Haha, zo is mijn schoonmoeder ook. Ze vroeg me pas of ik ideeën had over wat leuk zou kunnen zijn voor ons 5-jarige nichtje. Dus ik noemde wat op, maar zei dat ze toch het beste even kon checken bij de moeder van het nichtje. Die kent haar eigen kind het beste. Ja, dat had ze al wel gedaan, maar ze vond het niet zo leuk wat zij had genoemd… ![]()
Mijn schoonmoeder had een cadeau netjes van het lijstje besteld, en gewoon de verzendbox ingepakt. Dus toen het 3 jarige kind het openmaakte kreeg je eerst die kartonnen verzenddoos te zien. Vond dat ook zo raar? Het is toch niet zo veel moeite om gewoon even die doos open te maken, het cadeau eruit te halen en die in te pakken? Maar goed, mijn schoonmoeder koopt in ieder geval wel cadeaus van het ‘lijstje’ dus volgens mij mogen we niet al te hard klagen
Oh dat doet mijn ex-schoonmoeder ook. Ze koopt het gewenste cadeau, pakt het in. Goed toch?
Ze bedoelt toch dat je de doos van bol inpakt met cadeaupapier en dat is toch gek? Kleine moeite om de doos open te maken, cadeau eruit te halen en die in te pakken.
Mijn schoonmoeder doet dat ook, met het idee, dan heb je alles bij elkaar (pakbon enzo) voor het geval het niet goed is en terug moet. Ik vind het ook stom, haalt echt een deel van de uitpak pret weg
Jeeeezus
Ben jij 8
Haha dat zou me niks uitmaken maar… Dan moet wel het goede artikel in de doos zitten
Wij hadden ooit Lego besteld en in de doos zat iets voor de PlayStation en een zwangerschapstest 🫣
Ja ik vind het daarom altijd wel dapper als mensen dit doen haha, ik zou toch bang zijn dat iets kapot bezorgd is of het verkeerde in de doos zit dus wil daarom altijd wel even checken
Ik vind dit wel echttt gezeur hoor. Sowieso inpakeisen, het gaat toch om het cadeau. (En ik kan ook niet geloven dat een 3-jarige daarom maalt…)
Ja dat bedoel ik ook hoor. Boeie ![]()
Hoezo mogen volwassenen geen pret hebben
Voor iedereen: ik sta open voor cadeautjes in elke staat van inpak. Met papier, zonder, originele doos, niets, krant, alles is goed! Dus kom maar door ket de cadeaus.
Aluminiumfolie?
In schoonfamilie gaat het precies zo. Schoonmoeder en schoonzus vinden cadeautjes geven heel leuk, wat in theorie heel lief is maar ze kopen nooit dingen de ik en mijn partner willen of zouden gebruiken.
Dit jaar kreeg mijn partner voor kerst een mok, terwijl we er al zoveel hebben dat ze niet meer in de kast passen en dus al eens gevraagd hebben of die niet meer gegeven kunnen worden, een notitieboek terwijl mijn partner nooit schrijft (win voor mij), en een theedoek.
Oh en hij krijgt elk jaar een jaarboek can een stripboek wat hij als kind las want dat vind zn moeder zo leuk om te geven en die gaat ongelezen de kast in tot het moment dat we moeten verhuizen en dan worden ze allemaal weggegooid (en dit weet ze ook).
Dat brengt me weer op andere dingen die mijn schoonmoeder wél graag geeft: dingen met foto’s! Door haar zelfgemaakte, wazige, bewogen foto’s van vaak oncharmante momenten van iedereen uit de hele familie. Zo hebben we al onderzetters, een kwartet, meerdere fotoboeken, kalenders, een trui. Net wat er op dat moment in de aanbieding is bij haar favoriete foto-website. Allemaal ontzettend bewerkt met hartjes, tekstwolkjes en andere gekkigheid. Enig.
Haha vreselijk maar ergens ook een beetje aandoenlijk
Hahaha ja het gaat toch om de cadeaus voor de kinderen? Dat haalt wel echt de pret weg want ze snappen het niet
Oeps late to the party zie ik nu
Ik vind het sowieso echt zo jammer dat het schoonouders topic nu members only is (als het nog bestaat). Kon daar altijd goed mijn ei kwijt en vond het ook echt fijn om te lezen dat anderen dat ook niet altijd one big happy schoonfamilie hebben ![]()
Gezellig, lekker shiny!