Het is bijna Kerstmis!

Mijn kerstboom staat ook weer!

19 likes

Ik zat dit jaar heel erg te twijfelen over een echte of neppe boom en toen heb ik er afgelopen donderdaag eentje besteld en ik was natuurlijk veel te laat, want nu is het gekkenhuis bij de bezorgdiensten. Ik wil m’n boom opzetten. :cry:

2 likes

@fullmoon ik heb het gedaan… En wow wat is die mooi!

(Makalu tree 210cm met 500 lampjes)

46 likes

Ik heb uit de onderste laag 3 takken weggelaten en uit de laag erboven 2. Dan kan ik m wat verder de hoek in schuiven idd en je ziet er niets van.

Edit: ik heb ook wel echt een grote boom :sweat_smile:
Hier met alleen de lampjes

11 likes

Ja hij was flink aan de prijs… Maar normaal gaf ik zon 25 tot 30 euro uit aan een mooie echte boom dus dacht als die 10 jaar meegaat dan vind ik het prima… :crossed_fingers:t2:

Ohhhh wat gaaf! Hij is zó mooi hè?
Veel mensen die bij ons over de vloer kwamen dachten eerst ook dat ‘t een hele mooie echte was.

Heb echt pijn in m’n hart dat ik ‘m dit jaar niet op kan zetten ivm een verhuizing net voor kerst.
Gelukkig gaat ie nog een paar jaar mee!
Heel misschien als ik heel veel zin heb zet ik ‘m de 19de nog op als we over zijn.
Hij is zo mooi :green_heart:

4 likes

Oh dit is heel fijn, heb altijd even visualisatie nodig :slight_smile:
Kun je vertellen wat de hoogte en Diameter is?

We hebben gisteren alles opgemeten en de boom ‘uitgetekend’ maar lijkt erop dat het heel krap wordt.
Dus ben bang dat ik alsnog voor de kleinere moet gaan :frowning:

3 likes

Kun je dan niet beter een jaar wachten met het aanschaffen van een nieuwe boom? Anders heb je misschien volgend jaar spijt…

Ik durf dat wel aan denk ik, het is een boom van 215 en ook lekker vol. Dat zou in een grotere woning ook moeten kunnen (verwacht niet dat we in eens in een mansion gaan wonen straks :laughing:)
Het ging tussen deze en de 230 dus niet mega groot verschil waardoor ik het wel aandurf.

Bestaat natuurlijk ook een kans dat we toch in dezelfde woning zitten en dan zou ik het wel jammer vinden.

2 likes

Ja zo mooi! Normaal ga ik altijd met mijn vader bomen uitzoeken en halen. Nu niet nodig, maar hij heeft al 10x gezegd boh hij is net echt he. :heart:

Ja als kan zou ik hem zeker opzetten de 19de. Als je de energie nog hebt dan, je hoeft er niet eens perse wat in te hangen. :christmas_tree: Succes met de verhuizing!

2 likes

Dat is waar, zonder ballen staat hij zo natuurlijk en is hij ook al zo mooi! Denk dat ik dat ga doen :heart_eyes:

2 likes

Hij is 2.20 hoog en ongeveer 1.40 breed en diep.

1 like

Met ons team op het werk hebben we een kerst ontbijt 12 december. Ik ben 10 en 11 december druk met een voorstelling. Wat zou ik ik 3 dagen van te voren kan maken? Scones zijn al bezet. :smiling_face_with_tear:

Misschien Babka? Als het brioche-achtig is kun je het vaak langer bewaren

5 likes

Ja goed idee! Weet jij of je die vrijdag kunt bakken, dan tot zondag in friezen en dan weer bakken? Zodat hij extra vers is maandag. Of beter pas zondag afbakken?

2 likes

Brownie werkt ook nog en de meeste cakes kun je prima invriezen

7 likes

Jaa dat kan!! Je kunt ook ingebakken invriezen, de dag van tevoren ontdooien en dan maandag afbakken

1 like

Je hebt mij geinfluenced

7 likes

Haha ja de ap had hem weer!

2 likes

Kan je geen jam maken voor bij de scones? Beetje speciale smaken

3 likes