Het is bijna Kerstmis!

Haha ik zie ff totaal niet wat dit moet voorstellen. Is dit een frietei-kerstbal?!

2 likes

Een eierbal toch? :smile:

2 likes

Eierbal inderdaad. Nieuwe aankoop van dit jaar. :smile:

4 likes

Jaaa eierbal = frietei

2 likes

Bij 2 kerstproducten van Starbucks krijg je bij AH een Starbucks mok. Ik ga binnenkort eens kijken!

Foto’s (van AH Facebook)

1 like

Nou even m’n teleurstelling delen, ik heb een duurzamere kerstboom besteld via een initiatief. Een echte, met kluit, die je kunt terugbrengen en zij dan weer planten. Grootste maat, €70 bestaald. Ik was de laatste bij de ophaalplaats dus kon niet meer kiezen maar het is zo’n kleine miezerige boom. Ik woon toevallig naast een tuincentrum waar dit formaat en deze soort Max €30 kost. Ik vind het geen probleem om iets meer te betalen voor een duurzaam initiatief maar deze boom is zo klein en iel dat ik hem helemaal niet binnen wil zetten. Ze hebben geen telefoonnummer maar ik hoop dat ik hem nog terug mag brengen. Echt zo balen, keek helemaal uit naar de boom opzetten dit jaar!

4 likes

Het is wel heel gezellig, maar geen heel grote kerstmarkt zoals je dat bijv. wel in duitsland hebt ofzo.

2 likes

Vind ik zelf niet! Je kunt dan beter een stukje doorreizen naar Aachen als je daar tijd voor hebt

2 likes

Oh jammer maar goed om te weten! Ik wil dus naar een kerstmarkt maar ik zie een beetje op tegen de reis haha. Kom vanuit Rotterdam dus het is dan echt wel een paar uur in de auto.

Dat snap ik ja! Aachen is niet veel verder dan Maastricht dus in die zin valt het mee.
Je zou ook naar Dickens festival kunnen gaan in Deventer! Is op 10+11 december en niet een heel klassieke kerstmarkt maar wel leuke sfeer, kraampjes en gluhwein!

4 likes

Je hebt ook busreizen/touringcars die erheen gaan. Je bent wel gebonden aan hun tijden natuurlijk, maar ze droppen je voor de deur van de markt en t kost echt iets van 35 heen en terug

1 like

Ohh die piste, zo leuk

5 likes

Mijn kerstboompje staat ook. Ik wilde het eigenlijk niet opzetten omdat ik me alleen voelde. Maar ben er toch blij mee dat ie staat, misschien ook niet zo mooi of perfect/goed verlicht maar het is oke zo

49 likes

Nou hij is gewoon hartstikke mooi en leuk zo! Dus hopelijk kan je er van genieten :heart:

10 likes

Ik heb dit jaar voor het eerst een (eigen) kerstboom, eentje van 150cm hoog. Slingers, ballen en hangers enzo hebben we al, maar lichtjes nog niet. Ik heb er alleen geen idee van welke lengte ik nodig heb/het mooiste is. Kruidvat zit hier het dichtste bij om een snoer te halen, en daar hebben ze er van oa 11m (80 lampjes), 18m (150 lampjes), 27m (240 lampjes). Iemand hier enig idee wat een handige lengte is voor een boom van 1,5m?

2 likes

Altijd meer lampjes meer beter naar mijn mening.

12 likes

Ik zou voor voor 240 lampjes gaan :christmas_tree:

3 likes

Super handig, dank je! Ook aan de @Trademark en @_Fee!

2 likes

Er zit wel verschil in, dit is voor de ‘basic’ verlichting, maar tegenwoordig heb je ook vaak cluster of treecluster, met een soort uitstulpseltjes vanuit de hoofdkabel, oké rare omschrijving maar dit dus

Hier heb je dus meer lampjes, vind zelf treecluster het mooiste, bij gewone cluster zie je ook vaak precies hoe die in de boom gewikkeld is
Ik zie dat hier op staat voor een boom van 2,5-3 m maar ik heb deze in een boom van 2,10 en vind het echt niet too much ofzo!

Ik was idd naar basic aan het kijken, maar dit ziet er ook mooi uit, dank je!

1 like