Ze maakt reclame voor beide kanten
Omg niet zo maar een sprekersklusje. Mascha spreekt in Kopenhagen op een event van Novo Nordisk, de farmaceut achter Ozempic š«£
In dezelfde week met een ad-campagne voor McDonalds, jokeās on her ![]()
Edit: oh in het beutyblogtopic was dit kwartje ook al gevallen ![]()
Ja overgewicht is zo veel meer gecompliceerd dan āgeen fastfood etenā maar binnen een paar dagen reclame maken voor mcdonalds Ć©n novonordisk is toch vet raar? Kan ze zoiets vantevoren niet bedenken dat het niet zo handig is.
Ik vind het überhaupt raar. Ik heb niks tegen glp1 of mensen die het gebruiken, maar als influencer reclame maken voor medicijnen (direct of indirect) vind ik gewoon fout
Die meid is inmiddels toch alle schaamte allang voorbij en gaat gewoon voor het geld.
Vet raar ![]()
Sorry vond dit gewoon grappig
Maar ben totaal met je eens.
Ćberhaupt reclame maken voor medicijnen. Zijn de VS toch niet?!
Ulghh en dan in de vlogs altijd doen alsof ze niks over medicijnen mocht zeggen, zo schijnheilig?!! Itās all bout the moneyy
Ze prijst opzich ook geen medicatie aan, het is een zoals ze het zelf noemt sprekersklus op die conferentie. En de website waar ze naar linkt geeft medicatie als een van de mogelijke middelen tegen overgewicht, maar ook bijv. de gli.
Maarja het is wel een opmerkelijke combi van sponjobs⦠snap ook niet zo goed dat ze dat niet in de planning bij elkaar zag staan en dacht āgoh, das niet zo handigā
Je kan dat niet los van elkaar zien denk ik. Net zoals dat als je op een conferentie van Shell gaat spreken er allerlei associaties bij komen kijken, ookal heb jij het over waterstof.
Plus, @itakepictures, dat veel mensen de gli tegenwoordig ook doen omdat je na een jaar proberen glp1 vergoed zou kunnen krijgen. Niet zonder meer en niet voor iedereen, maar die twee dingen zijn wel met elkaar verbonden.
Ik heb daar, nogmaals, geen negatief oordeel over. Als het goed is gaat dat allemaal onder begeleiding van artsen en experts die daar veel meer over weten dan ik. En ik weet dit tbh ook omdat ik er voor mezelf wel eens serieus naar heb gekeken. Maar er indirect reclame voor maken vind ik wel een stap te ver
Ik snap ook oprecht niet waarom zij hiervoor wordt uitgenodigd, laat staan als spreker.
Zoān groot bedrijf kan toch zeker wel betere, meer relevante en wijzere sprekers regelen dan Mascha?
Je zou haast denken dat het er hierbij helemaal niet om gaat of de sprekers relevant en kundig zijn, maar het vooral gaat om mensen met een groot online bereik
Laatst kreeg ik een reclame in een podcast (niet ingesproken door de podcaster zelf, maar echt zoān reclameblok) waarin een vrouw het had over āfood noiseā en als je daar last van had dat je dan naar een bepaalde URL moest gaan voor tips. En aan het eind zei ze dan heel snel dat dit een reclame was van Novo Nordisk.
Van mij mag dit echt zsm verboden worden (aangezien reclame maken voor medicijnen volgens mij helemaal niet mag, maar ja, grijs gebied zeker). Naar schatting 1/3 van de GLP1-gebruikers doet dit buiten de huisarts om, wat weer allerlei risicoās met zich meebrengt. Zo onverantwoord om dit nog meer aan te zwengelen.
Ik las deze week nog een artikel over 2 mensen die in coma waren beland in NL, omdat ze dachten dat ze glp1 gebruikten maar het bleek insuline
Robert Rodenburg was er ook, zie ik net.
Dat vind ik helemaal raar? Dat Novo Nordisk richt zich op instagram (verder heb ik niet gekeken/weet ik er niks over dus misschien is deze opmerking verkeerd) op overgewicht/obesitas. Maar hij heeft anorexia (gehad)?
Maar dat hij gevraagd wordt is raar, maar hij heeft dan altijd nog zelf de keuze he?
Ja ik vind het vanuit hem ook raar