Het kamerplantentopic #3

Ik zet ze altijd al direct in de (vochtige) grond zonder wortels, gaat ook prima!

2 likes

Dank je wel voor je moeite, lief!
En goeie hobby :smiley:

Nieuwe plantjes gekregen, maar er staat niet op wat het zijn :woman_shrugging:t3: mag ik vragen of iemand het weet? :laughing:

Steeds meer planten hier in huis, zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik heb een hele mooie paradijsvogelplant die ook daadwerkelijk bladeren maakt, maar de stelen blijven vrij kort, veel korter dan de stelen die hij al had toen hij uit de winkel kwam. Lijkt echt heel raar, iemand tips? Hij staat voor een raam, krijgt ongeveer 2 uur direct zonlicht (licht genoeg lijkt me) en krijgt ook voldoende water.

1 like

Heb mijn monstera uit quarantaine gehaald, hopelijk trips-vrij. Alle lelijke bladeren eraf geknipt.

7 likes

Zijn dit spinneneitjes inclusief een trotste moederspin? :tired_face:

Of is het één of andere schimmel?

Misschien even vragen in het kamerplanten topic!

2 likes

Ik wil plantjes in mijn badkamer, maar er is eigenlijk haast geen daglicht. Zijn er alsnog planten die dat overleven?

Ik denk het niet, zelfs mijn graslelie doet het er slecht en die kunnen toch echt wel wat hebben.

1 like

Volgens mij een schimmel, ik heb dit vaker gehad en nooit een familie van spinnen gekregen daarna.

1 like

Na 5 planten die doodgingen heb ik het opgegeven.
Ik heb er nu een plastic hangplant hangen :nerd_face:

een ZZ misschien?

1 like

oooh goeie. vroeger had ik een onsterfelijke zz

1 like

Wat is een ZZ? Ik heb een hoek in de gang waar nauwelijks licht komt en dus alles dood gaat. Dit klinkt als het proberen waard.

1 like

Zamioculcas (zamiifolia)
Doet het heel goed in krappe pot en in weinig licht.

1 like

Nou ja, heel goed. Hij gaat niet dood zeg maar. Uiteindelijk is het een plant die het liefst veel indirect licht wil.

7 likes

Ja precies surviving vs triving

Vs

3 likes

Het gaat niet goed met mijn monstrera, de onderste bladeren zijn geel en ik zie zojuist dat er beestjes op zitten. Is dit bladluis?

2 likes

Trips denk ik

4 likes

Als ik Google op trips zie ik witte beestjes, kunnen ze ook zwart zijn?