Het kamerplantentopic #3

Dit is helaas geen garantie voor hele planten als de verhuizers de boel niet goed vastzetten en/of dingen op de kratten zetten :+1:t2:

Bij ons zijn er dingen omgevallen op de kratten en hebben ze gestapeld met het tillen waardoor er heel veel stuk is gegaan helaas.

Ik ging er vanuit dat ze ze zelf ging verhuizen.

Ik ben er ook gelijk vanuit gegaan dat er verhuizers ingeschakeld worden :joy:

Ik verhuis zelf inderdaad! Bedoel je dan papier waarmee je glas inpakt of steviger papier? Geen kranten denk ik?

Je kunt ook kartonnen delen van dozen tussen de planten zetten misschien wanneer ze in een krat staan

1 like

Mijn huis kan de groei van m’n strelitzia niet aan op deze manier :sweat_smile::sob: laatste blad is net uitgerold en zal nog wel wat in de lengte gaan. Het blad is 85 cm lang, mocht iemand nog een hangmat zoeken…


61 likes

Wajooo dit is goals. Staat 'ie op het zuiden?

Dankje! Jaa hij staat op het zuidoosten, strak tegen het raam aan dus. Ik heb 'm pas 1,5 jaar oid en toen was hij net een metertje hoog denk ik… Maar hij moet nu ECHT niet meer veel groter worden want dan past hij hier letterlijk niet meer.

2 likes

Haha echt cool. Maar misschien niet zo praktisch, het lijkt net alsof je niet naar de tuin kan ook :sweat_smile:

1 like

Ik dacht misschien leuk om de plant in het “wild” te zien. Ik ben nu in Malta en dit is bij het hotel.

8 likes

Oh zo leuk inderdaad! :smiling_face_with_three_hearts:
Altijd bijzonder om kamerplanten ergens in “het wild” tegen te komen!

1 like

Hahaha nee dat wordt idd steeds lastiger. Ga m onderin maar even iets opbinden zodat hij iets smaller is

1 like

Mn buurvrouw gezegd dat ze niet de planten moest water geven in onze paar dagen weg, maar ze vond ze er wel erg sip bij stonden. Kleddernat 🥲

1 like

Kan deze stek de grond al in of nog verder laten wortelen in water?

Thanks voor je snelle reactie! Ik wacht idd nog maar even een paar weekjes, zou jammer zijn als hij het loodje legt door mijn ongeduld

Meen je niet!! Wat vervelend zeg… nu zo snel mogelijk droog proberen te krijgen? Heb je nog nieuwe potgrond?

Het is wel zo dat je meer waterwortels kweekt en dat die niet per de garant staan voor succes in de grond. Toevallig heb ik zelf een stek met ongeveer vergelijkbare wortels net in de aarde gezet en die wortels schieten er verder uit. Dus ik zou hem misschien wel in aarde zetten.

1 like

Ik ging zoeken naar stekken van de monstera thai constellation maar wow die prijzen zijn echt ongelofelijk. Een stek met 2 kleine bladeren vroegen ze gewoon 175 euro voor

1 like

Ja heb er een paar nieuwe grond gegeven, toen was 't op. Wel de mooiste uiteraard, de rest nu goed aan 't uitlekken. Stond bijna bij alle water in de pot :cry:

O ja dat is ook nog weer zo. Ik ben ergens een beetje bang dat de wortels zo gaan rotten als het te lang in water staat. Ben even benieuwd wat de meeste stemmen krijgt haha

Nu de stek in de grond zetten?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers