Blokker zegt ze toch
Iemand ervaring met planten in zelfwaterende potten in 100% pon? Ik heb dit een hele tijd terug geprobeerd bij een paar van mijn planten (anthurium clarinervium, alocasia zebrina en dragon scale) en de planten zien er momenteel niet heel happy uit, maar ik heb ook wel last van wat beestjes én ik ben net verhuisd, dus ze hebben even niet zo veel liefde gehad. Een vriend wees meteen de pon aan als schuldige, maar mijn planten in aarde zien er momenteel ook niet zo fleurig uit, dus ik weet het even niet zo goed.
Blokker inderdaad, de rechter is van Kwantum.
Oh sorry, was nog niet helemaal wakker blijkbaar!
Nieuw plantje, vind hem zo cool.
Maar alocasia’s zijn niet per se mijn besties… dus als iemand nog echt goede tips heeft
Ik heb hier ervaring mee en bij mij gaat dat eigenlijk (vooralsnog) heel goed! Ik denk dat je de verhuizing en beestjes niet moet onderschatten, ik zou het eerder daar zoeken. Een andere omgeving (en het vervoer) veroorzaakt veel stress en dan moeten ze ook nog wennen aan hun nieuwe plek. Die stress maakt ze dan weer kwetsbaar voor beestjes etc. Ik zou adviseren ze nu gewoon in pon te laten en ze te verzorgen zoals je normaal doet, en ze verder de tijd geven te wennen aan hun nieuwe plek (dus niet te veel gaan verplaatsen). Verder zou ik proberen met te focussen op het behandelen van de beestjes om verdere schade te vermijden
Niet verzuipen / niet op vakantie gaan😂
Haha ja misschien volgende keer voor de plantenverzorgster een briefje erop plakken
Ah best logisch eigenlijk. Dan doe ik eerst wat rondjes neemolie de komende weken en dan zien we wel weer. Goed om te horen dat ze het bij jou wel goed doen in elk geval, ik was ook wel fan van het systeem (lifesaver als je niet altijd de mentale fut hebt voor een wekelijks rondje plantcare) en de planten leken er eerder ook wel prima onder.
Ik heb een aantal planten in kleikorrels staan, dus dat is ongeveer hetzelfde (toch?!), maar ik ga dat voor de winter ongedaan maken. Ben er niet helemaal gelukkig mee. M’n planten groeien minder hard en de bladeren zijn niet zo groot. Ik merk ook dat er toch meer rot aan de wortels komt ook.
Ik heb voor het eerst ooit trips in huis. Leuke eerste vakantiedag. 🥹🥹🥹
Monkey mask al in de prullenbak en mijn grote monstera probeer in te redden. Die staat voor nu eerst op het balkon.
Ze krijgt een nieuw blad 🥹 de eerste die ze hier krijgt, duurde echt een eeuwigheid voor mijn gevoel terwijl mijn andere monstera’s groeien als kool but she’s here.
Hier ook een enorme tripsoplevinf. Ik ben nu met roofmijten enzo aan de gang. Hopelijk kan ik het dan nu echt voor eens en altijd uitroeien.
Ja ik heb het ook ooit geprobeerd met hydrokorrels/leca maar daar was ik over het algemeen geen fan van. Mijn ervaring met vulcastrat/pon is echter wel anders en beter! Dat is toch niet helemaal hetzelfde
Weet iemand of en hoe ik deze plant kan stekken?
Hij doet heel raar. Het is nu een hele lange tak en ineens komen er 2 bladeren aan, maar hij is te zwaar dus hij valt om. Maar hem afknippen en in water zetten voor wortels werkt denk ik niet bij deze plant? Help
Dat kan wel bij deze plant! Hij heeft dat stuk geen blad aangemaakt door gebrek aan licht waarschijnlijk. Dan gaan verder uitlopen om betere omstandigheden te ‘zoeken’.
Oh mooi, dan ga ik het proberen!
Op mn mooiste pannekoekje. Wat kan ik het beste doen? Ik lees over olie, alcohol en onderdompelen in water maar ik kan me niet voorstellen dat dat laatste alles weghaalt
Deze wil graag over de grond kruipen, dus daar kan je dan ook rekening mee houden.