Ja had hem wel een paar cm onder zo’n punt afgeknipt en dat deel staat ook gewoon in het water
Deze wil altijd vochtig staan en hoge luchtvochtigheid. Niet in de buurt van verwarming of direct zonlicht. Ik vind deze varens heel leuk maar heb m ook weg gedaan want ugh…teveel gedoe.
Vraag t aan je date, die helpt je vast wel gezien hij een expert is. De rest van ons plebs kan dit level van expertise niet aan.
Succes!
Hahahaha ik ben blij dat jij het zegt want idd wat een kloteplant was dat om te verzorgen (onmogelijk dus)
Echt he, die van mij blijft altijd sneu en grijzig maar net niet dood genoeg om weg te doen.
Ik ben de afgelopen 4 maanden 2x verhuisd en dat heeft wel wat gedaan met een aantal van mijn planten, maar nu in het nieuwe appartement lijken de meeste nu redelijk gewend te zijn. Helaas kan ik nog niet goed inschatten hoe sterk de lichtintensiteit is, en kwam ik er net achter dat een paar plantjes zijn verbrand. De meeste waren ook heel droog, dus ik zal ook vaker moeten gaan checken of ze dorst hebben.
Ik houd echt heel erg van mijn planten (ik heb er ook redelijk wat), maar door drukte, de verhuizing en een depressie hebben ze behoorlijk wat te voorduren gehad. Nu doe ik wat ik kan doen om ze er terug bovenop te krijgen, en het zijn natuurlijk “maar planten”, maar ik merk dat ik er echt enorm van baal en het me ook heel erg demotiveerd om voor ze te zorgenb😩
Mijn maranta doet het al twee jaar supergoed, maakt bladeren als een malle. Maar hij wordt zo’n lelijk gedrocht van dat gegroei overal. Het is echt heel druk in het bladerdek en de uitlopers zijn ook niet supermooi. Iemand tips om hem mooi te laten groeien?
Volgens Google is het een maranta leuconeura kerchoveana
Ik heb voor mijn verjaardag een grote Alocasia gekregen en ben helemaal verliefd. Denk dat 'ie zo’n 120/130cm groot is en de bladeren zijn enorm
Mijn vriend wilde graag een Alocasia Zebrina:
En deze moet nog een pot, maar vond ik erg cute, een Syngonium Ice Frost:
Ze hadden overigens ook nog wat Syngonium Albo Variegatas (à 50 euro) en Philodendron Melanochrysums (à 100 euro):
Was ook verliefd op deze Begonia Ferox, maar die was nogal ziek, dus maar laten staan:
En deze Calathea White Fusions blijven ook altijd mooi:
Alles bij de Intratuin by the way.
Goeie dagboekpost dit
Nou wil ik naar de Intratuin. Maar goed, ik heb een binnenplantenstop, zaterdag nog 2 gekocht die ik eigenlijk al niet meer kwijt kon
Ze hebben morgen ook 20% korting op bijna alles
Haha, maar goed dat ik niet meer heel dicht bij een Intratuin woon!
Wat moet er gered worden of ben ik een hele slechte plantenmoeder?
Ja hoor, gewoon even een lekkere bak water geven! Als ze zo dramatisch doen dan zet ik ze vaak in een gootsteen vol water, kunnen ze zich voldrinken en ze hebben niet te lang natte voeten.
Haha de sprietjes links stonden tot voorkort nog mooi recht overeind. Ziet er nu allemaal een beetje zielig uit. Heb hem al wat korter gesnoeid maar lijkt alleen maar erger te worden.
Ze staan nu in de gootsteen, thanks! Ben benieuwd.
Meer water! Mijn calathea doet ook altijd zo dramatisch.
Ik heb een monstera incl mosstok staan op zo’n zelfde soort plek. Hij staat op 5 meter van een pui op het zuiden. Staat in een pot op pootjes en met die mosstok groeit ie wat mooier omhoog
Ik heb een kwartjesplant en die houd het al even uit op een schaduwplek!