Ik wil eigenlijk even inhaken op de krasloten. Wij krijgen die al zeker 10 jaar met Sinterklaas een kraslot. We zijn met 3 kinderen en aanhang. Dus mijn moeder koopt er 6 per jaar. Al 10 jaar lang. En er heeft nog nooit iemand meer dan 5 euro gewonnen. Ik ken ook verder niemand die ooit iets gewonnen heeft. Dat is dus eigenlijk ook een jammer cadeautje. Of ken jij wel iemand die iets substantieels gewonnen heeft?
Hier net zo, ookal jaren doen wij thuis van die krasloten. Ik heb werkelijk nog nooit wat gewonnen. Als je geluk hebt heb je een gratiskraslot of €5,-. Mijn opa had ooit eens de klapper met €7,- (€5 en €2 in een extra spel)
Haha ik hoorde dit laatst ook iemand zeggen, maar ik win dus altijd minimaal 20 euro met die kraskalenders. Ik koop dus ook ieder jaar weer zo’n ding. Vandaar ging ik er vanuit dat iedereen er altijd wat leuks mee wint
Mijn schoonfamilie doet ook altijd kraskalenders, ik kom zelf nooit verder dan €5 maar mijn schoonmoeder heeft wel eens €50 gehad geloof ik en €20(/25? Weet niet zeker welke bedragen het zijn) komt ook nog wel eens voor
Mijn moeder koopt er ook altijd een voor ons. Paar jaar geleden hadden we op 2 van de 4 krasloten prijs. Ik 40eu en mijn broer 200eu . Vond dat ik al veel had haha
Ik vind het vooral al leuk om het open te krassen en de spanning die daarbij hoort. Wij hebben ze ook standaard elk jaar, ieder tenminste een. En regelmatig wel kleinere bedragen gewonnen (en van 5 euro weer een nieuwe halen). Dus dat is voor ons wel een leuk cadeau, zelfs als er niet (veel) mee gewonnen wordt.
Ik hoop ooit nog mn broer te verslaan, die had 260 uit een kalender gehaald.
Ja mee eens! Ik koop die december kalenders echt al jaaaaren. Ik win eigenlijk altijd gewoon het aankoopbedrag terug haha, best prima. Inderdaad die spanning en elke avond eentje open krassen is al leuk!
Nou, als ik @George, @Dazed, @Claro en @Insouciance zo lees zijn wij helaas de pechvogels. Mss dat we dit jaar dan geluk hebben.
Oh, ik vind het ook gewoon leuk om te krassen hoor! Was meer benieuwd of er wel echt iets mee gewonnen werd.
Ja, dus!
Ik heb wel eens 10 euro gewonnen geloof ik. En eens 3 ofzo haha. Mijn oma koopt ze ieder jaar voor ons maar volgens mij heeft niemand ooit boven de 10 gehaald, misschien een keer 20…
Nu wil ik een zo’n kraslot gaan kopen…
Bij ons wordt er in het dobbelspel ook altijd standaard een decemberkraslot gedaan. Iedereen aast daar altijd op (geen idee waarom, want zoals hierboven al gezegd werd wint bijna nooit iemand iets).
Een paar jaar geleden had ik een stuk karton ter grootte van zo’n decemberlot uitgeknipt. Helemaal al die vakjes nagetekend zodat het net een lot was, om het effect te vergroten bij het uitpakken. Netjes ingepakt, tussen de cadeaus gelegd. M’n twee zwagers gingen beide vol achter dat ‘lot’ aan. Afpakken van elkaar, ‘ruzie’ er om maken, uiteindelijk had één van de twee het vastgelegd, zodat de ander het niet meer kon afpakken.
Ronde afgelopen, tijd om cadeautjes uit te pakken. Tadaaaa, je hebt een stuk karton vastgelegd en gewonnen, gefeliciteerd! Dat hoofd, echt priceless.
Ik win meestal ook niks, vorig jaar had ik 3 euro Beter dan niks natuurlijk maar ik dacht wel ja… dat is nog niet eens de prijs van zo’n kalender
Mijn moeder geeft ook altijd zooi van de action. Sommige spullen van de action zijn prima, maar niet alles hoeft zo goedkoop mogelijk te zijn. Ik wil soms ook kwalitatief goed spul
heb de klassieker “sorry het cadeautje is nog niet binnen je krijgt het snel!” ook wel eens gehad. moet die mensen van 3 jaar terug nog maar even appen waar 't blijft.
Nou… ik heb ook weer een knaller.
De schoonmoeder van mn broer brengt altijd troep mee uit Ierland…
Heb al 3x gezegd ik hoef niks en dat meen ik.
Ik krijg daarom ook nog maar 1 ding.
Dat ene ding is dit jaar ook weer vreselijk .
Het is een plastic kaarsding met een lichtje.
Het licht verandert van groen naar blauw naar paars , roze , rood etc etc
Mn zus heeft de hare nog niet uitgepakt maar heeft me gesmeekt het weg te gooien.
Mn vader heeft twee ijzeren diertjes gekregen. Een vogel en een gans.
Het andere wil hij nog niet uitpakken want hij wilde met de kerst ook nog iets te lachen hebben.
Mn moeder heeft twee deegrollers gekregen met twee pollepels. Mn moeder gebruikt dat NOOIT.
Haar andere cadeau wilde ze ook nog niet uitpakken omdat ze ons gelach kinderachtig vond.
En er ligt nog wat voor mn broer bij waarvan wij denken dat het een kerstmuts of stropdas is met lichtjes .
Wil wel even duidelijk maken dat wij dit uiteraard NIET hebben uitgepakt waar ze bij waren.
Hieronder mijn cadeau
12 jarige ik in het ziekenhuis heeft nog steeds een knuffelbeer tegoed van iemand.
Ik vind dit vet kut want ik zou een boek krijgen van iemand die mij door deze persoon is getipt maar nooit gekregen. Persoon op aangesproken vd week (verjaardag was 1,5 maand terug) maar geen reactie. Bedankt voor de dooie mus!
Dit doen wij elk jaar met de vriendengroep.
Haha twee deegrollers ook echt.