Het jammere cadeautjes topic

Haha niet ik, maar een vriendin. Die heeft geen gaatjes in haar oren maar krijgt dus echt (ja nog steeds) elk jaar wel van iemand oorbellen cadeau. Echt vanaf haar 14e roept ze al: ‘wie mij oorbellen cadeau geeft is dus niet echt een goede vriendin van me’.

Snap nog steeds niet wie in haar omgeving nou denkt dat ze gaatjes heeft want het blijft misgaan.

10 likes

Hahaha het blijft lastig om voor iemand geen oorbellen te kopen weet ik uit ervaring. Mijn beste vriendin kan niet tegen nikkel en elke keer als we bijvoorbeeld bij een kledingwinkel zijn, dan moet ze blijven zeggen dat ze niet tegen goedkope sieraden kan. Nu heb ik, denk ik, nog nooit sieraden voor haar gekocht, maar ik kan me voorstellen dat sommigen echt iets zien wat bij haar past en het dan zonder na te denken kopen.

Vanaf 2 december kan er een kadootje van mij aan mijn schoonzusje bij dit topic. Ik heb voor haar twee dingen van de Lush met een douchepuff gekocht en dit in een leuke trommel gedaan. Ik had expres geen zoete geuren gekozen, want daar houdt ze niet zo van. Nu is mijn vader zo origineel om voor iedereen altijd een doucheset te kopen (luie donder dat hij is). Ik ben dus bang dat ze dat van mij of mijn vader niet leuk gaat vinden. Ik wilde eerst een boek voor haar kopen, maar dat wilde mijn moeder ook kopen. Ughh.

1 like

Haha ook heel lang geleden, maar mijn eerste relatie zei toen dat mijn schoonmoeder iets voor me had gekocht en aan hem had gevraagd of ik dat mooi zou vinden. Hij had al eerlijk gezegd dat dit totaal niet mijn smaak was, dus wij een beetje erom lachen (ondanks dat het superlief bedoeld was natuurlijk!). Wat kreeg ik met kerst: dat desbetreffende cadeau. Een diamanten sieradendoos met een fluwelen dierenprint.

5 likes

Een rugzak die al gebruikt was. Wel een leuke rugzak hoor, ik gebruik hem nu ook, maar vond het een beetje gek om een afdankertje als verjaardagscadeau te geven… en vervolgens ook te pronken met jouw nieuwe rugzak van hetzelfde merk.

5 likes

Ik kreeg met het dobbelspel met sinterklaas een ingepakte steen. Zo’n kei uit de tuin :roll_eyes: omg

13 likes

Oh ja, zou ik wel kunnen doen!

2 likes

Hahaha, ga ik doen :rofl:

1 like

Past niet helemaal in dit topic, omdat ik stiekem wel heel blij ben met dit lelijke ding:
(Het is een kattentheepotje en je schenkt het water uit de ene poot, past maar thee voor 1 persoon in haha)

41 likes

Ik vierde een paar jaar geleden kersr bij mijn toenmalige schoonfamilie en iedereen moest per se een verlanglijstje maken en mee doen aan lootjestrekken. Wist totaal niet wat ik moest opschrijven, dus deed maar een cadeaubon van de bodyshop oid. Maar nee je mocht absoluut geen cadeaubon opschrijven (ook al zag ik dat de vriendin van zijn broertje dat wel had gedaan). Dus goed, ik bedenk wat dingen om op te schrijven. En wat krijg ik uiteindelijk? Een of andere vage dvd, omdat ze het een keer over die film hadden en ik die nog niet had gezien (“heb je die film nog nooit gezien?? Nee toch? Die komt elk jaar op tv met kerst, wij hebben hem allemaal al zovaak gezien”). Was ook nog eens dik onder het budget volgens mij, maar goed. Overigens heb ik die kutfilm nog steeds niet gekeken

19 likes

Kreeg met sint weer wat leuke action dingen. Van familie met gewoon goede baan/genoeg geld. Klap op de vuurpijl een mega sneeuwpop kerstman beeld waar je een kaars in kan zetten. Hou ik helemaal niet van, zo’n oerlelijk goedkoop ding. Geef dan niks.

2 likes

Soms denk ik dat het iets van ‘onze generatie’ is ofzo dat we liever 1 wat duurder cadeau krijgen dan 3 kleintjes.

Ik las iemand hier ook over douchegel en geurstokjes/kaarsen enzo en ik vind dat leuk om te krijgen maar geurstokjes van rituals ruiken echt wel beter dan die van action. (Of hema. Hema is altijd goed.)

4 likes

Ik denk dat het ook een beetje een generatiedingetje is, maar dan misschien omgekeerd: onze ouders hebben nog nooit meegemaakt dat je zo VEEL kunt kopen voor zo weinig geld en denken dan o dat is leuk, lekker veel pakjes oid. Zeker als ze vroeger krap zaten of nog steeds krap zitten. Dat zie ik bij mijn moeder in elk geval, die wordt heel snel verleid om dingen te kopen ‘want het kost toch bijna niks’. Ik heb de afgelopen jaren bij kerst of Sinterklaas steeds vaker dat ik allemaal dingen eigenlijk direct na krijgen weggeef of weggooi want wat moet ik nou met nog een mini toilettasje of een gore geurkaars? Ik vind goedkope troep kopen echt duurkoop, maar mijn moeder denkt ‘leuk om veel dingen te geven’.

19 likes

Hahahaha ik moet door jouw berichtje over ‘lekker veel voor weinig’ mbt ouders ineens denken aan mijn moeder een paar jaar geleden.

We deden een Sinterklaas dobbelspel en toen had mijn moeder allerlei wenskaarten gekocht, van die cheapass dingen van de Zeeman oid met lelijke bloemen en witte binnenkant ‘want die komen altijd voor iedereen van pas’ Echt een stuk of 10 ook :joy:

6 likes

Ik snap een dobbelspel überhaupt nooit? Volgens mij heeft er nog nooit iemand in de gehele wereldgeschiedenis een cadeau daarbij gekregen waar hij/zij blij mee was.

3 likes

Dit jaar bij ons was het wel oké! Hadden voor 15 euro gedaan. Ik kwam thuis met douche schuim van rituals, een lightbox en 2 heerlijk grote mokken. We hebben geschiedenis geschreven😁

2 likes

Ik koop meestal dingen die ik zelf best graag zou willen en zorg er dan voor dat ze bij mij terechtkomen👾

16 likes

Mijn dochter vierde vorige week haar verjaardag.
Kreeg van een tante een gasaansteker en een asbak.
Kind is onder de 10 :expressionless:

Edit: en niemand in ons gezin rookt

80 likes

Maar had dat dan een speciale vorm ofzo? Wat was de gedachte erachter? Heeel raar inderdaad

1 like

Oh, dat vind ik wel heel erg!

1 like

Doet me denken aan een krantenartikel van een paar jaar geleden wat, volgens mij, in het AD stond. Dat stukje ging over een mevrouw die niet veel geld had, maar het hele jaar door cadeautjes bij de Action kocht voor Sinterklaas. In december had haar hele gezin iets van 200 cadeautjes! Lijkt mij handiger om het hele jaar door wat geld opzij te leggen en eind November wat meer luxere dingen te kopen dan iets van de Action wat sneller kapot gaat. De Action heeft ook geen goede retourservice, dus dat is dan dubbel zonde.

5 likes