Het jammere cadeautjes topic

Ik vind dat hele mari kondo boek zo stom, maar wat ik er wel aan heb overgehouden is dat ik cadeaus gewoon wegdoe (meestal weggeef) zonder schuldgevoel als het niet mijn smaak is. Het leven is te kort

20 likes

Nope. Daarna heeft hij ook nooit meer iets voor z’n verjaardag gekregen bedenk ik me nu hahaha

4 likes

Hahaha ik zie nu voor me dat de vriend van @thenerdyintrovert het cadeau van een dagje oppassen doorgeeft :sweat_smile:.

3 likes

Kwam bij het opruimen ook weer een cadeautje tegen wat sinds kerst nog in de verpakking zit: geurstokjes van de Rituals.

Ik kan me voorstellen dat veel andere mensen hier misschien blij mee zijn, maar in mijn geval wel een jammer cadeautje. Ik hou totaal niet van dingen met geurtjes: parfum, geurkaarsen, geurstokjes, wierook, vind het allemaal verschrikkelijk! :see_no_evil:

Verder denk ik ook altijd; je moet iemand wel heel goed kennen om te weten wat voor geur iemand lekker vind voor in huis, of niet? :sweat_smile:

Of zijn mensen die zulke geurtjes-dingen wel goed kunnen verdragen over het algemeen heel flexibel met verschillende geurtjes?

2 likes

Ik geef heel vaak Rituals pakketten aan mensen die ik niet zo goed ken. Lijkt mij een beetje een cadeau waar iedereen wel blij mee is. Ik vind het zelf ook altijd leuk om te krijgen. Tenzij het natuurlijk een heel overheersende geur is die je niet fijn vindt

12 likes

Ik vind heel veel geuren niet lekker en gelukkig weten de mensen om mij heen dat op zich ook wel. En anders vragen ze nog wel specifiek welke geuren ik wel lekker vind of al heb en halen ze iets uit anders uit die lijn ofzo.

Had ook een tijd een vriendin die zichzelf had overtuigd dat ze helemaal mijn smaak wist en me vervolgens echt de meest smerige geurkaars ooit gaf. Tsja :’)

5 likes

Ik ook om dezelfde reden, kan ook makkelijk doorgegeven worden als diegene het zelf toch niks vindt denk ik dan.

2 likes

Ik kreeg met de kerst alvast mijn verjaardagscadeau voor volgende maand van mijn vader. Ik heb al 10000 keer tegen hem gezegd dat ik geen harry potter merchandise wil want ik wil JK rowling niet financieel steunen, het is nooit mooi of iets waar je wat aan hebt en ik hoef gewoon echt geen kinderboekenshit voor m’n 30e verjaardag maar ik kreeg weer een parel hoor

echt whyyyy :")

28 likes

Hahahha serving scones and second wave ‘feminism’

8 likes

Huh maar hoe komt hij erop om dit te geven?

2 likes

Ik vond Harry Potter leuk als kind/tiener

3 likes

Sowieso wat een specifiek ding ook, alsof je zo ergens die ruimte hebt om het neer te zetten

Je opmerking over leuk als tiener doet me er trouwens aan denken dat mijn man die sinds de geboorte fan is van Ferrari op zijn 35e verjaardag een poster kreeg van zijn moeder van een random sportwagen ‘want daar hou je toch zo van’

4 likes

extra leuk in deze context is dat ik niet meer in Nederland woon dus dit ding dan mee moet nemen in m’n koffer en daarna ergens kwijt moet in mijn kamer van 8m2! (wat uiteraard niet gaat gebeuren)

10 likes

Helaas op t vliegveld laten staan!! :pensive::pensive::pensive: hopelijk heeft iemand anders hem gevonden en er heel veel plezier van :pray::pray:

7 likes

Meestal kun je dit soort dingen wel uit elkaar halen, dus dan is het slechts een platte doos.

3 likes

dat is wel waar inderdaad

1 like

Maar zelfs dat is geen reden om het mee te nemen! Leuk voor de kringloop.

5 likes

Ja dat is waar, handig formaat om te versturen als het verkocht is op Marktplaats

14 likes

Zoiets heb ik ook ooit gekregen van schoonmoeder als kraamcadeau. Zemoest bijna huilen zo mooi en toepasselijk vond ze het. Ik moest ook bijna huilen maar niet omdat ik het zo mooi vond :joy:

4 likes

Over mijn schoonmoeder gesproken. Ze koopt altijd cadeautjes voor anderen die ze zelf leuk vindt. Want dan vindt de ontvanger het zeker ook leuk! Mijn vraag of ze niet beter kon bedenken wat de ontvanger graag zou willen krijgen ipv wat zij zelf wil geven begreep zo totaal niet.
Toen we wat van het servies kregen dat zij geweldig vindt (en ik spuuglelijk) riep ze ook heel enthousiast dat ze het voor ons ook ging sparen. Heb man direct laten regelen om verjaardags en kerstcadeau’s af te schaffen.
Ik snap echt niet hoe sommige mensen denken

5 likes