Hij heeft zelfs de lamellen een beetje open gedaan 🥹
Een barbecuetang helpt bij kleintjes maar misschien als je er twee gebruikt dat het lukt.
Ik zou eigenlijk het potje kapot slaan. Dan weet je zeker dat ie niet knakt.
Je kunt het proberen met een stok, daar zal wel wat tijd overheen gaan. Gewoon een stok naast zetten en op een aantal plekken touwtjes omheen binden, die je met de tijd wat strakker kan doen en met de cactus tegen de zon in draaien steeds.
Heel mooi! Het is echt lastig om mooie exemplaren te vinden. Ben ze zelf nog niet in de winkel tegengekomen helaas.
Ja zij krijgen ze natuurlijk gewoon binnen. Ik zoek ze altijd met de hand uit zodat ik wel de mooiste in de winkel heb
Stuk hierom
Moest denken aan die glurende oudjes van Man Bijt Hond. Maar zal m’n slaaptekort wel zijn
Is er hier iemand die nog tips heeft voor mosballen? Of ervaringen
Tips om te maken of onderhouden? Ik vind onderhouden voor lange tijd echt onmogelijk
Onderhouden, ik weet dat je elke 2 weken water moet verschonen en ze moet afspoelen
Ohhh jij bedoelt van die dingen in t water. Dacht dat je kokedamas bedoelde! Die dingen in t water zijn niet zo lastig volgens mij
M’n monstera variegata heeft deze winter iets te lang bij de verwarming gestaan blijkbaar dus die was helemaal lelijk geworden met allemaal bruine bladeren 🫣 heb de mooie bladeren maar afgeknipt en in water gezet in de hoop dat het leefbare stekjes worden
Nu 2 vazen vol stekjes haha
Zit er een stukje stengel aan? Anders werkt dit niet
Jaa, allemaal afgeknipt na zo’n groeipunt en sommige hebben een luchtwortel dus zou moeten werken zo denk ik
Allemaal vergelijkbaar als dit gedaan
Ohja ja dit moet wel lukken! Leuk!
Ik schrok net al even van shit heb ik nou verkeerd geknipt, maar gelukkig niet dus! Nu maar geduld hebben en hopelijk heb ik straks heel veel monstera stekken
Haha nee sorry ik zag het verkeerd. Sommige mensen doen een blad in water en denken dat het dan gaat stekken, maar dat werkt maar met heel weinig planten helaas.
Wie heeft er ervaring met dit soort meters? Lijkt me vooral handig voor hangplanten waar je niet gemakkelijk bij kan!
Gewoon even met je vinger voelen toch? En hoe zwaar de pot is zegt ook veel