Ohh goed om te horen dat de reuzenrol zo lekker is want ik ga 'm morgen maken!
Ik maak deze bietensoep met een crumble van pistache en hennepzaad (Inloggen). Ik kan geen hennepzaad vinden waar ik woon. Ik heb nog chiazaad. Zou ik het daardoor kunnen vervangen? Of gewoon weglaten en alleen pistache doen?
Ik vind hennepzaad echt meer notig smaken, heb je ook sesamzaad?
Ja, heb ik ook!
Ahhh nee help jongens mijn ei-mengsel voor crispy chilli gevulde eitjes is geschift 🫢 ik heb al geprobeerd het een beetje warm te maken, dat werkt altijd met cakebsslag, maar nu lukt het niet. Ook al een beetje extra mayo toe te voegen maar niks werkt!!
Heb nog tot morgenmiddag om het te fixen maar begin er een hard hoofd jn te krijgen
Wat is het recept dat je gebruikt hebt?
Heb je misschien het eigeel bewerkt terwijl het nog heet was?
Het is dit recept
Heb het wellicht teveel gemixt, heb mijn kleine keukenmixer van kitchenaid gebruikt dus wellicht daar te enthousiast aan t knopje gehangen.
Hoe fix ik dit ![]()
![]()
![]()
![]()
Balen! Of ingrediënten niet op dezelfde temperatuur?
Je zou het kunnen proberen zoals je geschifte mayonaise kunt redden: beetje water in een kom en daar heeeeel langzaam een beetje van het eigeelmengsel aan toevoegen en ondertussen debiel hard kloppen. Of misschien starten met water + beetje extra mayonaise. En dan kijken of het op die manier pakt en dan heel langzaam de rest toevoegen en blijven kloppen.
OMG dit heeft gewerkt! Je bent m’n held ![]()
Ah, yes! Wat goed!! Echt fijn, ben minstens zo blij als jij nu ![]()
Hier was de kerstborrel een grote hit! Niks mislukt (met dank aan @Eline_A haha) en bijna alles op! De crispy chilli eitjes en de blini’s met mierikswortelcreme en makreel waren favoriet ![]()
Wat was jullie meest geslaagde recept van de kerst? Leuk om te delen voor evt volgende jaren wellicht
Wat goed dat het zo’n succes was!
Ik heb op kerstavond dit gemaakt:
Ik eet vandaag: Varkenshaas met zwarte-knoflookjus #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1202019
En dat was een groot succes, vlees was perfect gegaard en die jus erbij is echt heerlijk. Ik heb het geserveerd met aardappel-pastinaakpuree en haricots vert. Was allemaal heerlijk.