Onder de kraan afspoelen daarna Roofmijten en aaltjes uitzetten na ongeveer drie weken weer herhalen. Ook bij je andere planten neerzetten. Want ze kunnen zich verplaatsen.
Ik heb een plant met wolluis. Eerst geprobeerd met azijn, daarna met dreft en nu heb ik spulletje van solabiol. Elke keer denk ik dat het onder controle is en dan toch komt het weer terug .
Heeft iemand nog tips of is er een kans dat ik deze plant moet opgeven?
Ik dacht eerst dat de plant trips had, maar het zijn een soort blaasjes? Ik zie ook geen beestjes lopen. De plant krijgt ook twee nieuwe grote bladeren. Weet iemand wat dit is?
Deze volgens Plantnet! Ik ken hem als Olifantsoor.
Ja dat zei mijne ook maar dat geloofde ik eigenlijk niet hahah, ik ken de olifantsoor anders maar misschien zijn er types. Mn zus heeft er een en die heeft hele grote bladeren en maar drie of vier steeds, zoals ik Alocasias ken. Maar thanks iig! Miss is het toch gewoon zo. Ik doe ook veel te wijs voor iemand die niks van planten weet
Is het niet een homalomena? Wel verwant aan de alocasia maar toch een andere soort.
Hm nee dit ziet er wel echt anders uit
Wie wil er wat zaailingen van een mother of thousands en mother of millions? Ik heb ooit zelf zaailingen mee uit Sicilië genomen, gekregen van een lief omaatje op straat. ik geef weer graag wat door en kan ze ook opsturen in een envelop!

Heeft iemand goede tips voor een beetje originele, niet te grote planten in de vensterbank? Ik ben geen fan van sanseveria’s en cactussen etc en een strelitzia vind ik ook wat saaiig… er komt veel zon dus ze moeten wel wat kunnen hebben… dank!
Olifantsoor is een andere naam voor Alocasia, dit zegt niets over het type Alocasia dat het is.
Is dit een goede mosstok? Normaal gesproken heb ik andere en nu begin ik ineens te twijfelen
En dan in het kader van ‘hoe oud was je toen’…
De hoogte is uit te breiden door meerdere plantenstokken (geleiders) in elkaar te zetten.
Wisten jullie dat?
In het algemeen doet een kokos “mos” stok niet veel behalve iets om tegenaan te leunen. De beste mosstokken maak je zelf met gaas en spagnummos daar kan een plant zich echt in vastgrijpen en die kan je ook vochtig maken zodat de luchtwortels daar ook vocht uit kunnen halen.
Dankjewel voor je reactie. Dan ga ik eens uitzoeken waar je spagnummos kunt krijgen.
Online vaak goedkoper dan in de winkel. Hoeft geen levend mos te zijn overigens, dus dat scheelt.
Wilde eigenlijk nog reageren op de mosstok in je vorige post. Ik gebruik ze naast die van spaghnum, maar meer om planten tegenaan te laten groeien en aan vast te binden. Een Monstera bijvoorbeeld. Als je deze droge stokken wil gebruiken, zou ik er eerder eentje kiezen met plastic aan de onderkant ipv hout. Dat hout rot namelijk na een tijdje weg.
Intratuin heeft levend sphagnum mos voor een klein prijsje.
Extra tip is trouwens om je (nog lege) mospalen via AliExpress/Temu te bestellen, weet dat niet iedereen fan van die websites is, maar ze hebben superveel plantenspullen die in NL moeilijker te krijgen zijn.
Ik heb een tijd terug een bonsai boompje gekocht, maar ik heb last van allemaal kleine witte wormpjes in de potgrond. Ik dacht eerst misschien larven van een rouwvarenmug, want die vlogen ook bij andere planten. Maar ik heb nu twee keer aaltjes gedaan en het heeft niks geholpen. Ik kom er niet achter wat het precies zijn. Weet iemand dit? Ze zijn het duidelijkst te zien op de schotel onder de pot. Ik kan een filmpje niet uploaden, daar zie je ze ook druk aan het kruipen.
Weet iemand wat voor plant dit is. Ik dacht een burgundy princess en had ik die besteld maar die leek dan weer teveel op de pink princess die ik al had. Hebben ze dan misschien een verkeerde plant gestuurd?
Iemand een tip om van een buitenpot een binnenpot te maken? Heb een super leuke plantenpot gevonden maar er zit dus een gat onderin. Een schaaltje past er niet zo bij
Plant in zo’n plastic pot zonder gaten en dan in de buitenpot, met een beetje geluk zie je de plastic pot niet terug