Het jammere cadeautjes topic

Ja en er zit bij dit soort dingen altijd zo’n kwantiteit vs kwaliteit ding achter. Sommige dingen kun je perfect bij de Action kopen en dan hoef je er helemaal niet in een andere winkel meer geld aan uit te geven. Maar soms is het echt gewoon troep. Er zit dan ook niet echt een gedachte meer achter behalve ‘oh dit kost weinig/past binnen mijn budget dus dat neem ik mee’. Van het kopen van een vieze bodylotion van 2 euro en die dan aan iemand geven worden zowel gever and ontvanger toch niet echt blij? Je was toch allebei precies even gelukkig gebleven als die hele bodylotion niet in het spel geweest was, hahaha. Hou je 2 euro lekker joh en schrijf gewoon een aardig kaartje ofzo. De enige partij die hier wint is de winkels die massaal troep verkopen.

14 likes

Ik denk dat een dobbelspel alleen succesvol is als de cadeautjes vanaf een bepaald bedrag zijn (voor €2,50 of €5,00 krijg je gewoon echt niet veel meer dan een stinkkaars of een vrij simpele douchegel). En dat het groepje waarmee je het spel speelt een beetje dezelfde leeftijd/smaak hebben. Ik heb het 1x gedaan met vriendinnen en toen zaten er echt leuke cadeautjes bij, iedereen deed ook fanatiek mee. Maar met mijn gezin zou ik het echt niet doen. Omdat de smaken zo uit elkaar liggen.

6 likes

Mijn moeder heeft bedacht dat wij dit jaar dus wel een dobbelspel gaan doen. We deden altijd lootjes trekken en gedichten en dat was hartstikke prima. Maar nu ineens dus een dobbelspel. Met het gezin.

Ik heb er dus nu al geen zin meer in. We moeten elk drie cadeautjes van 5 euro inleggen maar ik kan al niet eens iets bedenken (behalve drie december kalenders krasloten) wat zowel mn vader en ik allebei leuk zouden vinden.

Ik hoorde laatst iemand die een dobbelspel deed, maar dan niet met skere cadeautjes kopen maar met spullen die ze al hadden en niet gebruikten, maar waar iemand anders nog wel blij mee zou kunnen zijn. Vond ik wel een leuk idee.

18 likes

Doosje bonbons van de banketbakker?

2 likes

Kan me voorstellen dat het goed werkt met vriendinnen en kleding die ze willen ruilen! Of boeken.

1 like

Niet een speciale vorm.
Wel een met een holo/glitterachtig effect, kon ze mooi een kaars opzetten voor in dr kamer, aldus tante achteraf. Maar overduidelijk een asbak, met opstaande randen en gleufjes.

En daarbij, wat moet een kind van nog geen 10 met kaarsen.

1 like

Ik wil eigenlijk even inhaken op de krasloten. Wij krijgen die al zeker 10 jaar met Sinterklaas een kraslot. We zijn met 3 kinderen en aanhang. Dus mijn moeder koopt er 6 per jaar. Al 10 jaar lang. En er heeft nog nooit iemand meer dan 5 euro gewonnen. Ik ken ook verder niemand die ooit iets gewonnen heeft. Dat is dus eigenlijk ook een jammer cadeautje. Of ken jij wel iemand die iets substantieels gewonnen heeft?

1 like

Hier net zo, ookal jaren doen wij thuis van die krasloten. Ik heb werkelijk nog nooit wat gewonnen. Als je geluk hebt heb je een gratiskraslot of €5,-. Mijn opa had ooit eens de klapper met €7,- (€5 en €2 in een extra spel)

2 likes

Haha ik hoorde dit laatst ook iemand zeggen, maar ik win dus altijd minimaal 20 euro met die kraskalenders. Ik koop dus ook ieder jaar weer zo’n ding. Vandaar ging ik er vanuit dat iedereen er altijd wat leuks mee wint :sweat_smile:

1 like

Mijn schoonfamilie doet ook altijd kraskalenders, ik kom zelf nooit verder dan €5 maar mijn schoonmoeder heeft wel eens €50 gehad geloof ik en €20(/25? Weet niet zeker welke bedragen het zijn) komt ook nog wel eens voor

1 like

Mijn moeder koopt er ook altijd een voor ons. Paar jaar geleden hadden we op 2 van de 4 krasloten prijs. Ik 40eu en mijn broer 200eu :scream: . Vond dat ik al veel had haha

4 likes

Ik vind het vooral al leuk om het open te krassen en de spanning die daarbij hoort. Wij hebben ze ook standaard elk jaar, ieder tenminste een. En regelmatig wel kleinere bedragen gewonnen (en van 5 euro weer een nieuwe halen). Dus dat is voor ons wel een leuk cadeau, zelfs als er niet (veel) mee gewonnen wordt.

Ik hoop ooit nog mn broer te verslaan, die had 260 uit een kalender gehaald.

2 likes

Ja mee eens! Ik koop die december kalenders echt al jaaaaren. Ik win eigenlijk altijd gewoon het aankoopbedrag terug haha, best prima. Inderdaad die spanning en elke avond eentje open krassen is al leuk!

2 likes

Nou, als ik @George, @Dazed, @Claro en @Insouciance zo lees zijn wij helaas de pechvogels. Mss dat we dit jaar dan geluk hebben.

4 likes

Oh, ik vind het ook gewoon leuk om te krassen hoor! Was meer benieuwd of er wel echt iets mee gewonnen werd.
Ja, dus!

1 like

Ik heb wel eens 10 euro gewonnen geloof ik. En eens 3 ofzo haha. Mijn oma koopt ze ieder jaar voor ons maar volgens mij heeft niemand ooit boven de 10 gehaald, misschien een keer 20…

Nu wil ik een zo’n kraslot gaan kopen…

2 likes

Bij ons wordt er in het dobbelspel ook altijd standaard een decemberkraslot gedaan. Iedereen aast daar altijd op (geen idee waarom, want zoals hierboven al gezegd werd wint bijna nooit iemand iets).

Een paar jaar geleden had ik een stuk karton ter grootte van zo’n decemberlot uitgeknipt. Helemaal al die vakjes nagetekend zodat het net een lot was, om het effect te vergroten bij het uitpakken. Netjes ingepakt, tussen de cadeaus gelegd. M’n twee zwagers gingen beide vol achter dat ‘lot’ aan. Afpakken van elkaar, ‘ruzie’ er om maken, uiteindelijk had één van de twee het vastgelegd, zodat de ander het niet meer kon afpakken.

Ronde afgelopen, tijd om cadeautjes uit te pakken. Tadaaaa, je hebt een stuk karton vastgelegd en gewonnen, gefeliciteerd! Dat hoofd, echt priceless.

78 likes

Ik win meestal ook niks, vorig jaar had ik 3 euro :roll_eyes: Beter dan niks natuurlijk maar ik dacht wel ja… dat is nog niet eens de prijs van zo’n kalender

1 like