Al even geleden dat ik voor het laatst een plant had gekocht. Kwam deze gewoon tegen bij de Hornbach, kon het niet laten.
Mijn monster sansevieria krijgt een bloem Hij is 1.30 m en ik doe er eigenlijk vrij weinig aan. Had geen idee dat hij het zo naar zijn zin had. Of ja, hij kan ook gestrest zijn maar zou niet weten waarvan. Hij staat al een half jaar op dezelfde plek
Hebben meer mensen hier (slechte) ervaring met PLNTS? Ik had 5 planten bij ze besteld en het is allemaal ruk gewoon haha. Alles kwam zeiknat aan, mijn Philodendron Melanochrysum heeft één helemaal verkloot blad, omdat 'ie in de verpakking zat gepropt (en dat is nogal ruk als je plant 3 bladeren heeft en het blad het belangrijkste aan die hele plant is haha). Mijn Hoya en Peperomia hadden geknakte takken en mijn Syngonium Mottled had al last rouwvliegjes. Oh en mijn Syngonium Red Arrow heeft allemaal vlekjes op bladeren door een probleem met water (aldus PLNTS zelf). Inmiddels had de Hoya al meerdere gele bladeren door het teveel aan water en ook de Peperomia heeft daardoor een hele berg bladeren laten vallen.
Ze wilden me 20% korting per plant aanbieden, maar dat vind ik nogal een karige compensatie. Helemaal omdat ze met die 30 dagen gezondheidsgarantie adverteren:
Dus ik hoop dat ze met een gepastere oplossing komen, maar ik ben echt niet blij.
Einde rant
Thuis of in de winkel?
Ik heb nu echt een dramahuis voor planten.
In mijn vorige huizen nooit last gehad, maar hier gaat alles achter elkaar dood
Ik heb geen ervaring met ze maar ik heb laatst voor een klant een plant besteld bij een leverancier. Die kwam ook ruk aan. Er stond dat ze niks retour namen en ze wilden me korting geven. Heb gezegd: laat me maar weten hoe deze plant retour gestuurd kan worden want ik ga hier niet mee akkoord. Toen kreeg ik meteen bericht dat hij opgehaald zou worden. Dus ik zou dat proberen. Zeggen dat je niet akkoord gaat met hun voorstel gezien de fout aan hun kant zit, dit geen acceptabele kwaliteit is en dat je graag hoort hoe je ze retour kunt sturen.
@Quinn in de winkel. Heb ik thuis geen plek voor Balen dat het zo slecht gaat in je huis. Weet je waar het aan ligt?
Mag je niet alles gewoon terugsturen omdat je online hebt gekocht? En geld terug? Of wil je de planten graag houden? Of een combinatie van 20% korting op degene die je wilt houden en de rest terug?
@Lula @TanteBetje
Ik heb al teruggemaild dat ik ze graag wil omruilen of mijn geld terug wil en heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met die korting (ze vroeg ook of ik dat een goede oplossing vond), dus ik wacht nu op antwoord. Dus ik ben benieuwd. Als het moet dan vraag ik expliciet of ik ze gewoon terug kan sturen, maar veel webshops accepteren geen planten retour blijkbaar (retourverzoek | PLNTS.com). Al vraag ik me af of dat wettelijk gezien mag als webshop ivm de 2 weken retourrecht van een consument.
Ja, ik neem ook niks retour want ik heb er weinig aan. Maar als dingen echt verneukt aankomen en het is mijn fout, regel ik het wel netjes met diegene. En dan niet zo’n schrale korting.
Ja. Ik had een keer een miniplantje besteld en kreeg enkel een potje aarde. Dus meteen gemaild. Zeiden ze dat ik pech had, want planten zijn een uitzondering als het gaat om herroepingsrecht. Snap ik compleet als ik na een week pas had gemaild, wantja wie weet heb ik dan zelf die plant wel verzopen. Maar kon ze laten zien dat ik binnen 10 minuten na bezorging had gemaild. En ik had niet eens een plant, enkel zand. Ging dat mens moeilijk doen. Dus toen heb ik een slechte review geplaatst en ineeeens kreeg ik een nieuwe. Daarna gingen ze me stalken dat ik die review moest verwijderen ‘want het is nu toch opgelost’. Ja mijt had je het meteen netjes op moeten lossen, dan had ik die review ook niet achter hoeven laten
Ik hou die erwten ook echt nooit in leven. Maar nu ik er zo een bij je zie staan, krijg ik meteen zin om er toch weer een te kopen. Wat is dat gevlochten plantje achter? En heb je dat zelf zo gedaan?
Wilde jou al tagge bizar verhaal was dat
Als je 'm koopt, kijken of hij goed droog staat. Natte aarde is sowieso ellende want dan rot dat ding binnen een paar dagen weg. En dan heel af en toe als je ziet dat ze wat slapper worden die erwtjes, water van onder geven. Ik heb er eentje al een jaar of 5 in de keuken hangen.
Dit klinkt top, haha. Ja, ik probeer altijd alles netjes op te lossen, maar als dat niet gebeurt dan wordt het ook een slechte review van mij. Hoop dat het niet nodig is.
Mijn erwt leeft al een half jaar, maar heb een beetje spijt dat ik hem gekocht heb, echt een vies plakding vind ik het
Het is een sansevieria en ik heb die zo gekocht bij de Ranzijn.
Qua service heb ik geen slechte ervaring met ze, wel kwamen planten vaak redelijk slecht aan; zeiknatte aarde, wortelrot of juist amper wortels aanwezig. Nu ben ik wel behendig met plantjes en heb ik ze er vaak bovenop gekregen, maar de plantjes die ik daar heb besteld zijn altijd zorgenkindjes gebleven.
Hmm ze hebben dus echt een handje van het overwateren. Vriendin van mij kreeg ook al kletsnatte planten.
Nu denk ik zelf ook wel de planten erbovenop te kunnen helpen, maar ik verwacht gewoon gezonde planten (en helemaal met die zgn 30 dagen gezondheidsgarantie). Ik durf ze ook nog niet te verpotten, omdat ze wellicht nog terug moeten.
Dan heeftie beestjes!
Als je planten hebt behandel met spiritus gaan de roofmijten en de en de aaltjes waarschijnlijk ook dood. Dan moet je even wachten.
@Anna-Maria Goeie! Ik heb woensdag bij de laatste planten de bladeren afgenomen met een mengsel van spiritus, groene zeep en water (wat een werk ). Wilde nu de aaltjes gaan bestellen, maar ik zag dat ze pas gaan leveren na Pasen. Dus dan zit er sowieso voldoende tijd tussen.
Onhandig wel vind ik dat je de aaltjes direct moet gebruiken, dus dat je thuis moet zijn als je ze bestelt.