Het kamerplantentopic #3

Ik hoop het, het lijkt wel eerder op alsof het blad dunner is geworden. Het zou zo zonde zijn als er iets mis is, want dit is mijn favoriete plant momenteel en hij groeit vanaf dat ik hem in huis heb zo enorm goed.

Edit: het lijkt alsof je gelijk had! Het trekt weg namelijk!

1 like

Mijn pannenkoekplant is bloemen aan het maken :scream: Heb hem twee weken geleden verpot, hij was al maanden aan een grotere pot toe, en nu dit. Lees op internet dat het vrij zeldzaam is en dat het een voorteken kan zijn dat hij het loodje gaat leggen, ik hoop niet dat hij doodgaat, ziet er vooralsnog wel uit alsof hij blij is met z’n grotere pot (en hij maakt ook nog nieuw blad volgens mij)

7 likes

Ik zou de bloemen er uit halen, anders gooit hij al zn energie naar de bloei. Misschien red hij het dan nog!

5 likes

Mijn pannenkoekenplant heeft vorig jaar gebloeid en leeft nog. Wist niet dat het betekende dat het einde nabij was?

1 like

Hier ook een pannenkoekplant die in bloei heeft gestaan, en leeft ook nog. Wel weggehaald toen omdat ik niet wilde dat de energie daar heen ging. Nu al veel babyplantjes gestekt, dus doet het nog goed!

3 likes

Ja heb het nog ff nagelezen, en het kan gebeuren als hij in de winter op een koelere plek gestaan heeft (het is de laatste weken natuurlijk veel zonniger dan daarvoor, dus ondanks dat hij niet in de zon staat ofzo bij mij is het wel warmer in huis nu, dus dat kan kloppen) of dat hij nog een laatste poging doet om zich voort te planten voordat hij doodgaat.
Ik gok toch dat het bij mijn plant door het temperatuursverschil komt, dus ik kijk het ff aan met de bloemetjes, zeker aangezien hij tegelijkertijd ook gewoon nieuw blad aan het maken is.

1 like

Mijn plant staat inderdaad ook op een vrij koude plek, zou goed kunnen dan

2 likes

Ja dat van de kou klopt! Dan gaat de plant bloemen maken, komt door temperatuurverschil

1 like

Ah oke good to know!

2 likes

20 likes

Ik heb een stukje van mijn monkey mask afgeknipt omday ik maar 1 lange sliert had en wil hem dus stekken voor een vollere plant. Dat is denk ik echt 2 tot 3 maanden geleden nu. Dat stekje staat in water wat ik wekelijks ververs, maar er komen maar geen wortels aan en die monkey mask zelf groeide voordat ik dat stukje eraf knipte ook echt hard, maar nu dus helemaal niet meer
 Heb ik nu die plant verpest of kan ik dit nog fixen?

Die plant gaat wel weer groeien, lente komt er aan dus komt wel goed. Gaat waarschijnlijk een nieuwe aftakking maken te hoogte van een blad.

Heb je het stekje wel afgeknipt met een groeipunt? Zo’n verdikking zeg maar, bij mij komen geloof ik daar als eerste de wortels uit altijd

2 likes

Ja had hem wel een paar cm onder zo’n punt afgeknipt en dat deel staat ook gewoon in het water

2 likes

Niks, laten sterven want dat is een kutplant. En die vriendschap verbreken want die plant geef je alleen aan mensen die je het slechtste toewenst.

15 likes

Deze wil altijd vochtig staan en hoge luchtvochtigheid. Niet in de buurt van verwarming of direct zonlicht. Ik vind deze varens heel leuk maar heb m ook weg gedaan want ugh
teveel gedoe.

Vraag t aan je date, die helpt je vast wel gezien hij een expert is. De rest van ons plebs kan dit level van expertise niet aan.

7 likes

Succes!

3 likes

Hahahaha ik ben blij dat jij het zegt want idd wat een kloteplant was dat om te verzorgen (onmogelijk dus)

1 like

Echt he, die van mij blijft altijd sneu en grijzig maar net niet dood genoeg om weg te doen.

1 like

Ik ben de afgelopen 4 maanden 2x verhuisd en dat heeft wel wat gedaan met een aantal van mijn planten, maar nu in het nieuwe appartement lijken de meeste nu redelijk gewend te zijn. Helaas kan ik nog niet goed inschatten hoe sterk de lichtintensiteit is, en kwam ik er net achter dat een paar plantjes zijn verbrand. De meeste waren ook heel droog, dus ik zal ook vaker moeten gaan checken of ze dorst hebben.

Ik houd echt heel erg van mijn planten (ik heb er ook redelijk wat), maar door drukte, de verhuizing en een depressie hebben ze behoorlijk wat te voorduren gehad. Nu doe ik wat ik kan doen om ze er terug bovenop te krijgen, en het zijn natuurlijk “maar planten”, maar ik merk dat ik er echt enorm van baal en het me ook heel erg demotiveerd om voor ze te zorgenbđŸ˜©

1 like