Rouwvliegjes? Wat hier geholpen heeft is de plant helemaal uit de pot halen, de wortels uitspoelen en opnieuw planten. Hier had ik achteraf rouwvliegjes in de zak potgrond, dus die heb ik weggegooid en de plant met nieuwe potgrond weer gepot.
Waar halen jullie binnenpotten/kweekpotten vandaan? Het is echt tijd om een groot deel van m’n planten te verpotten maar ik heb alleen maar te kleine binnenpotten. Online zie ik ze alleen maar voor te veel geld of per 50 stuks.
Ik ruil met familieleden en je hebt ook voor die ruilplekken, vaak voor planten maar hier staan vaak ook potten.
Ik zag kweekpotten toevallig bij de Lidl staan. Kan ze in de folder niet vinden, maar die stonden er vorige week al tegelijk met de start van de plantjesmarkt, bij alle tuinspullen. Kan het alleen online nergens vinden dus weet de prijs niet. Werd verkocht in setjes, waren verschillende groottes
De Action Toledo potten vind ik zelf altijd mooi. Kan je zelf eventueel een gat in maken.
Bij de Hornbach! Het is wel even zoeken, ze staan namelijk bij de buitenafdeling. Maar ze hebben daar verschillende maten en ze kosten maar een paar euro. Ik kon in tuincentra altijd alleen van de dure elho’s vinden en die zijn vaak ook te klein.
Edit: dit gaat over de kweekpotten trouwens. Als je met binnenpotten sierpotten bedoelt, kun je ook naar de Hornbach (maar dan wel de binnen afdeling) maar die zijn vaak niet bijzonder mooi.
Ja ik bedoel kweekpotten! Ik ga dan even daar kijken, heb al bij Lidl gekeken en niks gevonden en Welkoop zit niet in de buurt. Bedankt voor de tip!
Help deze plant doet het niet. Al vanaf het begin dode punten, verplaatst naar een iets zonniger plekje, geen verschil. Meer water, geen verschil. Hij maakt wel nieuw blad maar binnen no time worden de puntjes bruin. Ik heb deze plant eerder gehad en die deed het supergoed, was heel vol en deze wil ik al bijna in de container kiepen. Wie weet wat te doen?
Ik moet binnenkort nieuwe plantenvoeding hebben en vroeg mij af waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik heb nu altijd standaard verschillende flessen van het tuincentrum, maar zou wel willen switchen omdat ik niet echt het idee heb dat er verschil is. Ik heb vooral Philodendron, Monstera en anthurium.
Ik heb de plantenvoeding voor groene planten, weet even niet welk merk. Gebruik deze voeding voor al mijn kamerplanten (behalve de 2 vetplanten die ik heb) en ze doen het nog steeds (ook de voedingloze vetplanten).
Edit: mijn citrusboom heeft het trouwens niet overleefd. Lag niet specifiek aan de voeding, was echt een diva qua standplaats en kreeg last van beestjes. Citrus zou ik dus wel aparte voeding/behaneling geven. Planten met beestjes ook (beter geen voeding bij luis).
Groeit een Alocasia nog goed wanneer het blad eraf geknipt is? Je ziet in de steel het nieuwe blad al zitten, hij komt er alleen maar niet uit. Het blad is in middels al geel en hangt helemaal.
Er zitten heel minuscule witte eitjes/cocconnetjes/larven? op m’n plant en heel minuscule zwarte beestjes… weet iemand wat dit zijn en hoe ik er vanaf kom

Trips.
Oh nee oké ik ga dit topic doorspitten voor de remedie
Of moet ik deze plant gewoon weg tossen (liever niet )
Met zoveel beestjes zou ik 'm weggooien.
Liquid Gold Leaf, gebruik ik al jaren voor al mijn Philodendron/Monstera/Anthurium/Hoya etc en goede ervaringen mee.
Waarschijnlijk is er dan wat anders aan de hand. Alocasia groeien uit knolletjes dus zonder ander blad zouden ze prima een blad kunnen produceren. Mits ze gezond zijn natuurlijk.
Ben ook bang dat hij een winterdipje heeft gehad. De drie knolletjes hebben nu allemaal nog één stengel en je voelt en ziet het nieuwe blad ook al zitten, maar het duurt nu zo lang en één blad heb ik dus inmiddels afgeknipt (stengel laten zitten uiteraard).
Ik kan alocasia alleen maar in leven houden door ze in water te zetten ipv in aarde