Het influencertopic #23

Ja, wat was dat van haar opeens?

6 likes

Ja ik vind het een beetje sneu overkomen. Alsof ze al die jaren ontzettend graag de goedkeuring van Cynthia wou hebben en die nu eindelijk heeft. Meid heeft al lang een nieuwe sjaal gekocht joh, waarom al die moeite :joy: Ook echt dat benadrukken van door hoeveel hoepels ze is gesprongen voor deze sjaal maakt het in mijn ogen alleen maar meer sneu i.p.v. dat ik denk “wow wat super behulpzaam, echt een fijne meid”.

28 likes

Ze is wel autistisch dus het kan zijn dat ze daarom soms wat anders overkomt denk ik.

8 likes

Het is toch juist super aardig dat ze zoveel moeite heeft gedaan voor de sjaal? Vind dat er echt weer onnodig onaardig gereageerd wordt.

53 likes

Ik vond Charlotte Andeweg altijd heel leuk maar die meid wil zo graag influencer worden dat het een beetje triest overkomt en ze pakt ook elk spon gelegenheid aan. Wel jammer want vond haar juist lekker authentiek

6 likes

Dat wist ik niet, zou kunnen dan inderdaad. Ik moet zeggen dat ik autisme niet in geschreven tekst zou kunnen herkennen.

Ik vind het ook super aardig dat ze zoveel moeite heeft gedaan hoor! Alleen een beetje overdreven/puberaal om hier een hele blogpost aan te wijden, inclusief ‘Ik dacht echt dat je een bitch was maar hihi was eigenlijk een misverstand en wij zijn nu praktisch BFF’s’-verhaal.

17 likes

Is vaak extreem nauwkeurig en letterlijk, dus ik denk dat een deel van die “heel veel moeite gedaan” vooral komt omdat ze dat zo allemaal nauwgezet opschrijft, ipv dat het daadwerkelijk zo’n proces was.

10 likes

Heeft iemand Clair’s stories gezien met de vraag wat is je leeftijd, beroep en je NETTO inkomen? Volgens mij halen mensen netto en bruto door elkaar? Vooral de IC verpleegkundige (ook zelf in ziekenhuis gewerkt) van 27 die 4300 netto verdient? Dat klopt toch helemaal niet met de salarisschalen in de zorg?

7 likes

Oh dat kan zeker! Er zijn ook veel ZZP verpleegkundige die 70/80 euro bruto per uur verdienen. Als je met 70 euro per uur nog eens 32 uur per week werkt heb je een ruim bruto salaris en kom je wel uit op dat netto bedrag. Het zou in principe best kunnen

Edit die van 27 jaar is ook een kinder ic verpleegkundige en dan verdien je nog meer dan een ic verpleegkundige en wellicht veel ort erbij?

14 likes

Zag al in die stories staan dat sommige idd bruto zeiden

9 likes

Maar dat is dan toch ook niet echt netto, omdat je aan de belastingdienst moet afstaan en potjes moet fixen zoals pensioen en vakantiegeld?

5 likes

Met haar voorbeeld van 70 euro en 32 uur zit je op €9700 bruto per maand, dus dan kom je wel aan die €4300 netto.

17 likes

Als je 70 euro bruto per uur verdient op basis van een 32 urige werkweek verdien je ongeveer 9700 euro bruto per maand. Als je daar belasting van af haalt en je potjes kan je wel rond de 4300 euro netto uitkomen denk ik. In loondienst is 4300 euro bruto meer realistisch per maand

5 likes

En @George ah ja touché, had het beter uit kunnen rekenen eerst haha

5 likes

Vond een stewardess van 24 die €3200 netto verdiend ook wel opvallend. Wist niet dat dat zo goed verdiende, zo jong al!

8 likes

Interessant idee, maar zonder context kun je er eigenlijk maar weinig mee. Ik zie ook bedragen waarvan ik denk, hoe dan? Er wordt hierboven al wel een voorbeeld gegeven van hoe het zou kunnen, maar ja, zeker weten doen we het niet of die persoon zzp’er is.

3 likes

Verbaas me er ook over dat mensen daar heel jong (24 jaar ofzo) al meer dan 4k verdienen per maand met bijv consulting. Dan heb ik echt de verkeerde carriere gekozen :clown_face:

23 likes

Of fotograaf 10k netto op je 31e, dat lijkt me veeeel leuker dan consulting.

8 likes

Ja ik vind dit ook interessant om te lezen & dan bijv een dierenarts 2600 netto per maand. Had ik dan weer veel meer verwacht dan stewardess.

7 likes