Het jammere cadeautjes topic

Ik heb een ketting van mijn ouders gekregen, maar ik vind hem echt afschuwelijk. Nu weet ik dat ie niet meer geruild kan worden en heel duur was, maar ik durf bijna niet te zeggen dat ik hem niet mooi vind.
Heb er vannacht zelfs nachtmerries over gehad, kan er echt niks moois aan vinden.

Wat zouden jullie doen?

Ik zou denk ik nu niks zeggen. Je kan er toch niks meer aan veranderen want hij kan niet meer geruild worden. Ik zou hem voor de goede vrede een a twee keer per jaar omdoen en over een maand of twee voorstellen aan je ouders dat als ze weer sieraden voor je kopen je graag mee wilt om aan te geven waar je voorkeur ligt haha. Dan breng je het nu niet zo hard met de kans dat je ze kwetst omdat ze er misschien wel veel moeite voor gedaan hebben.

5 likes

hoe weet je dat hij niet meer geruild kan worden? weet je waar de ketting vandaan komt?

ik heb ook wel eens sieraden gehad van mn ouders, toen mijn smaak, maar helaas nu niet meer. Deze heb ik opgeborgen in een heel mooi sieraden kistje. Af en toe kijk ik er naar en dan blijft het een mooie herinnering dat zij dat op dat moment hebben gegevenā¤ļø

1 like

Ik heb armbanden gekregen van mijn ouders van het merk Silis in de gekste kleurencombinaties die je je maar kunt bedenken. Ruilen wil ik niet, want die sieraden passen gewoon niet bij me, en dragen ook niet, want past echt helemaal niet bij me. Ik heb wel laten vallen dat het niet past bij de outfit die ik aan heb maar dat ik het wel mooi vind an sich (liessss) maar niet weet wanneer ik het zou dragen want ik wou vermijden dat ik dit soort sieraden later ook nog krijg.
Moeilijk is dat, want zij waren wel erg blij met hun selectie. Ik heb helaas geen advies voor je :frowning:

1 like

Superlief van je ouders, maar een heel duur sieraad kopen dat niet meer geruild kan worden is gewoon niet handig. Sieraden zijn zo smaakspecifiek, misschien wel het meest trickye cadeau om te geven. Ik zou eerlijk zijn, het is rot maar liegen vind ik nog rotter. Misschien kunnen ze het toch nog ruilen als ze het proberen.

Is het een hele duidelijke/ opvallende? Een smal kettinkje kan je in principe ook onder je kleding dragen. Niet de bedoeling van een sieraad, maar zo draag je het wel.

1 like

Ik zou het wel zeggen.

Het is niet eerlijk dat jij als ontvanger nu met een schuldgevoel zit omdat je een cadeau niet mooi vindt. Jullie kunnen vast wel samen een oplossing vinden. Verkopen, bewaren als cadeau voor iemand anders, alles is denk ik beter dan hem ongebruikt in je kast laten liggen, toch? En je ouders kunnen het je niet kwalijk nemen dat het jouw smaak niet is.

4 likes

@Jip @Roguee @anon25085977 @Kauai @GroenTakje @Briseis

Dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb het net verteld, mn moeder reageerde niet zo leuk maar mijn vader vond t heel knap dat ik het gezegd heb en we gaan samen nog iets nieuws uitzoeken.

Het was een hanger, gemaakt van een armband uit een erfenis.

Maar ik ben zeer opgelucht nu en blij dat ik het eerlijk verteld heb.

55 likes

Wat goed van je!

2 likes

wow goed gedaan!! hopelijk kunnen jullie wat moois vinden.

1 like

Dan vond hij je vast heeeel leuk.
Als hij zā€™n laatste boterham met je wilde delen! :rofl:

1 like

Ik had ooit ook een te kleine ring gekregen en mijn broer had me toen overtuigd dat er een soort ā€˜vingergymnastiekā€™ bestond waarbij ik de hele tijd mijn vinger op en neer moest bewegen zodat ik daar zou afvallen. Vijftienjarige ik vond dat heel logisch klinken en ik heb de hele avond mijn vinger spastisch op en neer bewogen totdat mā€™n ouders erachterkwamen en me heel hard uitlachten :thumbsup:

31 likes

Kon je hem niet ruilen in de winkel voor een grotere maat?

Oh shit! Dat is dan lastig inderdaad. Ik hoop dat je hem over een tijdje om kunt! :smiley:

Wel vingergymnastiek doen he! :joy:

3 likes

Je kan een ring vaak ook nog wel 1 tot max 1,5 maat op laten rekken bij een juwelier.

Mijn vriend en ik kregen deze kerst van de oma van mā€™n vriend 2 poetsdoekjes, en deze waren ook nog ingepakt en alles en het was echt mega ongemakkelijk, wie geeft zoiets voor kerst??

17 likes

maar zelfs al ga je afvallen zal dat toch nooit 3(!) maten schelen!?

9 likes

Ik heb zelf voor een juwelier gewerkt. De kwaliteit gaat er inderdaad wel op achteruit, hoewel dat bij 1 maat wel meevalt. Je kan ook na 1 keer oprekken beter niet later ook weer verkleinen of nog een keer oprekken, maar 1 keer 1 maat kan prima hoor.
Ligt er wel ook aan hoeveel stenen erop zitten ook, met meer dan 3 zou ik het ook afraden.
Met afvallen is 3 maten wel erg veel. Ik ben zelf 17,5 kg afgevallen en bij mij persoonlijk was dat een halve ringmaat.

3 likes

Ik heb een GTST bordspel gekregen. ā€˜Kon het niet laten liggen, echt wat voor jou!ā€™ - ik ben nooit fan geweest maar keek het sporadisch maar nu toch al zeker 3 jaar geen enkele keer meerā€¦

5 likes