Het kamerplantentopic #3

Staat ie niet te nat? En luchtige aarde? Monstera’s kunnen naar mijn idee beter te droog dan te nat staan.

Kan ik potgrond voor buiten (geschikt voor planten in pot en bakken) gebruiken voor planten binnen?

Ja hoor, geen probleem!

1 like

Mijn maranta bloeit! :blush:

Er is nu 1 bloemetje helemaal uit maar er zijn er nog 3 onderweg voor zover ik kan zien. Ik heb hem op de salontafel staan en hoef niet perse heel veel meer blad, dus ik ga de bloemetjes lekker laten zitten (:

12 likes

Het ziet er uit als te weinig water! Overigens zou ik 'm ook in een luchtigere grondmix zetten, vinden Monstera’s fijn. Is wortelrot door eventueel overwateren wat minder snel mogelijk.

1 like

Mijn ouders hebben al een paar jaar een monstera van mij (hij was tijdens mijn studententijd te groot geworden voor mijn studentenhuis) en dat is nu echt een enorme plant. Ik heb al eens eerder een stek genomen, maar tijdens mijn verhuizing zijn de wortels afgebroken, dus helaas heeft die het niet gered. Nu zitten er vier planten in de pot, en mijn moeder vroeg zich al af of we hem misschien niet beter konden splitten (zodat ze er geen grotere pot aan moet geven), en ergens wil ik dat super graag doen, maar ik ben tegelijkertijd echt zo bang de wortels ernstig te gaan beschadigen. Iemand ervaring met een soortgelijk geval, en misschien tips?

Hallo! Iemand een idee of dit witte vlieg of spint of wol luis is? Dat laatste lijkt me niet. Of trips? Met het blote oog zie je het goed zitten.

En tips wat te doen? Er staat online zoveel. Lees iets over spiritus en groene zeep maar dat lijkt mij niet de meest vriendelijke optie.

Ja bladluis. Je kan met een spuitbus water deze er iig afspuiten/halen.

Wie weet wat hier aan de hand is? Ik heb al gegoogeld maar kan het niet vinden, het zit echt binnen in het blad (althans zo lijkt het)

1 like

Joe ook hier een vraag over een of andere gekke planten ziekte: ik zie geen beestjes en hij maakt wel nieuwe bladeren aan.

2 likes

Mijn calathea opent zijn bladeren niet meer terwijl ik hem geregeld sproei en volgens mij ook genoeg water gekregen

1 like

Mijn pannenkoekenplant bloeit voor het tweede jaar op rij :scream: De pannenkoekenplant in de woonkamer heeft ook al een grote bloem

18 likes

Mijn plum crazy oxalis stekje gaat echt lekker dit jaar :two_hearts:

61 likes

Ik heb gister een nieuwe Monstera gekocht, kijk nou wat een knapperd :heart_eyes:

45 likes

Haha wow!

1 like

Haha ja zo agressief zijn deze! Hier vliegen de zaadjes me af en toe ook om de oren, komen echt een paar meter ver

1 like

Mooi! Die zie je niet vaak. Waar heb je deze vandaan?

2 likes

Vorig jaar een stekje gekocht via Tradera (Zweedse Marktplaats)

Stekje

7 likes

Ik zoek nu naar deze plant maar ik zie hem alleen maar te koop op etsy buiten Europa en andere Engelse sites. Hoe kom je er aan? (please laat het een webshop in nl zijn haha)

Oh laat maar, zie het net hierboven.

Zou het goed gaan een plantje bestellen dat zo lang moet reizen?

1 like

Bij mij duurde het een paar dagen voordat ik het had ontvangen, dus denk dat het wel lukt als het goed is verpakt! :grin:

1 like