Het is bijna Kerstmis!

Vandaag de kerstboom opgezet. Het was altijd mijn droom om een kerstboom vol met lampjes te hebben zoals je ook altijd ziet bij de intratuin. Dus in deze boom zitten twee lichtjessnoeren met in totaal 1200 lampjes.

36 likes

Boom was iets groter dan we dachten :sweat_smile: Maar wel heel blij mee. Zo gezellig!

41 likes

Hier staat hij ook, blij mee! :smiling_face_with_three_hearts:

53 likes

Ik had er vorig jaar een van ruim 3 meter😂 Ben dit jaar in het buitenland maar vlak voor kerst terug & hoop er toch nog een te kunnen scoren.

1 like

Ik heb altijd veel ideeën maar het wordt nooit uitgevoerd omdat ik niet handig aangelegd ben. Nu wil ik dit jaar eindelijk een kerstkrans aan de voordeur hangen. Maar hoe bevestig je dit? Ik zie online een soort haak die je aan de bovenkant van de deur kunt hangen zodat je niet met een spijker aan de gang hoeft. Heeft iemand voorbeelden/tips?

Iets met een lange slappe top… :rofl:

Baal wel want vond de piek erg leuk, nog geprobeerd dubbel te vouwen de takken, werkte niet. De tak verstevigen wordt er a niet mooier op en b als het toch valt dan al dat glas overal met een hond is niet best. Dus hij gaat maar retour…

14 likes

Kun je ‘m niet gewoon bewaren voor volgend jaar? Je hebt een echte boom toch? Dan volgend jaar gewoon een net iets kleinere kopen. Is inderdaad een leuke piek! Is het ook geen optie om een stukje van de tak af te knippen?

4 likes

Ik zou de tak een stuk korter knippen, dan blijft hij wel goed staan denk ik

9 likes

Ja dat dacht ik ook. Niet gelijk opgeven. @puntjes

Het is een dure boom geweest dus ik vind dat best zonde, moet daar nog even over nadenken, maar heb dus stiekum al opgegeven @keekie . Als hij echt was dan was het zo gepiept ja, dus @Elanor hij is hartstikke nep. Maar ziet er wel echt uit ja!

3 likes

Ik heb een oogje aan de binnenkant van mijn deur gemaakt. Kwestie van een gaatje maken met een hamer en een priem (of een schroevendraaier) en dan draai je zo een oogje in dat gaatje.
Aan de krans maak ik een lang lint dat ik aan het oogje bevestig en over de deur heen hang.

Ik was bang dat zo’n kransenhouder te dik zou zijn om over de deur te doen, dus dat de deur dan niet meer dicht kon. Plus dan kunnen mensen de krans zo van de houder af pakken.

3 likes

Ja dit! @puntjes het zwaartepunt is nu te hoog, dus als je die eraf knipt (en als ie nep is evt met zo’n tang) dan zou die wel moeten blijven zitten.

De piek is wel echt fabulous namelijk!

Ik ben vandaag in halsteren trouwens bij de high tea :slight_smile:

4 likes

Vorig jaar woonde ik net op mezelf tijdens kerst dus toen had ik niet echt kerstdecoratie maar heb dat dit jaar gecompenseerd :grimacing:
Als het zou kunnen zou ik een grotere boom willen, maar mijn woonkamer is niet zo groot en heeft niet echt mooie hoeken waar een grote boom kan staan. Deze is perfect qua formaat eigenlijk. En ja ik vind notenkrakers leuk haha

26 likes

Ik heb een slim boom, dan gaat hij wel de hoogte in, maar wordt hij niet super breed. Vind ik ideaal voor m’n kleine woonkamer.

2 likes

Ik doe een punaise aan de bovenkant van m’n deur (het smalle randje walrussen buiten en binnenkant) maar ik heb wel een kier waardoor dat mogelijk is.

Okay okay, ik ga opzoek naar een tang en moed verzamelen! Denk dat ik eerst ff paar zijtakjes weg haal zodat ik hem misschien dubbel kan vouwen eerst. En anders knip ik hem korter… :see_no_evil:

Laat de high tea smaken!

1 like

Kan je niet beter eerst proberen met van dan groene ijzerdraad de tak te verstevigen?

1 like

Nou ik me eraan gewaagd. Zijtakjes eraf, top dubbelgevouwen, beetje moeten buigen en nu staat de piek er strak op. Dankjewel voor het duwtje om te knippen!

En als bonus de gehele boom… Zo blij mee!

143 likes

Prachtig!!!

1 like

Love it!!!

1 like