Het kamerplantentopic #3

Je kan de kluit inwikkelen in een oude doek, dat trekt veel vocht eruit. En lekker licht zetten allemaal de komende dagen. Gelukkig wordt het warm en zonnig :slight_smile:

1 like

Ah das een goede, thanks!

3 likes

Die bladeren zijn niet het belangrijkste bij het stekken. Heeft de stek al wel wortels gekregen. Bij mij overleeft alleen het kleinste blad en dat sterft af, zodra ik het in de grond zet, en dan komen de nieuwe bladeren.

Ik twijfel dat een Alocasia trips heeft. Hij heeft van die puntjes die mijn anthurium met trips ook heeft, maar ik zie geen beestjes ofzo. Helemaal niets. En ook de andere planten niet voor zover ik gezien heb. De plant heeft wel spint (gehad) en heb hem daar vorige week voor behandeld.
Overigens staat de anthurium met trips niet in de buurt.

Help! (Plantennoob hier). Mijn cressula stond voordat ik op vakantie ging nog rechtop, maar is nu helemaal gaan hangen. Wat is er aan de hand? Is ze nog te redden? Ze krijgt elke drie/drie en een halve week wat water.

Heb je veel water gegeven voor je wegging? Lijkt op rot.

Geen idee, mijn moeder zorgde voor de planten en heeft voor het laatst water gegeven (ben iets meer dan een maand weggeweest zelf). Kan goed zijn dat het te veel water is geweest :sleepy:

Je kunt heel veel stekjes maken hiervan

1 like

Heb even gekeken en de wortels waren helemaal bruin, dus ga indd een poging doen om het nog te redden door te stekken :relaxed: Thanks voor de hulp! Ook @Kauai :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb een paar maandjes geleden geprobeerd een aloƫ te redden op kantoor (hij stond al een jaar in een koude loods) hij ziet er al wel een stuk beter uit maar ik kom niet van die rode uiteinden af. Deze zijn ook pas gekomen nadat ik hem meenam.

De een zegt droogte, de ander zegt juist te nat, iemand enig idee wat dit kan zijn?

1 like

Kan ook nog van teveel zon zijn. Kan dat het misschien zijn?

Mijn monstera heeft trips :sob: Laatst al m’n calathea, maar die was niet meer te redden dus die is weggegaan.
Ik las dat ECOSTYLE SPRUZIT-R redelijk werkt? Of is neemolie beter?

Nee, hij staat juist in de schaduw, op het noorden, dus dat kan het niet zijn.

Door deze post weet ik eindelijk welke plant dit is. Had hem meegenomen uit het plantenasiel, maar geen idee wat het was. :joy:

1 like

Mijn calathea krijgt de hele tijd bruine omkrulde randen… heb al veel bladeren eruitgeknipt en m op een andere plek gezet (dacht dat ie misschien te donker stond) en ik spray m bijna dagelijks, iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

1 like

De calathea is het probleem :joy:. Drama Queens. Ik kan heel veel planten goed in leven houden maar een calathea is nog niet gelukt.

11 likes

Ja ik snap het niet tho het is zo lang goed gegaan met deze?? Ik ben wel verhuisd dus ik dacht dat ik 'm misschien in m’n nieuwe huis te ver van het raam had gezet, vandaar dat ik 'm nu verplaatst had naar eenzelfde plek als waar 'ie voorheen stond, maar helaas helpt dat niet

Ik heb dat ook veel… wat enigszins helpt bij mij is m een paar keer per week een heel klein beetje water te geven. Maar eerlijk gezegd werkt dat niet altijd

1 like

Misschien juist te veel water en blijven de bladeren nat na het sproeien?
Ik heb marantas/calatheas/stromanthes die het prima doen op een negeerstand, pas water als het de blaadjes hangen en over het algemeen geen sproeien en het is 50% in mijn huis.

2 likes

Bij mij bleek het probleem spint…

3 likes