Het influencertopic #23

Vertel eens. Ze laten zelf ook wel vaker doorschemeren dat ze bakken met kritiek krijgen. Julie is nu tijdelijk even gestopt zelfs toch?

Edit:

Op deze twee reels kwamen veel kritiek kan ik me herinneren. Maar met name over het vele reizen met het vliegtuig geloof ik.

5 likes

Ik heb even opgezocht op reddit en ik zie verschillende dingen langskomen:

• julie was een paar jaar geleden nog heel masculien en gaf zelfs aan als they/them door het leven te willen, en nu is ze hyperfeminine tradwife > word ervan beschuldigd met alle winden mee te waaien zolang het maar engagement oplevert
  • cam vliegt enorm veel en lijkt heel veel van huis te zijn, terwijl ze een baby hadden. Wordt ook beschuldigd van het misschien hebben van affaires
  • in het algemeen dat ze zich voordoen als super relatable maar dat zijn ze totaal niet
  • laten vaak vreemden zien op de achtergrond van hun vlog, terwijl ze zelf over hun baby zoveel moeite doen om diens privacy te bewaren
  • Cam ‘cosplays as a bigger person’ > cam wordt er van beschuldigd de hele tijd te doen alsof ze plus size/dik is en daar allemaal content over te maken terwijl ze gewoon te strakke kleding draagt

Even voor de duidelijkheid: allemaal NIET mijn woorden he haha

11 likes

What the fuck did I just read. Ik vind hun beide echt leuk om te volgen en kan me hier zo niet in vinden.

19 likes

https://www.reddit.com/r/julieeandcamilla/comments/1e43ved/summary_of_their_dynamic/
Holy shit. :joy: Mensen op het internet zijn echt raar. Ik heb de OP en die eerste reactie gelezen. Hoe halen mensen al deze informatie uit tiktoks van 10 sec. die ook nog eens totaal in scene zijn gezet?

5 likes

Thanks, ga even kijken!

7 likes

Haha zooo intens he. Daarom snap ik ook nooit waarom mensen hier zeggen van ‘ooh nou ik zou ook wel influencer willen zijn lekker makkelijk geld verdienen’. Er zouden maar dit soort dingen over je gezegd worden online, door totale vreemden :’)

Ik volgde ook Carrie hope fletcher een tijdje, zij werd ook zooo gehaat op tattletales. Letterlijk alles wat ze poste kotsten mensen uit

5 likes

@keekie @Twijfelaar
Wat @crazyplantlady al zegt eigenlijk, haha

Vooral Camilla moet het ontgelden, maar Julie zijn ze ook niet heel positief over. Er wordt gezegd dat ze best hypocriet zijn, toen Julie zwanger was zeiden ze dat de baby niet voor content zouden gebruiken, terwijl ze nu niet anders doen. Camilla wordt verweten dat ze een afwezige/toxic partner is.

Ook vinden ze het hele fitness stuk van Camilla niet okee, snappen ze niet dat zij als PT kan werken omdat haar vorm/uitvoering slecht is.

Maar ook dat relatable zijn, vakanties afzeggen omdat het te warm is op Kreta voor een baby en dan nog een maand kunnen reizen door Noorwegen. En later toch naar Milaan gaan, terwijl het daar net zo warm (of warmer) is als op Kreta.

Ik vind ze op Reddit ook wel erg ver gaan in hun haat naar dit koppel, maar sommige dingen die ze daar zeggen zit wel wat in. Ik volg beide nog, maar ben wel anders gaan kijken.

5 likes

Ja, dit. Ik ben ook op hun reddit beland nadat een vriendin me van het bestaan vertelde, en hoewel ik een hele hoop echt over de top vind, ben ik inderdaad ook wel anders naar ze gaan kijken omdat ik het sommige dingen wel eens was. Inmiddels volg ik ze niet meer. Dus als je ze leuk vindt, zoek de reddit pagina niet op.

7 likes

Ik vind het altijd zo grappig als mensen verwachten dat influencers relatable moeten zijn. Waarom? Als jij dat wil moet je andere mensen volgen, maar zij zijn niet verplicht om altijd voor iedereen relatable te blijven? Dat kan haast niet als influencing je baan is.

Weet nog dat er ooit iemand was Rosie The Londoner die ook echt bizar veel hele harde kritiek over zich heen kreeg. Ja, ze heeft zichzelf weleens gephotoshopt lang geleden en fouten gemaakt omdat ze jong en naïef was maar welke influencer niet. Zij is volgens mij inmiddels gestopt omdat ze het echt helemaal zat was. En dat snap ik he-le-maal. Vind het van haar wel heel tof dat ze haar kind echt anoniem heeft gehouden en uiteindelijk juist veel heeft geleerd over van jezelf houden zoals je bent en daar ook heel open over gepost heeft (voordat ze stopte).

Ik ken haar trouwens verder niet, geen idee, maar zij was qua luxe alles behalve relatable maar deed zich ook niet voor alsof dat wel zo was voor zover ik weet, haha. Was gewoon schathemeltje rijk en genoot daar lekker van. Why not.

11 likes

In dit geval gaat om 2 personen die doen alsof ze heel relatable zijn, maar daarbij valt het in de praktijk nogal mee.

Van mij hoeven ze echt niet relatable te zijn, ik snap heus dat je als influencer nou eenmaal meer verdient en dus meer kan dan ik als hr medewerker.

2 likes

Ik volg ze niet heel actief maar sommige dingen die ze plaatsen kunnen voor veel mensen wel relatable zijn, zoals de struggles met hun kindje nu (even los van wat ik vind van je kind voor content gebruiken :nauseated_face:) etc. Dat als ‘relatable’ worden gezien of niet gaat uiteindelijk altijd om hoeveel geld iemand verdient / uitgeeft terwijl er meer vlakken zijn waarop iemand over relatable dingen kan delen.

Iemand kan stinkend rijk zijn maar alsnog problemen met d’r kind ervaren, of PCOS hebben en daarover delen, of whatever. Of in het geval van Rosie erachter komen dat je neurodivers bent en daarover delen en stoppen met je haar verven en grijs laten uitgroeien op relatief jonge leeftijd etc. Is prima relatable voor mij, ook al kan ik niet zo luxueus leven als zij. Mensen staren zich zo blind op of iemand veel geld verdient of niet terwijl je toch als mens uit meer bestaat dan dat.

4 likes

Ik haakte wat betreft het geld deel nu even aan op wat ik in mijn eerste post gezet had over die vakanties. Ik snap dat relatable zijn verder gaat dan geld.

Ander voorbeeld in dit geval: Ze hebben zelf de luxe om naar de sportschool te gaan op elk willekeurig moment van de dag en doen net alsof (zoals veel influencers) dat voor iedereen haalbaar is. Ik denk dat het vooral om dit soort dingen gaat als er wordt gezegd ze doen alsof ze relatable zijn, maar het niet zijn. Neemt uiteraard niet weg dat ze voor anderen op andere vlakken nog wel relatable kunnen zijn.

8 likes

Ja ik begrijp je. Al vind ik het dan nog steeds bijzonder dat mensen over zulke dingen gaan klagen online i.p.v. gewoon op zoek te gaan naar een fitness influenceer die juist wel deelt over sporten naast een drukke baan, om even bij jouw voorbeeld te blijven. Daar gaat mijn verbazing vooral over.

7 likes

Makari Espe is ook een leuke youtuber. Nog vrij nieuw. Maar doet allemaal experimenten bijvoorbeeld in plaats van screentijd, lezen.
Een week lang elke dag 30.000 stappen doen.

8 likes

Volgens mij houden ze zijn gezicht en naam wel onherkenbaar. Maar Julie deelt wel over wat ze 'm te eten geeft bijvoorbeeld, dat soort dingen.

2 likes

Ja ik heb Julie juist ontvolgd omdat ze bijna alleen nog maar over die baby postte. En dan niet naam/gezicht maar wel over hoe hij slaapt en eet e.d. inderdaad

3 likes

Nuttyfoodiefitness! Heeft echt de meest normale relatie met voeding die je maar kan voorstellen, en traint voor de Ironman World Championchips in Nice! Vroeger deed ze vooral fitness maar nu dus veel triatlontraining en veel eten. Echt fijn om iemand te zien die normaal en ongedwongen alles eet wat ze lekker vindt, en dáárdoor zoveel kan trainen.

6 likes

Thanks voor de tips allemaal! Kende alleen Julie en Camilla en vind dat niet zo boeiend/leuk. De rest ga ik bekijken :smiley:

2 likes

Oooh dit klinkt goed, vind mensen die zulke challenges aangaan altijd leuk (en voor sommige dingen echt knap dat je het vol kan houden), vond matt davella ook meestal leuk.

Ookal wassie niet gericht aan mij haha bedankt voor de tip!

2 likes

Jeetje wat een gemene subreddit dit! Waarom volg je die mensen als je ze zo haat blijkbaar.

5 likes