Die van bol zijn misschien van temu.co m … heb daar laatst 3 verschillende producten besteld en allemaal van temu uiteindelijk, betaal je 10 keer meer voor niks. Enkel een tipje zodat je het kan checken
Ik heb zoiets als die linker een keer op ali gekocht, die meet wel verschil voor en na gieteren, het getal zegt niet zoveel (mijn plant zat altijd in de groene range van de app ook als de grond gortdroog was), maar op een gegeven moment kun je wel een beetje inschatten bij welk getal de grond te droog is.
Zeker niet onmisbaar, werkt wel aardig dus.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?
De nieuwe bladeren blinken mooi groen, maar de oudere krijgen bruine plekken (niet de rand of de toppen, maar eerder halverwege).
Nog een kamerplantenvraag. Mijn beste vriendin heeft deze cactus (? Euphorbia) van haar oma geërfd. De plant moet zo’n 40 jaar oud zijn nu en staat zo’n vier jaar bij haar thuis.
Laatst bekeek ze de plant goed, en bleek hij helemaal aan het verkleuren te zijn (de kant die naar de muur stond). Het trekt steeds verder omhoog.
Ze vraagt zich af of er nog iets te redden valt, of dat ze er beter wat goede delen af kan halen in de hoop dat die gewoon netjes doorgroeien?
Als de cactus nog hard aanvoelt dan is het waarschijnlijk verkurking, bescherming van de cactus voor invloeden van buitenaf. Als het zacht is dan is het waarschijnlijk rot. Gezien het formaat van de cactus durf ik bijna wel te zeggen dat dit verkurking is, omdat de cactus anders wel was ingezakt. Verkurking is een vrij natuurlijk proces en kan (volgens mij) niet veel kwaad.
Ik ben op zoek naar een hoge (2meter ong) plant die niet te duur is en niet heeel moeilijk om te verzorgen. Bestaat zoiets?
Strelizia zonnige plek
Die heb ik al maar die groeit alleen in de breedte en niet in de hoogte. Maar misschien moet hij op een zonnigere plek
Een Yucca!
Geldboom of birds of paradise
Mijn ouders hebben een monstera en een calathea orbifolia. Beiden hebben half bruine bladeren, iemand een tip om beiden planten te redden?
Dat lijkt op verbranding. Ik had dat ook bij een aantal planten, bleek dat ze te lang in de zon stonden. Dus heb de gordijnen dicht en sommige op een andere plek gezet. Misschien dat even testen en dan de bladeren die niet meer mooi zijn afknippen.
Okay top dankjewel. De monstera staat wel in een donker hoekje maar voor de andere plant verklaar het veel.
Even een update van mijn plantjes waar niemand om heeft gevraagd. En bij de laatste een vraag.
deze krijgt een nieuw blad!! In de aanbieding gekocht omdat 1 stam was afgebroken, heb hem nu denk ik sinds vorige zomer en dit wordt pas het tweede blad dat hij mij me krijgt (zesde blad in totaal).
Deze groeit in de lente steeds supererg en in de winter sterven wat blaadjes af. Ik hoop dat ie super lange takken krijgt zoday ik hem helemaal over mijn tv kan laten gaan.
Dit was mijn eerste plant in dit huis (nu dus bijna 2 jaar) en is echt van miniplantje tot dit uitgegroeid. Ik heb hem van een tripsplaag gered, wat bladeren moeten knippen maar still alive and thriving! Is echt mijn favorietje dit

En tot slot deze. Ook van trips gered. Heb ik nog wel even een vraagje over, hij heeft 2 slierten zeg maar maar ze worden zo jaal op het einde. Kan ik hier nog wat mee? Moet ik het knippen en groeit het dan weer aan (hopelijk dan met blaadjes) of werkt dat niet zo? Ik wil graag dat ie wat meer slierten krijgt dan 2 kale. Wat kan ik daarvoor doen?
Ik heb een plant waar echt heel veel kleine zwarte vliegjes in zitten. Iemand een idee wat dit is en hoe ik ze weer weg krijg? Heb al wat tips van internet geprobeerd (zandbak zand rondom, zelfs buiten gezet voor een tijdje) maar niets helpt
Die laatste plant van mij groeit ook zo als ik de stengels niet omhoog laat groeien. Ik heb ze best vaak gewoon afgeknipt vanaf het punt dat het zo gek groeit en toen groeide er gewoon een nieuwe stengel voor in de plaats.
Nu ik ‘m goed omhoog laat groeien aan zo’n mosstok worden de bladeren super groot.
Dus mijn mosstok is dan eigenlijk te kort? Had m zo gekocht
Ja denk het dan wel, ik heb zelf meerdere mosstokken op elkaar zodat ik elk nieuw stukje omhoog kan laten groeien.
Oh wat goed! Die heb je aan elkaar vastgemaakt met touw zo te zien? Hoe zorg je dat het recht blijft staan dan?
Klopt! Soms kan je ze goed in elkaar schuiven, maar voor extra stevigheid heb ik er nog touw omheen gebonden. Rechtop laten staan lukt niet meer want te hoog De hele constructie hangt nu ook wat tegen het bureau aan.
Zit er een gat aan de bovenkant van jouw mosstok? Dan kan je er vaak prima een mosstok met zo’n onderkant inschuiven: