Het kamerplantentopic #3

Oh nooit gezien maar wow wat mooi! Neem je zelf vaak planten mee naar huis?

Vanwege de uitgestelde bouw van mijn zus haar woning ‘logeren’ haar planten voor de komende maanden bij ons. Waaronder een vrij grote ( 1,5 meter) Ficus Lyrata. Wij hebben alleen nog plek in de woonkamer, waar het neerkomt op ofwel 3,5 meter van het raam of bij het raam in het hoekje. Deze kant van de woning ligt op het zuid- westen.

Heb dus voornamelijk in de middag zon. Als ik hem bij het raam in dat hoekje zet komt dat neer op vanaf een uur of 4 op dit moment.

De voorkeur heeft het plekje op 3,5 meter van het raam, alleen ben ik bang dat hij dan te weinig zonlicht krijgt.

Hij komt van een plekje op 2 meter van een raam op het noorden overigens.

Iemand een advies? :blush:

3 likes

Omg love deze planten!

3 likes

Die Veitchii en Mint zijn wel echt prachtige exemplaren! :heart_eyes:

1 like

Hoe was je feestje?

Zeg kan die caramel marble naar mijn huis geteleporteerd worden?

Uiteraard hebben we het niet over mijn plantenbudget voor deze maand die allang overschreden is. Want ik kan dat budget natuurlijk gewoon ophogen. #verleidelijk

3 likes

Moet deze plant (links) alwéér een grotere pot of weet iemand anders wat er aan de hand is? Er zit namelijk net een nieuwe pot om en binnen de kortste keren ging alles weer hangen.

Beetje klaar mee :sweat_smile: maar ook zonde om de plant te laten verpieteren

2 likes

Omdat je 'm net hebt verpot zitten de wortels gewoon nog niet genoeg de aarde in. Even wat beter in de aarde zetten + wat steun geven zal helpen. En staat ie wel in de zon?

1 like

Ik denk dat we de pot nu 3 maanden hebben? Lijkt me toch genoeg tijd daarvoor of niet? En hij staat vanaf een uur of 14 uur aan de zonkant van de kamer

2 likes

Ik vind dit alsnog een best kleine en smalle pot voor dit formaat plant

7 likes

Wilde deze even showen, kwam ik tegen op vakantie.

18 likes

Misschien verkeerd gefotografeerd? Of vind je het zo nog klein? Heb er ook echt geen verstand van :sweat_smile::joy:

3 likes

Ja eigenlijk wel! Ik zou een grotere (bredere) pot kopen of de plant splitsen, en ‘m lekker op de grond zetten.

4 likes

Ik heb geen verstand van planten maar ik vind die pot er ook heel klein uit zien voor hoe groot de plant is :sweat_smile: zeker als je kijkt naar de pot die je voor je pannenkoekenplant hebt.

Weet je wat voor maat het is, die pot?

4 likes

Okee! Dan wordt het toch nog een grotere pot proberen haha, thanks voor de adviezen

2 likes

Ik ga stuuuk om hoe groot die er “ineens” uit ziet op deze foto haha

1 like

En dus echt goed in de aarde en steun geven voor zeker een paar weken. En vanaf 14 in de zon is voor deze plant te weinig, zeker gezien hoe ver hij van t raam staat.

1 like

Haha beide foto’s vertekenen echt de grootte maar hij is ook best groot :joy:

@Kauai zijn wel echt grote ramen (direct naast de tv) en een hele lichte woonkamer bij mooi weer.

1 like

Planten zien licht anders dan wij, maar goed zelf weten verder haha

1 like

Ik heb een lichtmeter gekocht waarmee je in foot candles kan meten, toen zag ik dat bij sommige ramen vanaf een meter het al 0 is. Niet omdat het dan donker in de kamer is, maar gewoon niet sterk genoeg licht voor een plant meer. Houseplantjournal op insta heeft veel hierover geschreven, ook op zijn blog. Sindsdien staan al mijn planten pal in de vensterbank (oost en west).

2 likes