€49,99. Was echt verrast om ze te vinden want ze zijn tot nu toe nog niet beschikbaar geweest in de EU.
Poah. Dat is niet niks maar vast wel zeker waard als het zo moeilijk te verkrijgen is.
Ik kan vanaf nu rechtstreeks bij de kweker in Italie bestellen. Ze hebben ook kleinere versies. Mocht ik dat van het voorjaar doen, laat ik het weten.
Ik heb ze 2 jaar geleden hier al gezien, maar wellicht zijn die dan geïmporteerd.
Over die rhizomes van varens: ik heb ook een bear paw varen, die hebben echt nog veel grotere rhizomes dan die rabbit foot varen die hier al gedeeld is. Kijk:
Ja een vriendin van mij heeft er ook eentje. Die heeft ze destijds geimporteerd. Allemaal vet veel gedoe. Nu zijn ze tenminste gewoon beschikbaar.
Nee ik bedoel gewoon in een winkel en ook online, maar ik denk dat zij die dan hadden geïmporteerd.
Krijg nou tieten!
De naam is ook wel een lekkere tongbreker trouwens!
Ik ben op zoek naar een grote kamerplant (>150 cm) die niet giftig is voor katten en wil er maximaal 100 euro aan uitgeven. Hiervoor hadden we een goudpalm, maar die heeft de kat helemaal gesloopt omdat ie die pluim-achtige blaadjes veel te leuk vond om mee te spelen. Van de andere planten blijft ie gelukkig wel altijd af. Zit te twijfelen om het nog een keer met een goudpalm of kentiapalm te proberen, maar dacht misschien heeft iemand anders nog tips? De plant komt in de woonkamer te staan met een gemiddelde hoeveelheid licht (niet direct in de zon maar wel bij een groot raam).
Pachira, kokospalm, kentiapalm idd
Heb inderdaad ook naar een pachira aquatica zitten kijken, denk dat die voor de kat misschien wat minder aantrekkelijk is doordat ie natuurlijk een stam heeft en de blaadjes hoog zitten. Aan de andere kant is zo’n stam misschien wel weer een aantrekkelijke krabpaal haha.
Ja dat dacht ik ook al hahaha, oh een grote bananenplant(/boom lol) kan ook nog!
Ja daar had ik ook naar zitten kijken maar die lijken vaak meteen ook vrij breed te worden als je een hoge wil dus denk dat dat voor de plek waar ik hem wil zetten iets minder geschikt is.
Ik vind een kokospalm echt prachtig en die bladeren zitten vrij hoog en worden vrij groot, dus misschien minder “sprieterig” (mijn kat is dol op sprietjes, maar grote bladeren minder), die kan ook wel wijd worden uiteindelijk maar minder dan de musa idd.
Mag ik jullie advies? Ik heb inmiddels 3 stippen Begonias versleten. Op 1 of andere manier worden ze snel bruin, slap hangen, bladuitval… Ik heb bakjes met water aan de verwarming, heb geëxperimenteerd met verschillende plekken mbt licht en warmte, maar ze blijven doodgaan. Andere planten die van luchtvochtigheid houden, zoals alocasias en calatheas, doen het wel goed bij mij… ik heb geen beestjes kunnen ontdekken.
Hebben jullie tips en adviezen? Wat maakt deze beauty zo’n zeikwijf?
Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan terwijl de plant in de zomermaanden gigantisch gegroeid was. Nu is hij alle bladen kwijt.
Bedoel je met slap hangen de bladeren of de hele plant? Als de plant verdroogt worden de bladeren krokant. Slappe bladeren en stengels is denk ik teveel water.
Beide, haha. 1 stengel hing slap, en de bladeren daarvan werden krokant. Maar mogelijk ook wel te veel water! Daar kan kan ik wel mee experimenteren nog.
Ik had deze ook maar die is ook heel snel zijn bladeren verloren tot het alleen nog kale takjes waren. Toen maar weg gepleurd want er groeide niets meer terug haha
Oh wow, dus niet zo’n makkelijke plant als k dacht?
Stippenbegonia is heeeel erg gevoelig voor wortelrot. Liever te weinig water dan teveel, ik geef nu 1x in de 10 dagen en hij blijft maar nieuwe bladeren aanmaken (in de winter!!). Bruine bladeren duiden op teveel water dus wees echt voorzichtig! Anders heb je zwarte wortels die afsterven Die van mij staat zo’n 5 meter van het raam af op een redelijk lichte plek, maar geen direct zonlicht en daar lijkt hij het heel goed op te doen.