Oh ga ik proberen!
Mijn moeder heeft twee mooie grote maranta’s, maar ze zitten echt helemaal onder de spint (ook echt al sinds januari een paar keer schoongemaakt, maar blijkbaar niet steeds grondig genoeg). Ik ga nu maar voor drastische maatregelen en de planten stekken. De losse stekken kan ik makkelijk de komende dagen goed behandelen in een badje. Wel goede bezigheidstherapie nu mijn coronaklachten maar niet over willen gaan
Hebben jullie een app om planten te herkennen? Ik heb nu Plantsome gedownload, maar heb nog 3 planten waarvan ik de naam niet weet. Ik heb meerdere plant scanners apps gedownload, maar alles is betaald.
Ik vind PlantNet heel handig maar heb geen vergelijkingsmateriaal met andere apps
Is die gratis/geen abonnement nodig?
Edit: meteen gedownload en bij m’n eerste plant al gelukt! Thanks!!
Ik heb een Philondendron Xanadu (?) die eigenlijk al een flinke tijd toe is aan een grotere pot. Hij heeft nu 2 wortels die buiten de aarde groeien (zijn dit luchtwortels? Ik weet het niet…).
Nu wil ik hem verpotten, maar kan iemand me helpen met wat ik het beste met die wortels kan doen? Heel laten en in de nieuwe aarde om de kluit leiden? Deels afknippen, en een stuk overlaten wat zonder proppen in de nieuwe aarde past? Helemaal weghalen? Juist niet in de aarde stoppen?
Google heeft me niet helemaal een duidelijk antwoord. Welke plaag denken jullie?
Uploaden: 1EFC12C0-84D9-4B02-B24F-599E8311A9BE.jpeg…
Uploaden: F45A3629-758C-4D5F-84A9-580D412FD033.jpeg…
Uploaden: 8E21555E-6940-47D1-9232-30615DAE3664.jpeg…
Verwerken: 7FC8E569-4BD9-43E0-9BCA-F04DAC8088C3.jpeg…
Uploaden: 11A6362D-D29C-4368-9882-F732075BEA9E.jpeg…
Misschien moet je ze nog een keer uploaden en pas op antwoorden klikken als alle plaatjes klaar zijn. Want zo kunnen we je niet helpen.
Ik zie trips… en niet zo’n beetje ook.
Even zoeken in dit topic voor alle oplossingen. Maar afzonderen en afspoelen onder de douche is een start.
Oh nee… dankjewel!
Serieus, deze plant in leven houden is voor de meeste hoya liefhebbers al lastig. Laat staan ze in bloei vinden.
Wow, ziek!!
Ik heb nav een youtubefilmpje mijn rubberplant in de zon gezet (dat ene uurtje dat ie bij mij naar binnen schijnt) en sindsdien groeit ie echt als een tierelier, het ene blad na het andere komt door
Zal ik morgen even maken! (Jezus we kunnen bijna beter een whatsapp starten gezien hoevaak we op elkaar reageren )
Ik heb een monkey mask maar de afgelopen tijd maakt hij bijna geen nieuwe bladeren meer aan terwijl zijn stengels wel verder groeien. Hebben jullie toevallig tips om te zorgen dat hij weer bladeren aan gaat maken?
Dat heeft die van mij ook wel eens. Ik knip dan altijd de stengel af en dan groeit er na een tijdje weer een nieuwe stengel uit (vanaf het afgeknipte stuk), die dan wel bladeren groeit.
Oh dan ga ik dat ook eens proberen, er zijn meerdere stengels die er zo uit zien dus ik begin gewoon bij 1 en kijk of het werkt.