Ik ben eindelijk echt van de trips af! Heb echt alles geprobeerd: insecten tegen trips (via Insect Heroes), plakstrips, wekelijks insprayen met mengsel van spiritus/groene zeep/water en daarna afspoelen onder de douche, kleine plantjes een paar uur ondergedompeld houden in een emmer water en dagelijks met een wattenstaafje en alcohol alle trips die ik zag aangestipt maar niks werkte echt goed.
Toen had ik deze Redditpost ontdekt en heb ik alle planten op deze manier aangepakt. Ik heb ze allemaal naar buiten gehaald, ingesprayd met deze spray en daarna ingepakt in plastic zakken (pedaalemmerzakken en ziplocks van ikea). Kleine plantjes heb ik met meerdere bij elkaar in 1 zak gedaan. Ik heb de zakken 5 dagen laten zitten en ze waren allemaal helemaal beslagen vanbinnen en de luchtvochtigheid was in alle zakken meer dan 90%.
Ik heb dit maar 1x gedaan, alle zakken eraf gehaald en nu ruim 1,5 maand later nog steeds geen trips gespot! Ik heb laatst met die spray een paar plantjes van een vriendin in gesprayd zonder ze daarna in een zak te doen en ze gaf aan dat de trips allemaal dood zijn, maar wel nog op de blaadjes blijven zitten dus ze vallen er niet allemaal af.