Het is bijna Kerstmis!

Ik heb net echt een enorme kerstboom gehaald :star_struck:. Hij komt tot aan het plafond. Ben er zo blij mee.

Voor mij had hij nog groter gemogen maar dat paste niet in m’n auto (en ook niet in m’n huis zo blijkt :rofl: )

Is het eerste jaar sinds ik weer in NL woon dat ik zin en puf (en het geld) had om dit te organiseren.

12 likes

Ja leuk idee! Misschien ga ik inderdaad wel voor jam.

De boom staat hier ook weer! Zonder piek want die is stuk gegaan vorig jaar.

10 likes

Wat heerlijk zeg! Ik haal ook steevast een veel te grote boom. Moest altijd mn halve huis verbouwen om hem ergens neer te zetten, en het betekende ook standaard dat je op 1 plek op de bank niet meer kon zitten. Maar dit jaar zijn we verhuisd en kan de boom eindelijk zo groot als ik zelf wil! En daarnaast heb ik vorig jaar gesplurged met kerstballen en versiering, zo ontzettend veel zin om hem op te zetten.

3 likes

Truffel is wel fan van de kerstboom versieren tot nu toe (hij heeft de lampjes ook alvast gewassen, heel fijn).

38 likes

Heb een megaboom in de woonkamer, even achter de tafel ivm de box en in de keuken een kleintje

29 likes

Zo jaloers op alle kerstbomen hier!!! Ik woon weer in mijn ouderlijk huis en er is hier nergens plek voor een kerstboom :sob: en dat terwijl ik vorig jaar een mooie nieuwe nepboom had gehaald (oude was een erfstuk van mijn moeder dat van ellende uit elkaar viel haha). Heb nu uit ellende kerstlichtjes achter mijn bed gehangen. Ik geniet mee langs de zijlijn :sob:

1 like

Is de kerstmarkt in Maastricht de moeite waard?

2 likes

Haha ik zie ff totaal niet wat dit moet voorstellen. Is dit een frietei-kerstbal?!

2 likes

Een eierbal toch? :smile:

2 likes

Eierbal inderdaad. Nieuwe aankoop van dit jaar. :smile:

4 likes

Jaaa eierbal = frietei

2 likes

Bij 2 kerstproducten van Starbucks krijg je bij AH een Starbucks mok. Ik ga binnenkort eens kijken!

Foto’s (van AH Facebook)

1 like

Nou even m’n teleurstelling delen, ik heb een duurzamere kerstboom besteld via een initiatief. Een echte, met kluit, die je kunt terugbrengen en zij dan weer planten. Grootste maat, €70 bestaald. Ik was de laatste bij de ophaalplaats dus kon niet meer kiezen maar het is zo’n kleine miezerige boom. Ik woon toevallig naast een tuincentrum waar dit formaat en deze soort Max €30 kost. Ik vind het geen probleem om iets meer te betalen voor een duurzaam initiatief maar deze boom is zo klein en iel dat ik hem helemaal niet binnen wil zetten. Ze hebben geen telefoonnummer maar ik hoop dat ik hem nog terug mag brengen. Echt zo balen, keek helemaal uit naar de boom opzetten dit jaar!

4 likes

Het is wel heel gezellig, maar geen heel grote kerstmarkt zoals je dat bijv. wel in duitsland hebt ofzo.

2 likes

Vind ik zelf niet! Je kunt dan beter een stukje doorreizen naar Aachen als je daar tijd voor hebt

2 likes

Oh jammer maar goed om te weten! Ik wil dus naar een kerstmarkt maar ik zie een beetje op tegen de reis haha. Kom vanuit Rotterdam dus het is dan echt wel een paar uur in de auto.

Dat snap ik ja! Aachen is niet veel verder dan Maastricht dus in die zin valt het mee.
Je zou ook naar Dickens festival kunnen gaan in Deventer! Is op 10+11 december en niet een heel klassieke kerstmarkt maar wel leuke sfeer, kraampjes en gluhwein!

4 likes

Je hebt ook busreizen/touringcars die erheen gaan. Je bent wel gebonden aan hun tijden natuurlijk, maar ze droppen je voor de deur van de markt en t kost echt iets van 35 heen en terug

1 like

Ohh die piste, zo leuk

5 likes

Mijn kerstboompje staat ook. Ik wilde het eigenlijk niet opzetten omdat ik me alleen voelde. Maar ben er toch blij mee dat ie staat, misschien ook niet zo mooi of perfect/goed verlicht maar het is oke zo

49 likes