Het is bijna Kerstmis!

Ik heb mn lichtjes van overal en nergens en merk eigenlijk amper verschil. Die van blokker zijn ook top!

Edit: wat @ClaireCharlotte is wel waar. Ik ben zelf veel meer fan van warm licht en cluster, maar dat is persoonlijk. Maar nogmaals qua kwaliteit is blokker/hema/ action weet ik niet, echt prima

1 like

Ik ga denk ik vandaag of zondag mijn kerstdorp opzetten. Zin an! :joy:

5 likes

Ik heb net een kerstboom gehaald met mijn vader. Wij halen altijd met kluit maar we moesten echt naar 5 verschillende tuincentra voor we er een paar vonden die groter waren dan 1,60. Alleen staat deze zo scheef en is de pot ook een beetje scheef zodat hij nu tegen m’n muur leunt hahaha. Hopelijk kan ik dat met nog wat zand ofzo corrigeren.

4 likes

Ik vond het na de lichtjes al niet meer leuk, maar kijk ze samen shinen. :christmas_tree::santa:t3:

21 likes

Ik zit te twijfelen om vandaag een (echte) kerstboom te kopen, maar zal de boom dan met kerst nog wel een beetje oké zijn of is dit echt te vroeg? Ik heb hem nog nooit zo vroeg gehaald.

Hmm, ligt er ook wel heel erg aan of je met of zonder kluit doet, waar je hem neerzet, hoe droog of vochtig is het in je huis, ben je consquent met water geven indien met kluit etc.

Dit is voor mij een reden geweest een kunst kerstboom aan te schaffen. Al zet ik hem 1 november neer als ik zin heb.

Het meeste kans heb je: met kluit, niet te warm / droog in huis en consequent bevochtigen.

3 likes

Ik heb vorig jaar de boom gelijk op 1 dec gezet, en na de 1e week van januari opgeruimd. Er waren nog bijna geen naalden uitgevallen. Komt misschien ook omdat ik heel zuinig was met de verwarming, haha.
Maar ik heb niet veel bijzonders gedaan verder, alleen om de dag een scheutje water gegeven.
Als het heel koud is wanneer je de boom haalt, kun je hem het beste eerst een dagje in de garage ofzo laten. Maar dat valt nu ook nog wel mee

2 likes

Ik wacht dan nog even een weekje! Mijn huis is heel droog en tot oud en nieuw wil ik hem wel laten staan.

Ik ga hem ook dit weekend halen! Ik haal hem eind eind november en dan staat hij tot en met de eerste week van januari. Kan prima!

Ik geef een kerstboom trouwens nooit water? :flushed:

1 like

Mijn boom staat ook :star_struck: Uiteindelijk lampjes bij de action gehaald (die nu in de weekactie zijn) en ook zo’n stekker voor in het stopcontact zodat ik ze met een afstandsbediening aan en uit kan doen. Volgens internet heb je voor 180 cm boom ± 280 lampjes nodig dus dat heb ik gehaald, maar dat bleek veeeel te weinig te zijn voor de manier waarop ik de lampjes er in doe, zie foto 1 hahaha. Ik doe zegmaar van achteraan de tak naar voren en weer terug naar achter, en vervolgens bij de rest van de takken hetzelfde ipv dat je de lampjes meer om de boom heen drapeert. Uiteindelijk nog 380 lampjes erbij gekocht en dat was precies goed.

Vanochtend de ballen er in gehangen. Less is more doe ik niet aan :joy::smiling_face_with_tear: Moet zeggen dat het op de foto drukker lijkt dan in het echt. Heb een aantal ballen wat dieper in de boom gehangen maar op de foto lijken die veel meer naar voren te hangen.

En mijn perspectief vanaf de bank waar ik altijd zit

Edit: nog 2 foto's in 't donker

67 likes

Heel mooi! :heart:

5 likes

Blij dat ik vorig jaar deze kunstboom heb gekocht. Geen gedoe met een boom uitzoeken en uitval van naalden. :heart:

43 likes

Iemand tips voor een mooie en betaalbare kunstboom? Aangezien ik sinds deze zomer katten in huis heb, wil ik liever geen echte meer vanwege de naalden.

Ik weet niet wat welke prijsklasse je zoekt, ik ben altijd fan van de merken die Intratuin heeft.
En die hebben van goedkope tot best hele dure om uit te kunnen kiezen. Wellicht kun je daar kijken en enkele filialen hebben zaterdag 2 dec. 20% korting van 08.00-10.00. Kan best wat schelen in het aanschaffen van een boom :slight_smile:

Daarnaast was ik laatst best verrast door de bomen die bij de Karwei stonden, weet niet wat de prijzen waren maar misschien de moeite waard om te kijken.

1 like

Goeie tip! Bedankt, misschien dat ik een bezoekje afleg!

Beetje vervelend voor dit jaar, maar vlak voor kerst of erna kun je goeie deals scoren.

2 likes

Ik heb een grandis fir, en volgens mij hebben meerdere forummers deze. Hij is in verschillende groottes in meerdere winkels te koop (zie Google) en heb hem al in verschillende aanbiedingsfolders gezien. Ziet er qua opbouw en buitenste naalden vrij realistisch uit voor een kunstboom.

———
Ik heb een cadeaubon gekregen om nieuwe ballen te halen. Hebben jullie nog tips voor 1 of 2 kleuren? Ik heb nu een allegaartje van rood/wit/zilver/oudroze/zwart/bruin-koper… en het lijkt me wel leuk om nu de hele boom in een bepaalde kleurstelling te doen.

Ik heb zelf roze/paars, maar zie dit jaar ook veel in zalmtinten en dat vind ik ook heel mooi bij het groen van de boom

3 likes

Groen / bruin koper :heart:

2 likes

Rood, wit en zilver :heart_eyes: