Ik zet ze altijd al direct in de (vochtige) grond zonder wortels, gaat ook prima!
Dank je wel voor je moeite, lief!
En goeie hobby
Nieuwe plantjes gekregen, maar er staat niet op wat het zijn mag ik vragen of iemand het weet?
Steeds meer planten hier in huis, zo gezellig
Ik heb een hele mooie paradijsvogelplant die ook daadwerkelijk bladeren maakt, maar de stelen blijven vrij kort, veel korter dan de stelen die hij al had toen hij uit de winkel kwam. Lijkt echt heel raar, iemand tips? Hij staat voor een raam, krijgt ongeveer 2 uur direct zonlicht (licht genoeg lijkt me) en krijgt ook voldoende water.
Misschien even vragen in het kamerplanten topic!
Ik wil plantjes in mijn badkamer, maar er is eigenlijk haast geen daglicht. Zijn er alsnog planten die dat overleven?
Ik denk het niet, zelfs mijn graslelie doet het er slecht en die kunnen toch echt wel wat hebben.
Volgens mij een schimmel, ik heb dit vaker gehad en nooit een familie van spinnen gekregen daarna.
Na 5 planten die doodgingen heb ik het opgegeven.
Ik heb er nu een plastic hangplant hangen
een ZZ misschien?
oooh goeie. vroeger had ik een onsterfelijke zz
Wat is een ZZ? Ik heb een hoek in de gang waar nauwelijks licht komt en dus alles dood gaat. Dit klinkt als het proberen waard.
Zamioculcas (zamiifolia)
Doet het heel goed in krappe pot en in weinig licht.
Nou ja, heel goed. Hij gaat niet dood zeg maar. Uiteindelijk is het een plant die het liefst veel indirect licht wil.
Het gaat niet goed met mijn monstrera, de onderste bladeren zijn geel en ik zie zojuist dat er beestjes op zitten. Is dit bladluis?
Trips denk ik
Als ik Google op trips zie ik witte beestjes, kunnen ze ook zwart zijn?