Plus er wordt ook niet gezegd hoeveel uren diegene werkt? Als je veel per uur krijgt, maar weinig uur werkt kan je maandelijks lager uitkomen dan iemand die veel uren werkt maar minder krijgt per uur. Vrije tijd lijkt me veel meer waard dan het aantal uur dat je werkt.
Dierenarts valt vies tegen, is ook reden dat dierenartsen vaak wat anders willen doen omdat het zoân commercieel wereldje is. Medicatie, apparatuur, etc kost zo veel geld dat zij ook weinig overhouden
Ja maar snap je punt wel op zich: dit is zonder pensioen, vakantiedagen, verzekering of evt broodfonds, dus wel iets vertekend.
Ik denk behoorlijk vertekend eigenlijk en dat die persoon uiteindelijk niet 4300 netto vrij te besteden heeft (als het goed is want als je dan je pensioen nog zelf moet regelen enzo en je doet het niet dan heb je wel nu 4300 maar later niks)
Ja stond laatst nog een heel artikel in de krant over hoe Mars en NestlĂ© alle dierenartsenklinieken opkopen en telkens de prijzen omhoog gooien (maar niet de lonen trouwensâŠ), waardoor het superduur is geworden om een dier te hebben. Is gewoon commercieel geld verdienen, echt best bizar
Dierenarts is echt slecht betaald. In de omgeving waar ik woon kunnen ze eigenlijk niemand meer vinden om standby te staan/te werken in het weekend dus zijn er praktisch geen dierenartsen open voor spoed. De regeling is namelijk dat ze ongeveer 3 euro per uur krijgen als ze standby staan, ongeacht of ze werken. En dat klinkt chill als je betaald krijgt en niet opgeroepen wordt, maar in de praktijk zijn ze bijna het hele weekend altijd aan het werken, voor 3 euro per uur.
Kunnen tandartsen hun salaris niet delen met de dierenarts
Ja dit is echt zo, ik moest een keer âs nachts voor spoed naar Rijswijk. Ik woon in Rotterdam Met een doodziek dier âs nachts zoân stuk rijden, dat is toch geen doen.
Zij krijgen heel veel toeslagen. Vaak is het bruto salaris maar net iets hoger dan het netto salaris. Ik las ooit iets over een stewardess die ondanks een riant netto salaris geen hypotheek kreeg omdat er uitgegaan werd van haar brutoloon.
Nou ik kan je vertellen dat als je in Zeeland woont, je het risico hebt dat je 1 tot anderhalf uur moet rijden in de spoed.
Dit omdat de klinieken die daar zitten het niet meer voor elkaar kregen om zelf te diensten te doen en er voor gekozen hebben om het uit te besteden.
In het algemeen:
De tijd dat je uit âpassieâ bij nacht en ontij voor een schijntje werkte is voorbij. Een heel fors gedeelte van de spoeddiensten wordt overigens door buitenlandse dierenartsen gedaan omdat er nog weinig Nederlandse dierenartsen te vinden zijn die dit soort diensten willen draaien.
Dan zou je het beroep aantrekkelijker kunnen maken door een gunstigere verloning, maar dat ga je terugzien in de tarieven (ergo: het wordt duurder). Maar dan staat de maatschappij weer op de achterste poten want âje moet het uit liefde voor de dieren doenâ en het mag dus niet te duur zijn.
Als jij geholpen wordt door iemand met 6 jaar universitaire studie op zondagnacht, dan kun je toch wel bedenken dat een consult geen 60 euro kost.
Ik vraag me af of dat klopt, zeker als je net begint verdient het echt slecht.
Stewardess is mbo toch? Dan zou ze in theorie al 6 jaar bezig kunnen zijn, maar het lijkt me inderdaad geen salaris voor iemand die het net een jaar of 2 doet.
Ja als ze al 6 jaar bezig is zou het op zich wel kunnen maar dan vind ik 3.200 netto nog steeds wel veel, je begint op 2.300 bruto namelijk
@Beutyschooldropout ik kan je niet volgen. Je zegt dat er weinig verschil is tussen bruto en netto, maar dan dat je hebt gehoord dat een stewardess geen hypotheek kon krijgen terwijl ze een goed nettoloon had. En er werd uitgegaan van haar brutoloon en op basis daarvan kreeg ze geen hypotheek terwijl bruto altijd hoger is dan netto. Wat zeg je nou eigenlijk?
In het ziekenhuis doet pfzw je pensioen beleggingen.
Ze bedoelt dat haar bruto loon laag is, maar door (waarschijnlijk) allerlei onregelmatigheidstoeslagen ze netto veel hoger uitkomt. Die toeslagen tellen niet mee in je bruto loon.
Misschien telt ze ook haar daggeld mee, hoorde dat stewardessen een soort âzakgeldâ krijgen voor eten en drinken op de bestemming waar ze heen vliegen en soms een paar dagen blijven.
Ahhhh ja ik snap hem
Mijn nettoloon is vaak hoger dan mijn brutoloon omdat ik veel weekendtoeslag krijg en relatief weinig belasting betaal (bijbaan dus lage belastingschaal).
2600 netto is tegelijkertijd bruto best een mooi loon op je dertigste? Zit je richting de 4000 bruto.
In die stories zijn er wel wat bruto/netto ruilers hoor. De basisarts van 27 met 3800 netto? Lijkt mij sterk
Ook als zzpâer?