Het influencertopic #24

Zij is ook altijd - ofja bijna altijd - mega enthousiast het moederschap, zelfs over de babyfase. Dat ze het echt zo leuk vindt en ook makkelijk. Vind ik ook wel eens leuk om te lezen.

8 likes

Totaal unrelated, maar las haar naam als wizard lizard en dacht toen aan zoiets

Maar wel echt super naar en sneu. Maar wel mooi wat ze doet met haar verlovingsring

61 likes

Steil haar heeft ook over het algemeen helemaal niet die extra producten nodig, dat maakt het snel slierterig. Dus dat ben ik wel met je eens.

Maar binnen die cg-methode kun je ook kiezen voor lossere krullen. Voor mij staat de cg-methode in ieder geval niet gelijk aan de wetlook curls/krokante krullen. Je kan bijv. werken met foam ipv gel.

2 likes

Is zij niet een beetje het vrouwelijke equivalent van Andrew Tate? Ik ken haar alleen maar van deze podcast;

https://www.standaard.be/podcast/is-de-femosphere-even-toxisch-als-de-vrouwonvriendelijke-manosphere/67811644.html

hmm ik volg haar alleen op tiktok, vroeger maakte ze grappige video’s in het nederlands. dus deze content ken ik niet, maar ik vind het altijd een beetje een dooddoener om een vrouw vanwege haar video’s (want dit gebeurt bijv ook bij drew afualo) te vergelijken met iemand die bijna een halve generatie vrouwenhaat aanpraat en daarnaast wordt beschuldigd van verkrachting en mensenhandel

6 likes

Ja de vergelijking met Andrew Tate is wat kort door de bocht (in de podcast geven ze ook aan dat de manosphere veel schadelijker blijft) maar neemt niet weg dat ik de boodschap die ze aan jonge vrouwen meegeeft echt schadelijk vind (én ze dus indirect ook draagvlak creëert bij vrouwen voor gedachtengoed dat aansluit bij dat van Tate).

3 likes

welke boodschap dan? ik heb die youtubevideo’s nooit gekeken want ik haat van die motiverende praat sowieso haha. vroeger maakte ze gewoon sketches enzo, nu zie ik haar alleen af en toe voorbij komen met random dingen

3 likes

Dat wordt in de podcast die ik heb gelinkt heel goed uiteengezet (ik bedoel dat overigens niet passief-agressief maar ik vind de podcast echt wel het luisteren waard)

5 likes

oh ja sorry ben aan t werk (zoals je ziet) dus ik had alleen ff snel geklikt haha ik ga later luisteren

6 likes

Kun je het in 1 zin zeggen wat ze dan voor boodschap verspreidt? Geen idee waar ik aan moet denken nu (en ook geen mogelijkheid om t luisteren)

4 likes

Oke heel kort door de bocht; ze verkondigt online een conservatief beeld van de vrouw die afhankelijk is van de man. Ze vindt bijvoorbeeld dat mannen altijd voor vrouwen alles moeten betalen en zelfs een financiële bijdrage moeten geven aan de vrouw. De man dient ook de “leider” te zijn binnen de relatie

Ze promoot ook wel zelfvertrouwen onder vrouwen maar wel echt heel conservatief en gefocust op dat je de juiste man (met dus genoeg geld en “leiderschap” moet aantrekken

8 likes

Oh tradwife dus, zeg dat dan meteen :smile:

Ik dacht dat je juist iets als mega feministisch ofzo bedoelde en dat dan dan nu weer zo geframed wordt als ‘net zo erg als Tate’

6 likes

Nee het heeft overeenkomsten met tradwife maar het is te simpel om dit ook onder de noemer “tradwife” te scharen.

3 likes

Nee totaal niet, en ook elke lok 1 voor 1 finger curlen is ook maar één manier van stylen en ik denk dat 90% van de mensen daar geen tijd of zin in heeft haha.

4 likes

True. En ik vind het ook onzin dat mensen met golvend haar dat niet zouden mogen gebruiken.

Juist voor haartype dat tussen steil en krullend valt, maar met veel pluis, is het een goede manier om je natuurlijke textuur beter te leren kennen en uit te laten komen.

7 likes

De cg-method was volgens mij ook bedoeld voor iedereen met haar dat pluizig was, omdat je het verzorgde volgens de steile haar methode (lees: kammen). Steil haar was de norm en daar was ook veel meer algemene kennis over qua verzorging.

Ik had vroeger echt hele mooie krullen, maar wilde per se steil haar, rip. Die methode haalt bij mij wel echt die krullen naar boven, dus daarvoor is het echt nice! En voor iedereen met steil tot golvend haar is het ook leuk om te experimenteren of het iets voor je doet denk ik.

9 likes

Jessie Jazz is ten huwelijk gevraagd… ik vind dit soort foto’s altijd zo niet spontaan. Zij in die witte jurk en dan met die camera erbij. Vind het ook echt heel erg op het aanzoek van Elise kijken met dat paard en dat tafeltje, al was het daar beter weer :sweat_smile:

19 likes

Haha ik moest ook gelijk aan dat aanzoek denken ja!
Gelukkig kwam Kai niet ook aangereden op een shetlandpony :rofl:

12 likes

HAHA dat beeld van Wouter op dat paard met die man ernaast :laughing:

31 likes

Ja precies, steil haar was altijd de norm. ik heb golvend haar, soms krullend. Maar reguliere kappers wisten niet wat ze er mee moesten. Er werd rustig nog een stijltang door heen gehaald tegen de pluis.

Ikzelf ook niet. Wist ik veel dat je droog haar beter niet kan borstelen. Mijn ouders hebben steil haar dus die hebben mij dat nooit geleerd.

9 likes