Het is bijna Kerstmis!

Yes, afgelopen dinsdag geweest!

2 likes

Dank je wel!

2 likes

Alvast een boom voor m’n dochter gekocht!
(bij de action)

10 likes

Vanochtend eindelijk een nachtje kerstmarkt geboekt, Keulen it is! :christmas_tree: Zin in :star_struck:

7 likes

Wat leuk! Wanneer ga je?
Toevallig nog tips?
Ik ga 22 dec, eerste keer!

3 likes

Ik ga in het tweede weekend van december!
Ga je ook naar Keulen, of wil je algemeen tips voor kerstmarkten? :slightly_smiling_face:

Vorig jaar in de uitverkoop eindelijk voor t eerst een boom gekocht. Ik heb inmiddels al best wat kerstballen en hangers, maar ik twijfel over hoeveel nodig is. Ik wil een mooie “gevulde” boom, zonder dat de boom bomvol hangt. Op internet lees ik allerlei verschillende dingen. Wat houden jullie een beetje aan?

Onze boom is 185 cm groot.

Ik zou eerst de lichtjes in de boom doen en daarna een begin maken met de hangers die je nu hebt. Dat heb ik ook gedaan en toen zag ik al heel snel wat ik nog wilde hebben.
Ik ben toen nog naar de intratuin gegaan, best moeilijk om zo van tevoren te bepalen

1 like

Het was een goede inschatting van mijn partner dat ik dit koekblikje met muziek erin he-le-maal geweldig zou vinden :star_struck::christmas_tree: echt een ding dat ik elke kerst weer in de keuken neer ga zetten.

En ik kwam deze thee-adventskalender en gingerbreadsiroop tegen bij mijn lokale theewinkeltje, en ik kon ze niet laten liggen!

21 likes

Wij willen graag met onze dochter (6) naar een kerstmarkt in Duitsland (combinatie met inkopen bij de DM etc), welke stad raden jullie aan?

1 like

Aken, Keulen, Düsseldorf of Essen.

5 likes

Ik ben zelf een keer in Essen geweest en dat vond ik erg leuk!

2 likes

Veel mensen vinden Keulen wel echt dé stad qua kerstmarkten. Daar zijn er ook heel veel. Maar Essen en Aachen vond ik ook erg leuk. Dit jaar ga ik naar Keulen.

3 likes

En allemaal ook goed te rijden! Ik ga even rondkijken voor hotels. Thanks!

Ook @FrauHelga @George @Lorem

5 likes

Ik vond Münster ook heel leuk! Volgens mij iets van 5 verschillende kerstmarkten door de binnenstad, maar minder massaal dan Düsseldorf bijvoorbeeld.

2 likes

Wij gaan dit jaar naar Berlijn voor de kerstmarkten! Normaal gaan we naar Keulen(heel leuk), Dusseldurf(ook leuk) of Oberhausen(vond beetje tegenvallen)

4 likes

Ah die siroop is heel lekker

2 likes

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Keulen. Het is maar 1 overnachting, dus niet heel lang. Heb je nog tips?
Ik had zelf Markt der Engel in gedachten om te bezoeken.

Ja Markt der Engel zeker doen, dat is 1 van mijn favorieten. Prachtige kraampjes daar. Verder nog Heinzels Wintermärchen, daar is een ijsbaan.
In Keulen zit vrijwel alles zo’n beetje tegen elkaar aan geplakt dus je loopt zo van de ene kerstmarkt de andere op.

Lekkere dingen om te eten / kopen zijn Flammkuchen, champignons, worst, gebrande amandelen en Reibekuchen. Glühwein is er ook volop maar dat sla ik zelf altijd over omdat ik er niet goed tegen kan.

6 likes

Love it, bedankt voor de tips!

4 likes