Het kamerplantentopic #3

Als de blaadjes geel en zacht zijn dan is het teveel water. Lantaartjes zijn maar heel weinig nodig!

1 like

Oh no. Dan ben ik 'm aan het verzuipen misschien. Zal een waterstop inlassen (helaas net vandaag water gegeven :sob:)

4 likes

Die heb ik ook en mijn planten zijn best blij ermee.

1 like

En anders gewoon wat aarde vernieuwen. Dan gaan de wortels ook niet rotten.

1 like

Hoi allen! Ik heb sinds ik op mezelf woon een aantal planten, maar ik ben een totale newbie rondom groenvoorziening. Met de meeste gaat het prima, maar mijn favoriet is deze van de Decorum. Hij doet het an sich oke, maar valt om de twee dagen helemaal in elkaar. Als ik hem dan water geef staat hij niet lang daarna weer goed. Echter heb ik het idee dat de plant wat te groot is voor de pot, en valt het mij uit dat de witte bladeren niet echt uitkomen. Heeft iemand een tip om hem zo mooi mogelijk te houden?

Ook vraag ik me af of ik dat half dode verkleurde blad er uit moet halen. Het voelt nog niet helemaal droog aan overigens.

Edit nummer 3 :joy: : op de onderste foto zie je dat de bladeren wat lager hangen aan de rechterkant. Moet ik deze op een manier omhoog binden?

2 likes

Dit is een lepelplant, die gaat altijd dramatisch hangen en staat weer mooi bij een flinke slok water. Die witte bladeren zijn de bloemen. Ik vind de plant er goed uit zien!

2 likes

Wat @Planten zegt!
En dat gele blad mag er gewoon af, zoiets gaat nooit meer normaal worden.

3 likes

Oh wat een fail, ik dacht dat de naam van de plant decorum was :sob::joy: Blijkt dus gewoon van het bedrijf te zijn waar hij vandaan komt. Maar fijn om te weten dat hij er goed uitziet! Zal ik hem door de tijd moeten verpotten, of kan dit prima nog even zo door in dit potje?

4 likes

Je lepelplant mag je lekker veel water geven. Hij houdt van natte voeten. Bij die van mij gebruik ik een waterbol, zodat ik hem iets minder goed in de gaten hoef te houden.
En hij houdt van een wat donkerdere plek. Volgens mij staat hij wel goed, want hij ziet er inderdaad goed uit.

1 like

Ik zet die van mij eens in de 10 dagen ongeveer in een emmer water, dan drinkt ie zelf genoeg, uit laten lekken en klaar.

5 likes

Die ziet er echt supermooi uit! Het witte blad is een bloem (in de vorm van een blad), die gaat vanzelf open!

3 likes

Ik heb voor 5 euro een monstera gekocht bij de jumbo. Hij is in niet al te beste staat.
Iemand enig idee wat dit is?

2 likes

Ik lees op Reddit dat dit bij andere mensen luchtwortels gaan worden. Misschien dat?

2 likes

Ik heb potgrond van buiten voor deze stek gepakt en nu groeien er paddenstoelen in… kan dat kwaad?

1 like

Nee geeft niks.

4 likes

Hysterische plantenpot met geschikte plant

43 likes

Ik wil mijn Fittonia water geven en zie ineens witte beestjes lopen. Wat zou dit kunnen zijn?
Kan ik de Fittonia nu het beste afspoelen met water of is dit een afgelopen zaak :weary:

2 likes

online only maar hij zal nog wel terugkomen denk ik.
was supersnel uitverkocht

3 likes

Heeft iemand enig idee wat er mis is met mijn alocasia stingray? Ik heb al een rondje Google gedaan, maar kom er niet achter en heb dit ook nog nooit gezien.

1 like

Zijn dit niet gewoon die donkere plekken die alocasia’s krijgen nadat je ze (misschien iets te veel) water hebt gegeven? Dat heeft mijn Zebrina ook. Trekken de plekken weer weg als je een tijdje geen water hebt gegeven? Wel een prachtige plant trouwens, zo’n groot blad :heart_eyes:

4 likes