Het Kringloop topic

Soms heb je zo’n dag dat je precies vindt wat je nog nodig hebt

Hele leuke vintage lamp voor de slaapkamer:

Voor de gang, moet nog even bij de bouwmarkt fitting en snoer halen

Slingbacks

2x deze: ik had nog geen steelpannetjes (gebruikte nu altijd mn kaasfondue pan voor eieren en pasta enzo)

Alles voor 37.50 :laughing:

52 likes

Die lamp!!! Fantastisch!

6 likes

Je kan ook kijken of er een kledingbank is voor minima. Wij hebben er 1 de stad en daarbij mogen minima elk seizoen kleding uitzoeken aan de hand van een lijst.

Controle op hoeveel medewerkers het kledingstuk al in handen hebben gehad. Hoe meer medewerkers, hoe hoger de prijs :+1:

Maar oprecht denk ik ook dat veel kleding in de winkel (bijv. tijdens het passen) alsnog kapot gaat. Mensen gaan vaak toch minder netjes om met tweedehands spullen.

3 likes

Ja dat deed ik eerst ook. Maar denk dat er ook wel een groep mensen is die daar niet voor in aanmerking komt en ook niet genoeg te besteden heeft voor ‘normale’ winkels. Kinderkleding lever ik wel nog in bij de kledingbank.

En ik winkel zelf iedere week bij het goed, vind dat ik dan ook iets terug moet doen ofzo?

Prijzen zijn soms inderdaad een beetje vreemd maar dat werkt meestal in mijn voordeel. H&M t-shirts van 5,99 maar dan ook een Iro jurkje vinden voor 6,99.

5 likes

Is er een Leger des Heils vesting in de buurt? Misschien is dat nog een optie.

1 like

Geweldig die lamp

4 likes

Heeft iemand hier ooit een vloerkleed bij de kringloop gekocht?

2 likes

Ja ik! Meerdere zelfs

5 likes

Krijg je die dan goed schoon?

1 like

Zwarte piste is zo’n mooi boek :smiley:

2 likes

Ik wel, haha. Maar ik wel altijd eventjes bezig. Goed stofzuigen, dan met zo’n dierenhaarverwijderaar instrument eroverheen, dan met textiel reiniger eroverheen (ik kan die van de Action voor auto’s echt aanraden), daarna met een sopje en als laatste opnieuw grondig stofzuigen. Bij mij werkt dat super goed!

4 likes

Hoe krijg je het kleed dan weer goed droog? Of doe je het vooral in de zomer dat schoonmaken?

2 likes

Je zou bij de bouwmarkt ook een tapijtreiniger kunnen huren, dat werkt ook goed.

4 likes

Jaaa dit is sowieso een tip. Mega satifying. Kun je ook de bank mee doen, de droogloopmatten, auto bekleding etc. 1 x per jaar huren en ff alles deep cleanen haha.

3 likes

Met een sopje bedoel ik die TikTok techniek met een microvezeldoek over een pannendeksel. Werkt als een tierelier! Maar ja, het vloerkleed is niet doorweekt daardoor en droogt ook vrij goed. Ik heb er nooit last van gehad dat het vloerkleed niet goed droogde.

4 likes

Oo ik ken dit helemaal niet, heb je hier een filmpje van?

3 likes

Je hebt echt duizenden filmpjes, maar dit was de eerste hit op Google: https://youtu.be/1jJzQi8TjSY?si=Q4NdXDHrgqde2ho9

3 likes

Was alweer een tijdje geleden dat ik een kringloop vanbinnen had gezien dus ben even lekker uitgebreid gaan kijken in 2 kringloopwinkels. En ontzettend blij met al mijn aankopen! Was ongeveer €21 kwijt voor alles.

Deze schattige schilderijtjes voor in de keuken.

Deze echt leren schoenen voor maar €5! In nog een hele goede staat, koop eigenlijk nooit tweedehands schoenen (heb ook echt een standaard maat 38/39 dus sowieso vaak pech) maar dit is een hele fijne toevoeging op mijn collectie.

En qua boeken kan ik ook weer een flinke tijd vooruit haha. Inmiddels Holly van Stephen King al uitgelezen (en maar een euro!). Boeken allemaal 1 tot 3 euro per stuk.

Niet op de foto maar ook gekocht: drinkglazen in zwart rookglas.

36 likes

De selectie serie is echt heeeeel leuk! Mooie aankopen

2 likes