Het kamerplantentopic #3

Wat doen jullie met bananenplanten die nu nog buiten staan? Naar binnen halen als het nog kouder wordt (vriezen) of staan ze sowieso binnen bij jullie? Dank! :banana: :seedling:

2 likes

Binnen of bescherming eromheen!

Thanks! Bij welke temperatuur pak je ze in? Met welk materiaal doe je dat?

1 like

Het heeft al gevroren toch? Het had sowieso daarvoor gemoeten… Tropische planten houden niet zo van vorst.

Ze staan hier ‘warm’ onder de overkapping. Heeft het nu nog zin denk je?

1 like

Ja, anders gaat de plant waarschijnlijk dood. Je kan genoeg tips vinden als je even zoekt op Google! Tuincentra hebben hier vaak artikelen over

1 like

Ik dacht dat planten winterrust namen. 5 nieuwe bladeren :cool:

Heb niet voor niets zitten kleuren

29 likes

Waaauw wat een mooie volle monstera!

2 likes

Hier gaat ie ook lekker door! Misschien omdat de zon erop schijnt en het binnenklimaat niet zo verandert is?

1 like

Nice :grinning_face_with_smiling_eyes: ja hij krijgt genoeg licht. Desondanks staat hij qua groei in de winter toch altijd redelijk stil bij mij!

Als in een esdoorn? en voor binnen of buiten?

1 like

Uit de pot halen, hopen dat de wortels niet zijn gerot en in nieuwe potgrond te zetten. En dat zou voldoende moeten zijn. Nieuwe potgrond kan veel meer water vasthouden, dus het nat tussen de wortels maakt de nieuwe grond opnieuw nat, hoeft voorlopig geen water. Als de planten zelf er nog goed uitzien heb je grote kans dat het lukt.

En als je het hebt, zet ze meteen in een (kweek)pot met gat.

4 likes

Boven of voor de verwaming zetten

1 like

Als het lukt, houdt ik met 1 hand de stengel(s) vast en houdt de pot op z’n kop. Zo komt de kluit los en kun je de plant weer omkeren. En dan zachtjes met je andere hand de grond tussen de wortels uit “kloppen”. Afhankelijk van de kwaliteit van de wortels hoef je niet de hele kluit schoon te maken, als het vochtigste er maar tussenuit is.

1 like

Ik heb vorige week 2 varens gekocht bij de AH. Wat is dit? Schimmel? En hoe kan ik dit bestrijden? De planten lijken er verder goed uit te zien…

2 likes

Ik zie niks vreemds?

3 likes

Haha ik heb hier zo vaak ‘trips’ gelezen dat ik las ‘ik hoop dat ik hier om trips mag vragen’.

4 likes

Is dat wit/oranje gedoe aan de onderkant normaal? Ik ben echt een leek op plantengebied…:sweat_smile:

2 likes

Ik zie ook niet zo goed wat dat is? Hoe voelt het aan? Heb je een close up foto?

2 likes

Het voelt hard aan.

Bij de andere plant: