Ik heb weer een zooitje planten afgezonderd in de douche en ingesprayd tegen trips. Zin om de hele zooi in de afvalbak te pleuren
Ja echt die klote trips, helemaal klaar mee. Ik heb ook echt het gevoel dat het met het jaar meer een probleem wordt, die beesten
Echt hè? Ik merk ook dat dit echt hoogtijdagen zijn voor die rotbeesten.
Hier ook al een Alocasia met trips. Heb 'm al twee keer behandeld en ik zie nog steeds larfjes lopen
Zo te zien wel idd, best stevig ook
Nou ja, het jammere is dat ik hem in mei al verpot heb en flink had gesnoeid. Is bijna twee keer zo lang en vol geworden sindsdien (en heeft zelfs bloemetjes ), maar een tweede snoeibeurt was niet zo nodig haha.
Even nog een foto van een paar bloemetjes, omdat ze zo cute zijn:
Ik herken dit gevoel helemaal, mijn kat heeft een obsessie met de varen.
De mijne groeit momenteel helemaal niet zo snel, hoeveel licht krijgt de jouwe?
Edit: hij kreeg eerst ook bloemetjes maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien
@Mae_Mobley Ik ga straks eens even kijken bij mijn lantaarn, misschien valt er al wat te spotten. Ik ben 'm wel aan het stekken nu zodat ik bovenin bij kan plaatsen. De mijne zit trouwens in zo’n koko-nogwattes. Heeft iemand daar slechte ervaringen mee, of juist goede?
Ik heb na weeeeeken eiiiindelijk deze stekjes in potjes geplaatst. Het zijn er een beetje veel nu. Moeilijkheidsgraad stekken 0/5 (ofwel: erg makkelijk). 10/10 would recommend want al die baby’s zijn te leuk. (Dat dit ooit een grote plant was die keer op keer al zijn bladeren verloor, vergeten we maar even.)
@Lula Had jij laatst een story met vergelijkbare … bolletjes? God, ik weet echt niet hoe ik deze dingen moet noemen. Herinner ik me goed dat dit schadelijk bleek voor de plant?
Ik kom ze net tegen bij de lantaarn die ik wat liefde ging geven, maar ik vertrouw het nog niet helemaal.
Als iemand anders het weet ook helemaal goed natuurlijk, het is dat ik specifiek aan de stories van Lula moest denken toen ik ze zag.
Edit: In het Engels googelen had meer zin (ceropegia roots) en dan kom ik ze wel tegen bij de afbeeldingen. Dus het zal toch wel prima zijn zo! Ik heb ze op water gezet, ben benieuwd of ze daarvan nog extra gaan wortelen.
Weet iemand wat dit is? Mn blad droogt deels uit en er zitten kleine zwarte stipjes op maar ik zie geen beestjes.
Beter zoeken denk ik, want dit ziet er ook uit als schade door trips
Haha mijn kat heeft dit ook gedaan, bij precies dezelfde plant! En hij stond in een kamer waar ze niet in mag maar ze had stiekem de deur opengemaakt.
Het is na een paar weken gelukkig weer helemaal terug gegroeid.
Ik kon dus echt niks vinden qua beestjes…
Bij mij waren het alleen de bladeren helemaal aan het uiteinde, dus ik dacht misschien kan de plant dat niet meer gezond houden ofzo
Ik zie ook geen beestjes, alleen deze zwarte stipjes die dus wel echt op het blad liggen. Ook de bladeren die nog opgerold zijn, zijn al bruin .
Ik weet er maar weinig van, dacht eerlijk gezegd dat de plant te warm stond.