Oke, door al die kettingverhalen ben wel benieuwd naar jullie mening. Het was eigenlijk een indirect cadeau, maar goed. Mijn ex en ik waren (jaren geleden) een kast aan het opruimen en toen vond ik twee dezelfde (lelijke) kettinkjes. Ik vroeg waarom hij die had en hij vertelde dat het er ooit drie waren en dat hij ze op zo’n internetveiling super goedkoop had gekocht. Hij had er dus al één weggegeven. Ik vroeg wat hij van plan was met deze andere twee, maar die gingen nergens heen. Hij wilde ze gewoon bewaren en na een poosje zei hij dat ik er wel een mocht hebben. Dat heb ik beleefd afgeslagen. Ik vond het zo raar dat hij die twee kettinkjes per se wilde bewaren (het was echt een ding, hij werd er bijna kwaad om), zeker nadat ik zei dat ik er niet een wilde. Voor wie moest hij die bewaren dan? Dat is toch raar? Het was ook absoluut niet de smaak van zijn moeder, zus en de enkele vriendin die hij had.
(Ik heb nog een paar keer gecheckt of ze er nog alle twee waren en uiteindelijk heb ik ze weggegooid = biecht)