Zal alvast voor je verklappen dat een miljoenpoot niet écht 1.000.000 pootjes heeft. Hij heet zo omdat ie, anders dan de duizendpoot, twee paar pootjes heeft per lijfsegment (duizendpoot één paar).
Love deze biologieles!
Goh echt waar?
Raar maar waar!!
Yessss!
@Baron die kotsemojies zijn ontzettend overdreven. Zet ‘m gewoon buiten en ga verder met je dag.
Maak ik zelf wel uit of ik ervan kots. Fijne dag!
Hahaha jeeeezus al die duimpjes ook
Ik ga helemaal stuk om dit
Ik snap de initiële reactie van willen weten of ze uit je plant kunnen komen en wat je ertegen kan doen wel, ik ben ook echt panisch voor duizend- en miljoenpoten, ik zou mijn huis verlaten en iemand anders het weg laten halen (alles met meer dan 8 poten is echt niet te vertrouwen ). Maar de reacties en de duimpjes zijn wel erg kinderachtig…
Ik heb deze nu staan en ik ga zo sip zijn als ‘ie verkocht is Maar ik zou ‘m thuis nooit goed kunnen houden. Dus helaas.
Waaauw. Zit er niet een knolletje in de potgrond je kan meenemen haha? Ik heb ooit een gewone Frydek bij jou gekocht en ik heb echt zoveel knolletjes en al gekregen daarvan. Al veel vriendinnen blij kunnen maken met een stekje haha.
Nee bij sommige mensen doen ze het heel goed maar bij mij lukt dat gewoon niet. Te droog.
Wat een mooie! Mijn hele grote polly is helaas overleden een tijdje geleden toen ik lang weg was en ben nog steeds zo verdrietig.
Waar heb je de Keiki paste gekocht? Ik zou het ook graag proberen
Hier stond een probleem over een bestelling maar het is super netjes opgelost!
Weet iemand wat te doen met een monstera die de lengte blijft groeien? Moet ik die dan het beste rondom opbinden. Het wordt bijna anderhalve meter denk ik…
Je kunt een Monstera prima snoeien. Haal de hoogste bladeren eruit zodat hij meer in de breedte gaat groeien? Er zijn Youtube filmpjes met uitleg hoe.
Ik wil luchtwortels van enkele planten water geven want ik ben benieuwd naar het effect. De groei is enorm gestagneerd dus ja een experiment kan geen kwaad. Hoe geven jullie water via de luchtwortels? Ik heb weleens een afbeelding zien voorbijkomen van buisjes die je om de luchtwortels kunt bevestigen, maar deze kan ik nu nog nergens vinden. Momenteel gebruik ik een oude fles en zo’n waterbol op z’n kop. Dat ziet er alleen niet uit.
Edit: In mijn zoektocht kom ik wel dit tegen. https://www.youtube.com/watch?v=sasEKn4OqGg Misschien toch maar niet doen dan?
Ik heb een ficus tineke gekocht en in m’n hoofd spreek ik dat gewoon uit als de naam Tineke maar alle plantverzorgingsvideos in 't Engels zeggen ze tinnekkie oid. Dus wie verlost me uit mijn onwetendheid? Is het gewoon naar een lekkere Hollandse Tineke vernoemd of is het toch exotischer?
Ik zou eerder kijken naar andere factoren. Zijn ze recent nog verpot? Krijgen ze genoeg voeding en licht?