Het kamerplantentopic #3

Oké, voor mijn vakantie dacht ik van mijn trips af te zijn, maar helaas. Ik heb er net weer eentje gevonden (op mijn Thai :pleading_face:).

Wat is jullie meest actieve behandeling (naast alles weggooien en in de fik steken)? Ik zie o.a. in de populaire koppelingen Celaflor combistaafjes staan, maar die kan ik dus online nergens vinden.

2 likes

Ik heb hier thuis roofmijten gebruikt, die staafjes idd, neem olie en ik heb als het echt niet weggaat ook edialux liggen maar dat is wel heavy chemische shit. Maar volgens mij hebben de roofmijten wel echt goed geholpen.

2 likes

Thanks ik heb gelijk een bestelling gedaan. Dinsdag kan ik aan de slag. :fire:

1 like

Heb je de staafjes ook besteld of alleen alle andere dingen? Ik ben benieuwd of die staafjes nog ergens te krijgen zijn

1 like

Nee, de staafjes van Celaflor helaas niet kunnen vinden.

@Puzzelmeiske @Bergson ik bestel ze altijd via de Duitse Amazon, ik weet alleen niet of ze ook naar Nederland versturen. Hier staan wat tussen voor een oke prijs:

https://www.amazon.de/-/en/Substral-Celaflor-Careo-Combi-Sticks/dp/B09796RH5R

2 likes

Wat zijn jullie favoriete hangplanten? Ik heb nog een leuke stellingkast waar ik graag een plantje in wil.

1 like

Chinees lantaarnplantje :heart_eyes:

2 likes

Die had ik idd gevonden, maar ze verzenden niet naar Nederland. Dankjewel in elk geval voor het meezoeken!

Ik heb er een aantal hier in huis die het echt supergoed doen, je amper naar hoeft om te kijken en ook makkelijk te stekken zijn mocht het te lang worden:

• Philodendron Scandens Micans
  • Epipremnum Aureum N’Joy
  • Scindapsus Pictus
1 like

Hoe krijg jij die vol? Ik heb nu 2 hele lange slierten hangen. Daar heb ik er een paar weken geleden 3 stekjes van gemaakt, steek je die dan vervolgens bij voldoende worstels in de aarde erbij? Of hoe werkt dat? Ik zie op internet allemaal plantjes die vol zijn maar ik heb dus alleen 2 hele lange slierten :sweat_smile:

1 like

Hij heeft hier vrij geel slierten dus ik heb dit nog niet hoeven doen. Bij mij is ie nu heel lang, dus drapeer ik m een beetje over wat schappen en zon soort schapdrager. Zou om hem voller te maken denk ik wat stekjes maken uit de lengtes, als het nodig was.

2 likes

Haha ja bij mij was hij 5 meter lang, maar heel dun. Zag er echt zielig uit

4 likes

Ik lees ook dat je de stekjes bij de moederplant weer in de aarde kunt plaatsen dus dat ga ik maar proberen!

Een Chinees lantaarnplantje kan je vrij makkelijk stekken met kleine stukjes sliert. Ik gebruik deze foto even als hulpmiddel.

Je knipt een sliert af met in dit voorbeeld op drie punten blaadjes. Op één punt heb je twee blaadjes met daartussen in het midden een soort knobbeltje/groeipunt/whatever, waar vanuit wortels én uitlopers met nieuwe bladeren kunnen groeien. Wat je dan doet is de onderste twee blaadjes weghalen zónder het knobbeltje te beschadigen. Pak dan een shotglaasje of zoiets en plaats de stekjes erin. Het lege knobbeltje mag onder water en de knobbeltjes met blaadjes mogen droog blijven. Als er wortels van 1 of 2 cm zijn, kan je de stekjes al in de potgrond zetten. Evt. bij de moederplant.

Even ongevraagd uitgetikt voor wie zijn Chinees lantaarnplantje wil steken maar 0,0 idee heeft hoe en wat. Stekken is echt mijn hobby… Dus kan het er dagen over hebben :sweat_smile:

6 likes

Ik zet ze altijd al direct in de (vochtige) grond zonder wortels, gaat ook prima!

2 likes

Dank je wel voor je moeite, lief!
En goeie hobby :smiley:

Nieuwe plantjes gekregen, maar er staat niet op wat het zijn :woman_shrugging:t3: mag ik vragen of iemand het weet? :laughing:

Steeds meer planten hier in huis, zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik heb een hele mooie paradijsvogelplant die ook daadwerkelijk bladeren maakt, maar de stelen blijven vrij kort, veel korter dan de stelen die hij al had toen hij uit de winkel kwam. Lijkt echt heel raar, iemand tips? Hij staat voor een raam, krijgt ongeveer 2 uur direct zonlicht (licht genoeg lijkt me) en krijgt ook voldoende water.

1 like

Heb mijn monstera uit quarantaine gehaald, hopelijk trips-vrij. Alle lelijke bladeren eraf geknipt.

7 likes