Het kamerplantentopic #3

Ja ik vind dit echt één van de leukste dingen aan planten! Ik denk trouwens dat je wel eens gelijk kan hebben. Ik heb die philodendron eens gegoogled en die lijkt er inderdaad wel heel erg op

1 like

Ik wil nog graag een mooie Kentia palm in de woonkamer, maar sinds wanneer zijn die krengen zo duur geworden. Dat terwijl ik een Alocasia Frydek met 3 stekken voor 15 euro kon meenemen.

Ik heb een enorme Florida ghost waar ik eigenlijk helemaal geen plek meer voor heb. Hij heeft inmiddels een spanwijdte van ongeveer een meter. Iemand interesse?!

5 likes

Waar woon je in de buurt? :blush:

1 like

Noord-holland tussen Haarlem en Alkmaar in (ongeveer)

Dat is voor mij helemaal niet in de buurt helaas, hopelijk voor iemand anders wel!

2 likes

Weet je of deze ook in de schaduw kunnen?

1 like

Ik heb een zamioculcas en een alocasia 2 weken geleden gekocht van de supermarkt en in quarantaine geplaatst (apart van elkaar) en gelukkig maar want ik denk/zie dat beide planten spint hebben…

Ik word er gek van, dit is de zoveelste plant met iets. Maakt niet uit of ik het koop bij het tuincentrum, supermarkt, of online. Gelukkig heb ik bij de online bestelling wel mijn geld terug gekregen, maar heb nu niets bewaard van deze 2 planten.

Ik vraag me af of ik nu tijd, geld en moeite moet steken in deze twee planten of uit frustratie weg ga doen…

Als er iemand tips heeft voor planten die spint/trips/luisproof zijn hoor ik het graag🥲

1 like

Er zijn verschillende roofmijten die spint aanpakken. Maar je moet wel afwegen of je de investeren waard vind.

1 like

Jaa indd, ik ga even kijken of ik niet al te dure roofmijten kan krijgen

@Lula dat nat maken onder de douche klinkt makkelijk :grin:

Thanks! Was ik al bang voor :frowning:

1 like

Die dingen zijn echt niet kapot te krijgen, heb al meerdere cactussen en vetplanten vermoord, maar deze blijven gaan. Echt de makkelijkste planten die ik heb (heb er 2), gewoon negeren en ze leven hun beste leven

1 like

Hoe kan ik deze plant het best aanpakken met opnieuw verpotten? Kan ik hem onderin afknippen en op water zetten tot hij goed geworteld is, of direct in de grond? Of dieper in de aarde plaatsen?

4 likes

Wie volgen jullie op instagram (buiten bladgoud ofc)? Ik heb gisteren weer een fortuin uitgegeven bij het tuincentrum en wil me ook op instagram graag verder laten influencen, haha

Groeninhuis, stekwinkel, stekfabriek, plantlovers.eu

Dit op insta in ieder geval

1 like

Thanks!!

2 likes

Wat denk jij @Lula kunnen we weer gaan verpotten?

Ooo wow flink ingeslagen. Heerlijk hoor! Prachtige pink princess ook! Zie je niet vaak. Waar ben je wezen shoppen?

1 like

O oeps ik dacht dat het persoonlijke aankoopjes waren

1 like

Ik heb veel rouwvliegjes dus ben nu in de aanslag met kaneel, plakplaatjes en sinds vandaag aaltjes. Hopelijk snel beter!

Ik had hier een klein plantje van en die deed het super goed, en ineens kwamen er allemaal witte haartjes op? Weten jullie wat dat is?

1 like