Als ik zo kijk naar de foto lijkt het wel alsof er nieuwe bladeren komen, zie jij dat ook en zijn dat ook nieuwe bladeren of is het iets anders?
Bedoel je aan het uiteinde of aan de zijkanten? Aan de zijkant gebeurt er niks en het uiteinde lijkt inderdaad een bald te worden maar tot nu toe denk ik dat elke keer en dan gebeurt er toch niks en wordt de stengel alleen maar langer.
Rood is waar ik denk dat ik groei zie en oranje zijn de punten die kunnen wortelen. Je kunt knippen zonder stekken, maar ook knippen en stekken. Of niet knippen en zo’n punt terug in de aarde steken.
Moet je eens de top eraf knippen, dan gaat ie helemaal hard!
Ja het rode topje kan nog een blad worden maar bij de andere rode pijltjes zit al een klein dor stukje dus ik denk niet dat daar nog iets gaat groeien. Ik ga van het weekend denk ik maar eens proberen om 1 zo’n stengel af te knippen & te stekken om te kijken of er dan weer nieuwe bladgroei komt
Wel stom want al mijn andere planten hebben echt heel veel blad groei nu, zijn die warme temperaturen toch nog ergens goed voor
Volgens mij zie ik op de bovenste plank al Philodendron Scandens, klopt dat? Mijn ervaring is dat die prima tegen weinig licht kunnen, kan zowel als hangplant als klimplant
Ik krijg helemaal stress van deze klimopbeestjes saga Ik denk inderdaad ook dat die philodendron het best weleens goed zou kunnen doen met weinig direct licht. Varenachtige planten misschien ook wel, tenzij in de winter de verwarming aangaat. Je hebt ook een plant die “slaapkamergeluk” heet omdat 'ie het goed doet in koele en donkere kamers, misschien is dat ook wat? Niet echt een hangplant maar hij kan wel een beetje naar beneden toe groeien. Slaapkamergeluk: kopen en verzorging – Goede Groei
Ik heb afgelopen weekend al mijn planten weer eens onderhanden genomen. Deze plant die ik al jaren heb is inmiddels net zo groot als ik. Het kaartje stak er nog altijd in met 12,50 er op, en vond het al zo gek dat zo’n grote plant zo goedkoop was maar verder nooit naar gezocht. Heb net zitten graven naar een foto, en ik heb hem gevonden. Gekocht in 2015 toen ik voor het eerst alleen ging wonen. Leuk om te zien wat een paar jaar en verhuizingen verder doet haha.
Ik ben een jaar geleden begonnen aan het transformeren van aarde naar semi-hydro (leca en pon), maar pff dit werkt niet voor mij. Ik vind het veel werk, heb er al een aantal planten aan verloren, overal liggen hydrokorrels als ik niet oplet. Nu is vannacht ook nog de bodem van een pot spontaan gebarsten; hele houten vloer vannacht zitten baden in water ik ga een groot deel nu toch terug converteren naar aarde. Dat ging eigenlijk altijd prima. Ik merk wel dat het voor Alocasia’s en calathea’s heel goed werkt (en sommige Hoya’s), dus die ga ik er wel in laten, maar verder gaat alles terug hoor
(Disclaimer; ja ik heb waarschijnlijk van alles fout gedaan, en er zijn genoeg mensen die zweren bij semi-hydro, maar het is gewoon niet voor mij blijkbaar).
Wow. Deze plant verloor ineens zijn bladeren dus ik heb heel rigoureus de bovenste kant afgeknipt en op water gezet. De stam heb ik bewerkt en nu komen er - binnen twee weken al! - verschillende nieuwe bladeren aan. Dit maakt me zo blij!
Achteraf had ik de bovenkant misschien wel kunnen laten zitten… Ik ben benieuwd hoe deze plant terugkomt nu
Nog eentje, van deze plant word ik ook heeel blij. Ik heb er heel lang op moeten wachten (ik denk wel twee jaar) voordat er eindelijk groei kwam van deze stek. Nu is-ie niet te stoppen! Ik vraag me wel af wat jullie zouden doen. De plant hangt naar de zijkant namelijk. Zouden jullie 'm omhoog binden zoals ik op de foto een beetje heb gedaan? (Hij leunt tegen het raam aan op de foto dus je ziet niet dat-ie van nature helemaal naar links leunt tenzij je naar de stand van de bladeren kijkt haha)
Zo de buit is weer binnen hoor.
En natuurlijk nog wat basic spul waar ik jullie niet mee zal vervelen
Weet iemand wat er met mijn plant aan de hand is/wat ik kan doen?
Het is volgens mij een dieffenbachia en een voor een worden alle bladeren bruin, echt per dag weer een nieuw blad dat bruin wordt
.
Hij staat niet in de zon, grond is vochtig, niet te nat en ik zie volgens mij geen beestjes.
Ik heb ovalen muurpotten gekregen, alleen: hoe doe je je plant daarin?? De ronde plastic kweekpot past er in. Aarde direct in de pot is niet goed toch? Misschien een plastic zak?
Er van uitgaande dat deze voor buiten zijn; ik zou aan de achter- of onderkant een paar gaten boren, dan kun je de aarde er prima rechtstreeks in doen want het teveel aan water loopt er uit.
Achterkant is handiger want dan kun je hem op een paar cm van de bodem doen, dan heeft je plant nog wat reservewater.
Ze zijn voor binnen Anders was dat inderdaad een goed idee geweest.
Ik ben op zoek naar een binnenplant, die mooi in deze pot past.
Tv wordt best groot (140 breed, kastje is 160) dus wilde aan beide kanten van de kast iets om het uit te balanceren. Ik heb een kat dus de plant moet niet giftig zijn en geschikt voor beginners want vgm ben ik er heel goed in alles te vermoorden. Iemand tips? Niet een al te heftig gigantisch plantje ofzo, maar het is wel een grote bloempot dus weet ook niet precies hoe groot wel.
Een Zamioculcas of sansevieria misschien? Die hebben een beetje een medium maat, vooral in de hoogte en niet zo breed.
Edit: sorry zie nu dat ze allebei (licht) giftig zijn. Dus hier heb je niets aan.
Een mooie palm? Of een grote calathea?
Calathea ziet er mooi uit tnx!