Het kamerplantentopic #3

Heb je Google Lens of PlantNet (app) geprobeerd? Ik herken 'm niet

1 like

Is het mogelijk witte vlieg? De larven daarvan zien er volgens mij zo uit.

1 like

Ik heb Google eerst gebruikt en die zegt burgundy princess maar deze is ooit overleden tijdens een verhuizing en heb de orginele kweekpot niet bewaard. Ik heb ook contact opgenomen met de klantenservice die zijn maandag bereikbaar. Misschien zeggen zij inderdaad wel dat ze twee keer de pink princess hebben gestuurd en dan is het probleem ook opgelost.

Edit: Ik denk nu dat het mogelijk de Philodendron Black Cardinal kan zijn geweest. Ik wacht in ieder geval de klantenservice even af

1 like

Ik kan vooral foto’s van de witte vlieg zelf vinden en niet van de larven, dus weet het niet zo goed. Ze zitten er wel al weken lang, dus dan had ik al wel vliegjes moeten zien denk ik.
Een vriendin dacht dat het springstaartjes konden zijn, daar zijn ook witte van blijkbaar. Dus ik denk dat ik daarvoor ook maar wat tegen ga proberen.

Ik zat op de bank en dacht “ik ruik pis”. Kind gevraagd of ze in de broek had geplast, maar dat was niet zo. Maar ik bleeeef heel sterk urine ruiken en opeens ging me een lampje branden: de hoya die 3 meter verderop staat blijkt te bloeien :joy:

7 likes

Frydek bulbs gaan goed!

7 likes

Ik dacht dat je aan het mealpreppen was :joy::joy:

18 likes

Help, ik heb de plant van mijn collega vermoord :weary: Weet iemand toevallig wat voor soort plant dit is en wat ik er mee moet doen?

Mijn collega is op zwangerschapsverlof nog tot het einde van het jaar, dus ik zou haar planten water geven. Maar 1 plant is opeens helemaal uitgedroogd :smiling_face_with_tear: Alle planten krijgen 1x pw water.

Er is nu 1 stengel terug aan het groeien, dus ik heb hoop op verbetering.

Volgens mij hangen er normaal ook fel roze bloemen aan.

2 likes

Mijn vriends advies: binnenpotje eruit halen en flink doordenken en daarna op een schotel zetten… hij redt mijn bijna overleden planten meestal.

1 like

Volgens mij heb ik bladluis 🥹

Is hij nou 5 nieuwe bladeren tegelijk aan het maken? :open_mouth:

16 likes

Daar lijkt het zeker op. Lucky!

3 likes

Wooooow deze plant is echt prachtig! Hopelijk wil je vriend hem wel houden :nerd_face:

Ik heb dit weekend twee planten gekocht en gisteren en vandaag tref ik deze duizendpoot in huis :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting: geen idee of het uit een van die planten komt, maar zou niet weten hoe er anders twee binnenkomen (ik woon vrij hoog). Weet iemand of er een middeltje is wat ik in de planten kan doen om dit tegen te gaan of beter gewoon die planten weggooien?

1 like

Heeft hoogstwaarschijnlijk helemaal niks met je planten te maken. Eventueel met vochtigheid in huis, maar meer ook niet. En ze zijn redelijk onschuldig. Planten weggooien zou echt hartstikke onzinnig zijn.

4 likes

@Evert @EllaFitzgerald ja zie niks geks bij de planten idd, maar vond het gewoon zo gek dat ik deze beesten nog nooit gezien heb in huis en dat ik er precies nadat ik nieuwe planten koop twee tref :sob:

Wat een overdreven reactie. Het is trouwens een miljoenpoot en het is logisch dat je niets aan je planten ziet want ze eten bladafval.

23 likes

Hoezo overdreven? Stel alleen de vraag of dat uit mijn planten kan komen. Ik hoef gewoon geen beesten in huis, is dat nou echt zo ontzettend gek? Weet ik veel of die beesten je huis vol eitjes knallen en ik ze straks iedere dag tref. Zit ik niet op te wachten.
En echt oprecht sorry dat ik zn aantal pootjes niet heb geteld, zal ik de volgende keer voor je doen :+1:t2:

1 like

Nu word je wel overdreven hoor :stuck_out_tongue:

12 likes

Haha het is een beestje, zet m buiten klaar. We leven niet alleen op de wereld.

21 likes