de druk van haar af te nemen. Dat heeft alleen tijd nodig. Ze erkent wel dat het een probleem is hoor en heeft daarom na 9 jaar altijd alles zelf doen, eindelijk hulp ingeschakeld.
Ik snap wel waarom veel influencers steeds meer met content creators en editors werken. Het is gewoon echt geen doen om naast alles zelf te maken, ook alle social media marketing & trends bij te houden.
(Overigens is ze niet echt een influencer terwijl ze toch 100+k volgers heeft. Maar ze schrijft boeken en geeft cursussen omtrent gezonde leefstijl.)
alwin: sriracha is een soort spicy mayonaise
Bonnie heeft altijd van die vreselijke onflatteuze zonnebrillen. Compleet nutteloze ergernis van mij.
Ja echt belachelijk, beetje deze vibes:
Haha JA zo eens, ik erger me er ook echt aan :ā)
Hahah ik ook, vooral omdat ze allemaal niet goed op haar neus lijken te zitten. Alsof ik een vroeger een pop een bril op deed die ook zo slecht zat
Ik zag ook het account voorbij komen van Noor Oostenveld. Die was eerst into hardlopen, maar nu in fietsen. Zo kocht ze een dure racefiets, meteen een fietscomputer en vervolgens kreeg ze een megapakket met Specialized kleding. Dan word ik toch wel jaloers š« š¤ Verdient dan toch wel goed dat influencerbestaan.
Ik heb bij hem steeds meer: als je het niet weet zeg dan niksš„²
ik vind het zo bewonderenswaardig dat hij wel een soort van passie voor koken heeft en dan vervolgens zulke simpele dingen niet weet haha