Ik vind dit alsnog een best kleine en smalle pot voor dit formaat plant
Ja eigenlijk wel! Ik zou een grotere (bredere) pot kopen of de plant splitsen, en ‘m lekker op de grond zetten.
Ik heb geen verstand van planten maar ik vind die pot er ook heel klein uit zien voor hoe groot de plant is zeker als je kijkt naar de pot die je voor je pannenkoekenplant hebt.
Weet je wat voor maat het is, die pot?
Okee! Dan wordt het toch nog een grotere pot proberen haha, thanks voor de adviezen
Ik ga stuuuk om hoe groot die er “ineens” uit ziet op deze foto haha
En dus echt goed in de aarde en steun geven voor zeker een paar weken. En vanaf 14 in de zon is voor deze plant te weinig, zeker gezien hoe ver hij van t raam staat.
Haha beide foto’s vertekenen echt de grootte maar hij is ook best groot
@Kauai zijn wel echt grote ramen (direct naast de tv) en een hele lichte woonkamer bij mooi weer.
Planten zien licht anders dan wij, maar goed zelf weten verder haha
Ik heb een lichtmeter gekocht waarmee je in foot candles kan meten, toen zag ik dat bij sommige ramen vanaf een meter het al 0 is. Niet omdat het dan donker in de kamer is, maar gewoon niet sterk genoeg licht voor een plant meer. Houseplantjournal op insta heeft veel hierover geschreven, ook op zijn blog. Sindsdien staan al mijn planten pal in de vensterbank (oost en west).
Oh thanks voor de uitleg! Ik had echt geen idee. Dan gaan we em toch verplaatsen naar de raamzijde
Ik heb mijn strelitzia per ongeluk (veel) te veel water gegeven, waardoor er vliegjes in de potgrond kwamen. Toen heb ik de bovenste 5 cm ongeveer van de grond verwijderd en de hele pot omwikkeld met folie. Na een week zaten er nog steeds vliegjes in, dus heb die 5 cm aangevuld met nieuwe potgrond, kaneel opgedaan en de pot weer in plastic gedaan. Dat staat nu zo al een week, maar de vliegjes lijken zelfs weer toegenomen als ik even tegen de pot tik.
Heeft iemand succes gehad met vliegjes verwijderen? Ik wil liever geen aaltjes kopen.
Je hebt van die plakstrips tegen rouwvliegjes, die steek je dan in de grond en daar plakken ze aan vast. Staat niet zo gezellig maar na paar dagen is het dan wel vaak stuk minder/weg bij mij.
Kreeg je toen ook geen last van nieuwe eitjes die weer uitkomen?
Ja ik dacht ook dat dat zou gebeuren, maar in mijn ervaring was het toch wel effectief. Misschien dat de nieuwe vliegjes ook weer vastplakken ofzo haha.
Ik had ook van die plakstrips maar ze bleven maar komen. Heb uiteindelijk aaltje gekocht en nu zijn ze wel weg.
Als bij mij die vliegjes komen weet ik dat ik weer eens teveel water geef, dan geef ik minder/oplettender en dan zijn ze zo weg.
Hoe doen jullie het water geven als jullie met vakantie gaan? Ik heb verschillende waterdruppelaars gezien in winkels, maar vind ze zo groot? Ik heb ook veel kleine planten en dan past dat denk ik helemaal niet. Heeft iemand weleens die ‘tampon in bakje water’ methode gebruikt?
Bij mij geeft de buurvrouw eens per 1 a 2 weken water afhankelijk van de maand. Dus als je iemand hebt die water kan geven is dat natuurlijk het makkelijkste