Het is bijna Kerstmis!

Ik vind deze echt heel leuk eigenlijk!

Wij hebben een neppe kerstboom, omdat ik helaas niet tegen echte bomen kan. 6 jaar geleden wel weer een echte boom geprobeerd, maar dat zorgde direct voor benauwdheid. De kunstboom die wij hebben staan is al bijna 25 jaar oud en ooit door mijn ouders gekocht.

2 likes

Dit jaar wordt voor het eerst een echte sinds ik op mezelf woon. Voorheen een nepperd, had de oude van m’n ouderlijk huis en was dus makkelijk (incl. oude decoratie). Maar nu wil ik er echt eens werk van maken

1 like

Normaal een echte, maar nu geen ruimte in verband met de box. Dus is het dit tafelmodelletje van 60cm geworden🙂 Ik zat ook nog te twijfelen over een kerstboom op zo’n doek om op te hangen, maar ik vind dit toch meer hebben.

4 likes

Ik zou het liefst een kerstboom huren/of terugplanten, maar ik heb een neppe ivm de kat :grimacing: ik heb deze nu 7 of 8 jaar en hij gaat nog wel even mee ook.

2 likes

Die is leuk! Waar is deze van?

Van de Bijenkorf :slightly_smiling_face: ze hebben ook zonder lampjes, die is 29,95

https://www.debijenkorf.nl/van-der-gucht-snowy-burlap-kunstkerstboom-net-sneeuw-dennenappels-en-led-verlichting-61-cm-7290060011-729006001100000?ref=%2Fkerst%2Fkunstkerstbomen

1 like

Ik vind echte bomen vaak niet mooi. Zo kaal enzo.

4 likes

Sowieso echte, vaak veel mooier en ruikt ook lekker. Ik koop ‘m ook niet te laat en duik dan ook helemaal tussen alle naalden om de mooiste te vinden. Hij moet nl wel echt vol zijn en met stevige takken, niet zo een sneue kale bedoening. Al vind ik zelf een scheve echte mooier/ sfeervoller dan zo een neppe.

Edit; al heb ik wel als extra boompje een heel leuke kitsch witte met gekleurde lampjes die je kan instellen op allerlei standen. Vet lelijk wel haha. Maar verder ben ik sowieso ook niet van plastic planten.

3 likes

Ik heb zelf een leen-kerstboom (dus die wordt teruggeplant in het bos). Via duurzame kerstboom trouwens.

Ik vind een ‘normale’ kerstboom niet duurzaam. Een plastic boom moet je volgens mij voor 30 jaar gebruiken om 'm er uit te halen qua duurzaamheid, maar ik heb nu geen geld (over) voor een mooie kunstboom.

Mocht iemand op de veluwe wonen, dan is dit ook een optie!

5 likes

Ik kreeg zoveel stress van het feit dat ik dit jaar geen ‘huurkerstboom’ kon reserveren in m’n eigen stad dat ik er zojuist maar één besteld heb bij een tuincentrum. Inclusief bezorging is dat nog goedkoper dan m’n duurzame Beter Boompje van vorig jaar. Tot zover mijn principes. :sweat_smile: Maar het is een Picea Omorika dus die zou het op m’n balkon moeten kunnen overleven.

1 like

Nep. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om gezonde bomen elk jaar uit de grond te plukken en vervolgens weg te gooien. Dan liever 1x geld uitgeven aan plastic dat jarenlang mee gaat. Ben natuurlijk op de hoogte van duurzamere initiatieven maar alsnog is de overgrote meerderheid wegwerp.

En ik reageer allergisch op de naalden, speelt ook mee maar eigenlijk nog minder dan mijn eerste argument.

1 like

Koop tweedehands nep ipv nieuw :evergreen_tree:

6 likes

De kerst high tea was echt leuk! Heb duizend foto’s gemaakt dus hierbij een kleine selectie.

foto's

25 likes

Ik zou dit omschrijven als hysterisch vrolijk. Ziet er wel leuk en gezellig uit

Geen foto? :smiley:

Ik heb een neppe boom. Vooral omdat het gewoon minder gedoe en zooi is. Een echte vind ik wel leuker!

1 like

Heb weer wat kerstfilms op Netflix gekeken, heerlijk!!! Ik hou er van!

Aanrader: Happiest Season en Love Hard
Mwoah: A California Christmas
Afrader: Father Christmas is Back

Gebeurt niet vaak dat ik een film afzet, maar die laatste is echt kut.

4 likes

Bad Moms Christmas is ook echt een aanrader om te kijken. Heerlijk.

2 likes

M’n vriend is al sinds oktober bezig dat hij de kerstboom op wil zetten, maar dat vond ik echt veeel te vroeg hahaha. Dus heb een klein simpel boompje op de hobbykamer gezet.

14 likes