Het influencertopic #24

Wat een stom rijtje dit. Spullen maken uiteraard niet gelukkig maar om een aantal dingen in het onderste rijtje te krijgen heb je wel geld nodig.
Als je rijk bent heb je de vrijheid om te kiezen, kun je lekker lang slapen en een rustige dag hebben etc.
Mensen die geen geld hebben kunnen zich dat allemaal niet veroorloven omdat er nou eenmaal brood op de plank moet komen.

30 likes

Ja en het is lastig om lekker te slapen als je continu geldzorgen hebt en niet weet hoe je je kinderen morgen te eten moet geven. Geld maakt niet gelukkig, maar voldoende geld hebben om de basis te bekostigen draagt er zeker wel aan bij.

9 likes

Nou precies dit. Vond dat ook opvallend bij dat programma Waar doen ze het van. Dat die van man uit het rijke gezin met €20.000 per maand te besteden zegt: Geld heeft me nog nooit 1 dag geïnteresseerd.

Dan denk ik, ja jij hebt makkelijk praten met zoveel te besteden.

46 likes

Moest hier wel heel hard om lachen😂

44 likes

Dat klinkt bijna als een normale werkdag :joy:

7 likes

Ik blijf me verbazen dat ze dit online zetten en er dan niet ergens een soort zelfreflectie-belletje af gaat met hoe belachelijk dit eigenlijk is

20 likes

Met dit moest ze toch wel weten dat het veel reacties oplevert, toch :cold_sweat:?

9 likes

Nou idd, mensen beseffen niet wat een privilege het is om er niet “geinteresseerd” in te zijn.

6 likes

Ik denk dat influencer hun standaarden binnen no time aanpassen. En als je geld verdient met lucht verkopen of interesse moet wekken met dit soort infantiele lijstjes, moet je wel in jezelf geloven. Gewoon heel ego-gecentreerd moet je zijn.

7 likes

Maar dat is toch juist de bedoeling. Dit post ze niet per ongeluk. Zij weet kei goed wat veel engagement veroorzaakt. Elise zet zichzelf zonder moeite voor gek.

15 likes

Dit. Dit genereert juist bereik doordat anderen haar belachelijk maken. Levert haar sowieso geld op.

5 likes

Nieuwe “halve kaassoufflé” in Bonnie haar vlog! Ze halen twee overgebleven knakworsten in een bakje uit de koelkast. Bonnie vind het zelf belachelijk waarom ze het hebben bewaard. Om het vervolgens gehalveerd op een halve boterham te leggen.

10 punten voor hun zelfbeheersing, zou het zelf toch echt meteen naar binnen hebben gewerkt.

10 likes

Als je zo’n dicht keukeneiland wil (handig want kastjes) zet je daar toch niet echt stoelen voor? dat zit super onpraktisch.

3 likes

Ja vervolgens zegt Nick toch ook dat ze wel eens eerder 2 ravioli’s heeft bewaard en later opgewarmd lol

12 likes

Cynthia is niet de enige met een hyperfocus qua hobby’s/wielrennen. Noor Oostenveld was deze zomer ineens ook helemaal hyped wat betreft fietsen. Meteen dure nieuwe fiets en fietscomputer. Nu is ze zwanger en gaat ze haar fiets weer verkopen. Kort plezier van gehad :rofl:

Maar heel eerlijk, dit soort dingen zijn toch niet heel raar? Ik heb ook altijd hyperfocus op bepaalde hobby’s. Mijn ongebruikte hobbydoos is bomvol.

34 likes

In mijn hoofd gaat het ook zo: ik zou graag (beter) leren fotograferen —> gaat heel internet en alle fora af voor tips —> moet van zichzelf de duurste camera kopen van dat moment want ja hallo anders zullen de foto’s niet mooi worden —> maakt er 5x foto’s mee —> verstoft in de kast.

En de maand erop wil ik leren naaien en gebeurt precies hetzelfde riedeltje. Er staat nu een gloednieuwe naaimachine van honderden euro’s eenzaam in de kast. Gisteren kreeg ik ineens zin om ‘m er weer eens bij te pakken. Na een jaar.

Ik snap dat mensen dat zonde of roekeloos vinden, maar ik vind het eigenlijk heerlijk. Je leert ‘overal’ wat vanaf, sommige hobby’s blijven langer plakken dan de ander en je hebt altijd wat te doen. En Cynthia weet er nog geld mee binnen te harken ook, doet ze goed.

Edit: al doende leert men wel uiteraard en inmiddels probeer ik mezelf in te houden alvorens weer iets onzinnigs aan te schaffen. Ik ken mijn brein inmiddels. As we speak ben ik met een zuurdesem starter bezig😅 Een glazen pot met wat meel, dan blijft de schade wat beperkt.

26 likes

Ik snap de gedachte wel hoor. Want ik denk dat zelf ook wel eens van oh misschien moet ik …. En dan heb ik dit en dat nodig. En dan denk ik wat langer na en dan weet ik dat het onzin is omdat ik dat toch niet lang ga blijven doen.

5 likes

Ja kan natuurlijk, mij gaat het er dan meer om dat er een nieuwe fiets van € 1800 wordt aangeschaft en een fietscomputer van een paar honderd euro. En ze kreeg nog een heel Specialized pakket met kleding. En dan na paar maanden gebruik is de hobby min of meer weer van de baan.

6 likes

Ik vertoon helaas de budget versie van dit gedrag. Ik vind iets ineens super interessant en denk dan dat ik daar veel tijd voor ga hebben en energie. En vooral dat laatste overschat ik dan enorm. In mn hoofd ga ik dan na werk uren gamen/lezen/puzzelen/kleuren/haken/breien/noem de hobby maar want ik ben om 6 uur thuis, eten koken plus eten, dan kan ik van 7 tot 10 elke avond hier mee bezig zijn! Ik voel de pret al die ik ga hebben, het gaat zo leuk worden!

In werkelijkheid kom ik dan om 6 uur thuis, moet de energie om te koken uit mn tenen komen en kijk ik youtube to ik naar bed ga. Maar dan zijn de spullen al gekocht. (ze blijven niet ongebruikt en het plezier haal ik er ook uit, alleen ik kan er gewoon veel minder tijd in steken dan ik denk)

Dus ik snap het wel, als ik geld had zou ik helaas ook zo zijn.

29 likes