Ik lees op Reddit dat dit bij andere mensen luchtwortels gaan worden. Misschien dat?
Nee geeft niks.
Ik wil mijn Fittonia water geven en zie ineens witte beestjes lopen. Wat zou dit kunnen zijn?
Kan ik de Fittonia nu het beste afspoelen met water of is dit een afgelopen zaak
online only maar hij zal nog wel terugkomen denk ik.
was supersnel uitverkocht
Heeft iemand enig idee wat er mis is met mijn alocasia stingray? Ik heb al een rondje Google gedaan, maar kom er niet achter en heb dit ook nog nooit gezien.
Zijn dit niet gewoon die donkere plekken die alocasia’s krijgen nadat je ze (misschien iets te veel) water hebt gegeven? Dat heeft mijn Zebrina ook. Trekken de plekken weer weg als je een tijdje geen water hebt gegeven? Wel een prachtige plant trouwens, zo’n groot blad
Ik hoop het, het lijkt wel eerder op alsof het blad dunner is geworden. Het zou zo zonde zijn als er iets mis is, want dit is mijn favoriete plant momenteel en hij groeit vanaf dat ik hem in huis heb zo enorm goed.
Edit: het lijkt alsof je gelijk had! Het trekt weg namelijk!
Mijn pannenkoekplant is bloemen aan het maken Heb hem twee weken geleden verpot, hij was al maanden aan een grotere pot toe, en nu dit. Lees op internet dat het vrij zeldzaam is en dat het een voorteken kan zijn dat hij het loodje gaat leggen, ik hoop niet dat hij doodgaat, ziet er vooralsnog wel uit alsof hij blij is met z’n grotere pot (en hij maakt ook nog nieuw blad volgens mij)
Ik zou de bloemen er uit halen, anders gooit hij al zn energie naar de bloei. Misschien red hij het dan nog!
Mijn pannenkoekenplant heeft vorig jaar gebloeid en leeft nog. Wist niet dat het betekende dat het einde nabij was?
Hier ook een pannenkoekplant die in bloei heeft gestaan, en leeft ook nog. Wel weggehaald toen omdat ik niet wilde dat de energie daar heen ging. Nu al veel babyplantjes gestekt, dus doet het nog goed!
Ja heb het nog ff nagelezen, en het kan gebeuren als hij in de winter op een koelere plek gestaan heeft (het is de laatste weken natuurlijk veel zonniger dan daarvoor, dus ondanks dat hij niet in de zon staat ofzo bij mij is het wel warmer in huis nu, dus dat kan kloppen) of dat hij nog een laatste poging doet om zich voort te planten voordat hij doodgaat.
Ik gok toch dat het bij mijn plant door het temperatuursverschil komt, dus ik kijk het ff aan met de bloemetjes, zeker aangezien hij tegelijkertijd ook gewoon nieuw blad aan het maken is.
Mijn plant staat inderdaad ook op een vrij koude plek, zou goed kunnen dan
Ja dat van de kou klopt! Dan gaat de plant bloemen maken, komt door temperatuurverschil
Ah oke good to know!
Ik heb een stukje van mijn monkey mask afgeknipt omday ik maar 1 lange sliert had en wil hem dus stekken voor een vollere plant. Dat is denk ik echt 2 tot 3 maanden geleden nu. Dat stekje staat in water wat ik wekelijks ververs, maar er komen maar geen wortels aan en die monkey mask zelf groeide voordat ik dat stukje eraf knipte ook echt hard, maar nu dus helemaal niet meer… Heb ik nu die plant verpest of kan ik dit nog fixen?
Die plant gaat wel weer groeien, lente komt er aan dus komt wel goed. Gaat waarschijnlijk een nieuwe aftakking maken te hoogte van een blad.
Heb je het stekje wel afgeknipt met een groeipunt? Zo’n verdikking zeg maar, bij mij komen geloof ik daar als eerste de wortels uit altijd