Mag je niet alles gewoon terugsturen omdat je online hebt gekocht? En geld terug? Of wil je de planten graag houden? Of een combinatie van 20% korting op degene die je wilt houden en de rest terug?
@Lula @TanteBetje
Ik heb al teruggemaild dat ik ze graag wil omruilen of mijn geld terug wil en heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met die korting (ze vroeg ook of ik dat een goede oplossing vond), dus ik wacht nu op antwoord. Dus ik ben benieuwd. Als het moet dan vraag ik expliciet of ik ze gewoon terug kan sturen, maar veel webshops accepteren geen planten retour blijkbaar (retourverzoek | PLNTS.com). Al vraag ik me af of dat wettelijk gezien mag als webshop ivm de 2 weken retourrecht van een consument.
Ja. Ik had een keer een miniplantje besteld en kreeg enkel een potje aarde. Dus meteen gemaild. Zeiden ze dat ik pech had, want planten zijn een uitzondering als het gaat om herroepingsrecht. Snap ik compleet als ik na een week pas had gemaild, wantja wie weet heb ik dan zelf die plant wel verzopen. Maar kon ze laten zien dat ik binnen 10 minuten na bezorging had gemaild. En ik had niet eens een plant, enkel zand. Ging dat mens moeilijk doen. Dus toen heb ik een slechte review geplaatst en ineeeens kreeg ik een nieuwe. Daarna gingen ze me stalken dat ik die review moest verwijderen ‘want het is nu toch opgelost’. Ja mijt had je het meteen netjes op moeten lossen, dan had ik die review ook niet achter hoeven laten
Ik hou die erwten ook echt nooit in leven. Maar nu ik er zo een bij je zie staan, krijg ik meteen zin om er toch weer een te kopen. Wat is dat gevlochten plantje achter? En heb je dat zelf zo gedaan?
Wilde jou al tagge
bizar verhaal was dat
Dit klinkt top, haha. Ja, ik probeer altijd alles netjes op te lossen, maar als dat niet gebeurt dan wordt het ook een slechte review van mij. Hoop dat het niet nodig is.
Mijn erwt leeft al een half jaar, maar heb een beetje spijt dat ik hem gekocht heb, echt een vies plakding vind ik het ![]()
Het is een sansevieria en ik heb die zo gekocht bij de Ranzijn.
Qua service heb ik geen slechte ervaring met ze, wel kwamen planten vaak redelijk slecht aan; zeiknatte aarde, wortelrot of juist amper wortels aanwezig. Nu ben ik wel behendig met plantjes en heb ik ze er vaak bovenop gekregen, maar de plantjes die ik daar heb besteld zijn altijd zorgenkindjes gebleven.
Hmm ze hebben dus echt een handje van het overwateren. Vriendin van mij kreeg ook al kletsnatte planten.
Nu denk ik zelf ook wel de planten erbovenop te kunnen helpen, maar ik verwacht gewoon gezonde planten (en helemaal met die zgn 30 dagen gezondheidsgarantie). Ik durf ze ook nog niet te verpotten, omdat ze wellicht nog terug moeten.
Dan heeftie beestjes!
Als je planten hebt behandel met spiritus gaan de roofmijten en de en de aaltjes waarschijnlijk ook dood. Dan moet je even wachten.
@Anna-Maria Goeie! Ik heb woensdag bij de laatste planten de bladeren afgenomen met een mengsel van spiritus, groene zeep en water (wat een werk
). Wilde nu de aaltjes gaan bestellen, maar ik zag dat ze pas gaan leveren na Pasen. Dus dan zit er sowieso voldoende tijd tussen.
Onhandig wel vind ik dat je de aaltjes direct moet gebruiken, dus dat je thuis moet zijn als je ze bestelt.
Dat laatste is niet waar, als je ze zo snel mogelijk na levering (maar dat is geen kwestie van minuten of uren natuurlijk) kun je ze nog wel een paar weken in de koelkast leggen tot je ze gaat gebruiken. Er staat een tht datum op
Ah thanks! Dit scheelt echt zoveel haha!
Ik heb bij de supermarkt een calathea gekocht die alleen in water zit
Dit dus.
Alleen nu krullen de bladeren om en volgens Google is dit omdat hij te weinig water heeft. ![]()
Wat kan ik doen voor deze plant?
Ik denk dat het eerder te maken heeft met een te lage luchtvochtigheid. Calathea houdt van een hele hoge luchtvochtigheid. Water sproeien heeft ook niet veel zin omdat de lichtvochtigheid dan 2 seconden hoger is. Vermijd tocht bij de plant en radiatoren. Anders zou een humidifier nog kunnen werken in de buurt van de planten. Komt er op neer dat calatheas niet de meest makkelijke planten zijn ![]()
Nou ik ga ook eens een weekje op vakantie - kom terug en m’n pannenkoek staat er ineens zo bij
iemand enig idee hoe dit kan? Toen ik een week geleden wegging zag hij er nog supergezond uit! Geef ‘m ook maar een keer per week water dus lijkt me niet dat hij in een week helemaal uitgedroogd kan zijn. M’n andere pannenkoeken plant vertoont ook ineens zwarte vlekken, hoop dat die nog te redden is.
Vervolg op mijn verhaal:
Ik krijg een nieuwe Philodendron Melanochrysum, Hoya Parasitica Black Edge en Peperomia Pepperspot toegestuurd. De planten die ik nu heb mag ik houden. En ik krijg als het goed is een gedeeltelijke refund voor de rest, maar dat vind ik niet zo interessant haha.
Ik ben trouwens direct gestraft voor mijn witte bladeren liefde (van mijn Monstera), want het bijne geheel witte blad heeft een bruin plekje gekregen
Nou weet ik dat het gebrek aan chlorofyl de bladeren ook kwetsbaarder maakt, maar baal er toch een beetje van omdat het zo lang goed ging. Denk dat het toch een lichte shock is van het verpotten.