Het influencertopic #24

Het is vooral ook de toon, denk ik.

8 likes

Volgens mij vallen mensen vooral over “vrouwtje” en niet over dat de baby wel of niet groot is

12 likes

ja vind dat echt zo’n mannentoon

10 likes

Ahh shit. Bedankt voor jouw reactie. Ik bedoelde het inderdaad totaal niet veroordelend en wilde ook niet de baby afzeiken. Het valt me op dat het een grote baby is naar vraag me tegelijkertijd af of ik het wel goed zie.

@allen ‘Vrouwtje’ klinkt inderdaad niet oke. Ik pas het dus aan. Dit is mijn taalgebruik onder vrienden (‘heee vrouwtje!!’) en in die context helemaal oke, maar op schrift komt het helemaal anders over. Excuus!

11 likes

:o_o:

5 likes

Niet rijmend op een soa toch, letterlijk op soa. Alleen eerste letter vervangen door een n, denk dat dat het is haha

12 likes

Lekker boeiend wat ze tegen haar eigen vrienden zegt

54 likes

Oh het boeit me ook niet, vind het alleen ongeloofwaardig

5 likes

Mijn vriendinnen en ik noemen elkaar ook wel eens slettebak of iets anders kleinerends dus zo raar vind ik het niet.

15 likes

Ik heb een vriendin die liefkozend “dametjes” zegt, en zij is echt de enige die dat kan maken, maar bij haar is dat op de een of andere manier door haar toon en gedrag niet kut.

Edit: alleen tegen ons, over ons - haar vriendinnen bedoel ik. Nooit over andere vrouwen waar dan ook zeg maar.

8 likes

Ja ik heb iemand die me dus vrouwtje noemt en daar kan ik het ook van hebben.

Moet zeggen dat het in mijn omgeving niet zo heel gek is om te gebruiken. Kijk dus er ook echt niet van op. Misschien ligt het aan de omgeving, deel vh land. Voor vriendin uit amsterdam was wicht bijv echt niet oke, voor mij pas als het samen gaat met een negatief bijvvnw. Niks mis met een lief wicht

Dit doet me eraan denken dat mijn broer onze oom altijd ‘oompje’ noemt😂

5 likes

Moest hier wel ff om lachen

29 likes

Welkom, lieve Een rollercoaster :hugs:

66 likes

Wij zeggen ook weleens ‘dat vrouwtje van verderop…’ bedoel er niks kleinerend mee verder, en vaak is het ook als we met accent spreken en in huiselijke kring. Dus denk dat het inderdaad ligt aan waar je woont en hoe er gesproken wordt.

7 likes

Oh maar dat vind ik juist wel kleinerend, hoezo vrouwtje, men zegt ook nooit mannetje. En collegaatje is altijd een vrouw, nooit een man.

Even los van hoe je je vrienden aanspreekt, dat vind ik weer wat anders want we noemen elkaar weleens erger dan dat.

22 likes

Duidelijk, de interpretaties van “vrouwtje” verschillen… denk niet dat het feminisme wakker ligt van deze discussie tbh.

11 likes

Ik zeg nooit vrouwtje maar wel vaak mannetje :joy: als ik een oud, klein schattig mannetje bedoel

21 likes

Wie is het feminisme dan? Ik lig er niet wakker van maar ik hoef zo niet aangesproken te worden, net als een man dat ook niet wordt.

4 likes

Dat van accent vind ik een goede toevoeging want nu je het zegt, ja ik ken het ook vooral met accent

6 likes

Vrouwkes

3 likes